Changeset 8691


Ignore:
Timestamp:
2017-06-15 11:38:53 (2 years ago)
Author:
npo17_7
Message:

Melkein valmis, pahikset hienonnettu ja kranaatteja.

Location:
2017/24/MatiasK/SimpleGame
Files:
9 added
11 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/24/MatiasK/SimpleGame/SimpleGame/SimpleGame/SimpleGame.cs

    r8678 r8691  
    1414    Image olionKuva = LoadImage("Spaceship"); 
    1515    Label Teksti; 
     16    Timer ajastin; 
    1617 
    1718 
     
    2122         
    2223        Teksti.TextColor = Color.Blue; 
    23         Teksti.TextScale = new Vector(5, 5); 
     24        Teksti.TextScale = new Vector(2, 2); 
    2425        Teksti.X = 0; 
    2526        Teksti.Y = 0; 
     
    4344        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Exit"); 
    4445 
    45         Timer ajastin = new Timer(); 
     46        ajastin = new Timer(); 
    4647        ajastin.Interval = 1.5; 
    4748        ajastin.Timeout += LisaaVihollisia; 
    48         ajastin.Start(); 
     49         
    4950 
    5051        Keyboard.Listen(Key.C, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Control help menu"); 
     
    5354 
    5455        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Menu", 
    55 "Start game", "Best Score", "Exit"); 
     56"Start game", "Test flying", "Exit"); 
    5657        Add(alkuValikko); 
    5758 
     
    7071        pelaajan1Ase = new LaserGun(5, 5); 
    7172 
    72         Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Shoot", pelaajan1Ase); 
    73  
    74          
     73        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Shoot", pelaajan1Ase); 
     74 
     75        MediaPlayer.IsRepeating = true; 
     76 
     77        Grenade kranu = new Grenade(4.0); 
     78 
     79        kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui; 
     80 
     81        kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("vihollinen", KranaattiOsui); 
     82 
    7583 
    7684        //Ammusten määrä aluksi: 
     
    8492        // Mouse.ListenMovement(1.0, ValikossaLiikkuminen, null); 
    8593 
     94        MediaPlayer.Play("pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43"); 
    8695 
    8796        const double NOPEUS = 500; 
     
    91100          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(NOPEUS, 0)); 
    92101        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, 
    93           LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 100)); 
     102          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 50)); 
    94103        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, 
    95           LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -100)); 
     104          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -50)); 
    96105        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, 
    97106          LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero); 
     
    102111        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, 
    103112          LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero); 
    104  
    105  
    106          
     113        Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Pressed, Pause, null); 
     114        Mouse.Listen(MouseButton.Right, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Granade", pelaaja1); 
     115        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, AloitaAlusta, null); 
     116        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Explode, null); 
    107117 
    108118    } 
     
    111121    { 
    112122       pelaaja1.Hit(vektori); 
     123    } 
     124 
     125    void AloitaAlusta() 
     126    { 
     127        ClearAll(); 
     128        Begin(); 
     129    } 
     130 
     131    void Explode() 
     132    { 
     133        pelaaja1.Destroy();         
     134        int pMaxMaara = 200; 
     135        // Alustetaan räjähdysjärjestelmä 
     136        // Parametrit: 
     137        // * kuva: mitä tekstuuria räjähdyksen  
     138        //   hiukkasten halutaan käyttävän 
     139        // * pMaxMaara: räjähdyksen käyttämien  
     140        //   hiukkasten eli partikkeleiden maksimimäärä 
     141        ExplosionSystem rajahdys = 
     142          new ExplosionSystem(LoadImage("Boom"), pMaxMaara); 
     143 
     144        // Lisätään järjestelmä peliin 
     145        Add(rajahdys); 
     146 
     147        rajahdys.AddEffect(pelaaja1.X, pelaaja1.Y, 1); 
     148    } 
     149 
     150    void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v) 
     151    { 
     152        rajahdyksenKohde.Destroy(); 
     153    } 
     154 
     155    void HeitaKranaatti(PhysicsObject pelaaja) 
     156    { 
     157        Grenade kranu = new Grenade(4.0); 
     158        pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000); 
    113159    } 
    114160 
     
    137183        valikonKohdat.Add(kohta1);  // Lisätään luotu valikon kohta listaan jossa kohtia säilytetään 
    138184 
    139         Label kohta2 = new Label("Best Score"); 
     185        Label kohta2 = new Label("Test flying"); 
    140186        kohta2.Position = new Vector(0, 0); 
    141187        valikonKohdat.Add(kohta2); 
     
    157203    void StartGame() 
    158204    { 
     205        ajastin.Start(); 
    159206    } 
    160207 
     
    162209    { 
    163210        ammus.Destroy(); 
     211        if (kohde.Tag.Equals("seina")) return; 
     212        int pMaxMaara = 200; 
     213        // Alustetaan räjähdysjärjestelmä 
     214        // Parametrit: 
     215        // * kuva: mitä tekstuuria räjähdyksen  
     216        //   hiukkasten halutaan käyttävän 
     217        // * pMaxMaara: räjähdyksen käyttämien  
     218        //   hiukkasten eli partikkeleiden maksimimäärä 
     219        ExplosionSystem rajahdys = 
     220          new ExplosionSystem(LoadImage("Boom"), pMaxMaara); 
     221 
     222        // Lisätään järjestelmä peliin 
     223        Add(rajahdys); 
     224 
     225        rajahdys.AddEffect(kohde.X, kohde.Y, 1); 
     226 
    164227        if (kohde == null) return; 
    165         if (kohde.Tag.Equals("seina")) return; 
     228         
    166229        Vihu vihu = (Vihu)kohde; 
    167230        vihu.ElamaLaskuri.Value--; 
     
    185248    } 
    186249 
     250 
     251 
    187252    void LisaaVihollisia() 
    188253    { 
     
    194259        vihollinen.Tag = "Vihu"; 
    195260        vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 
     261        vihollinen.Shape = Shape.Pentagon; 
     262        vihollinen.Color = Color.Red; 
    196263        Add(vihollinen); 
    197264    } 
     
    222289class Vihu : PhysicsObject 
    223290{ 
    224     private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3); 
     291    private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(5, 0, 5); 
    225292    public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } 
    226293 
  • 2017/24/MatiasK/SimpleGame/SimpleGame/SimpleGame/SimpleGame.csproj.Debug.cachefile

    r8678 r8691  
    11Content\Spaceship.xnb 
    2 Content\SpaceBack.xnb 
     2Content\Rajahdys.xnb 
     3Content\images.xnb 
     4Content\Boom.xnb 
     5Content\pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43.xnb 
     6Content\pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43.wma 
  • 2017/24/MatiasK/SimpleGame/SimpleGame/SimpleGame/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{5A6F348F-48A2-4571-B9C8-D919CC46F508}.xml

    r8678 r8691  
    1010      <Output>C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\Spaceship.xnb</Output> 
    1111      <Time>2017-06-14T11:55:26.3677896+03:00</Time> 
     12    </Item> 
     13    <Item> 
     14      <Source>Rajahdys.png</Source> 
     15      <Name>Rajahdys</Name> 
     16      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     17      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     18      <Options>None</Options> 
     19      <Output>C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\Rajahdys.xnb</Output> 
     20      <Time>2017-06-15T10:00:49.5942176+03:00</Time> 
     21    </Item> 
     22    <Item> 
     23      <Source>images.png</Source> 
     24      <Name>images</Name> 
     25      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     26      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     27      <Options>None</Options> 
     28      <Output>C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\images.xnb</Output> 
     29      <Time>2017-06-15T10:17:27.8867359+03:00</Time> 
     30    </Item> 
     31    <Item> 
     32      <Source>Boom.png</Source> 
     33      <Name>Boom</Name> 
     34      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     35      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     36      <Options>None</Options> 
     37      <Output>C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\Boom.xnb</Output> 
     38      <Time>2017-06-15T10:21:21.6554522+03:00</Time> 
     39    </Item> 
     40    <Item> 
     41      <Source>pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43.mp3</Source> 
     42      <Name>pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43</Name> 
     43      <Importer>Mp3Importer</Importer> 
     44      <Processor>SongProcessor</Processor> 
     45      <Options>None</Options> 
     46      <Output>C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43.xnb</Output> 
     47      <Extra>C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43.wma</Extra> 
     48      <Time>2017-06-15T10:27:10.3256691+03:00</Time> 
    1249    </Item> 
    1350    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2017/24/MatiasK/SimpleGame/SimpleGame/SimpleGame/obj/x86/Debug/SimpleGame.csproj.FileListAbsolute.txt

    r8678 r8691  
    88C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\obj\x86\Debug\SimpleGame.pdb 
    99C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\Spaceship.xnb 
     10C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\Rajahdys.xnb 
     11C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\images.xnb 
     12C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\Boom.xnb 
     13C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43.xnb 
     14C:\MyTemp\MatiasK\SimpleGame\SimpleGame\SimpleGame\bin\x86\Debug\Content\pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43.wma 
  • 2017/24/MatiasK/SimpleGame/SimpleGame/SimpleGame/obj/x86/Debug/cachefile-{5A6F348F-48A2-4571-B9C8-D919CC46F508}-targetpath.txt

    r8678 r8691  
    11Content\Spaceship.xnb 
     2Content\Rajahdys.xnb 
     3Content\images.xnb 
     4Content\Boom.xnb 
     5Content\pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43.xnb 
     6Content\pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43.wma 
  • 2017/24/MatiasK/SimpleGame/SimpleGame/SimpleGameContent/SimpleGameContent.contentproj

    r8678 r8691  
    5252    </Compile> 
    5353  </ItemGroup> 
     54  <ItemGroup> 
     55    <Compile Include="Rajahdys.png"> 
     56      <Name>Rajahdys</Name> 
     57      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     58      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     59    </Compile> 
     60  </ItemGroup> 
     61  <ItemGroup> 
     62    <Compile Include="images.png"> 
     63      <Name>images</Name> 
     64      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     65      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     66    </Compile> 
     67  </ItemGroup> 
     68  <ItemGroup> 
     69    <Compile Include="Boom.png"> 
     70      <Name>Boom</Name> 
     71      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     72      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     73    </Compile> 
     74  </ItemGroup> 
     75  <ItemGroup> 
     76    <Compile Include="pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43.mp3"> 
     77      <Name>pixel_space-G4mMoEkO8gQ_fmt43</Name> 
     78      <Importer>Mp3Importer</Importer> 
     79      <Processor>SongProcessor</Processor> 
     80    </Compile> 
     81  </ItemGroup> 
    5482  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    5583  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.