Changeset 8660


Ignore:
Timestamp:
2017-06-14 13:39:57 (2 years ago)
Author:
jotapoti
Message:

Peliin lisätty monta kenttää ja kentän vaihtaminen aina kun pelaaja pääsee maaliin.

Location:
2017/24/JouniP/Maryo/Maryo
Files:
3 added
12 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/24/JouniP/Maryo/Maryo/Maryo/Maryo.cs

    r8659 r8660  
    1212    Image pelaajaKatsooOikealle = LoadImage("Melissa_R"); 
    1313 
     14    //Pelin alussa ollaan kentässä 1 
     15    int kenttaNro = 1; 
     16 
    1417    public override void Begin() 
    1518    { 
     
    1922         
    2023        //LuoPelaaja(); 
     24        //LisaaNappainkuuntelijat(); 
     25 
     26        //LuoKentta(); 
     27        SeuraavaKentta(); 
     28 
     29         
     30    } 
     31 
     32    void SeuraavaKentta() 
     33    { 
     34        ClearAll(); 
     35 
     36        if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1"); 
     37        else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2"); 
     38        else if (kenttaNro > 2) Exit(); 
     39 
    2140        LisaaNappainkuuntelijat(); 
    22  
    23         LuoKentta(); 
    24  
    2541        Gravity = new Vector(0.0, -1000.0); 
    2642        //Camera.Zoom(2.0); 
    2743        Camera.Follow(pelaaja); 
    28          
    2944    } 
    3045 
     
    4762    } 
    4863 
    49     void LuoVihollinen(double x, double y) 
     64    void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    5065    { 
    51         PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(50.0, 100.0); 
     66        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
    5267        vihollinen.Color = Color.Red; 
    53         vihollinen.X = x; 
    54         vihollinen.Y = y; 
     68        vihollinen.X = paikka.X; 
     69        vihollinen.Y = paikka.Y; 
    5570        vihollinen.Tag = "bad guy"; 
    5671        Add(vihollinen); 
     
    7085        pelaaja.Image = pelaajaKatsooOikealle; 
    7186        AddCollisionHandler(pelaaja, "bad guy", PelaajaOttaaOsuman); 
     87        AddCollisionHandler(pelaaja, "voittomaali", PelaajaTormaaMaaliin); 
    7288        Add(pelaaja); 
    7389    } 
     
    7894        //maryo.Image = null; 
    7995        maryo.Destroy(); 
     96    } 
     97 
     98    void PelaajaTormaaMaaliin(PhysicsObject maryo, PhysicsObject maali) 
     99    { 
     100        MessageDisplay.Add("Pääsit maaliin!"); 
     101        kenttaNro++; 
     102        SeuraavaKentta(); 
    80103    } 
    81104 
     
    107130    } 
    108131 
    109     void LuoKentta() 
     132    void LuoKentta(string kenttaTiedostonNimi) 
    110133    { 
    111134        //LuoEste(300.0, 0.0); 
     
    118141        //Level.CreateBorders(); 
    119142 
    120         TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
     143        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset(kenttaTiedostonNimi); 
    121144        ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka); 
    122145        ruudut.SetTileMethod('!', LuoPelaaja); 
     146        ruudut.SetTileMethod('v', LuoVihollinen); 
     147        ruudut.SetTileMethod('M', LuoMaali); 
    123148        //ruudut.SetTileMethod('*', LuoTahti); 
    124149        ruudut.Execute(100.0, 100.0); 
    125150 
    126151 
     152    } 
     153 
     154    void LuoMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     155    { 
     156        PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     157        maali.Color = Color.Yellow; 
     158        maali.Position = paikka; 
     159        maali.Tag = "voittomaali"; 
     160        Add(maali); 
    127161    } 
    128162 
  • 2017/24/JouniP/Maryo/Maryo/Maryo/Maryo.csproj.Debug.cachefile

    r8659 r8660  
    11Content\Melissa_R.xnb 
    22Content\kentta1.xnb 
     3Content\kentta2.xnb 
  • 2017/24/JouniP/Maryo/Maryo/Maryo/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{5C191065-01B3-4B75-A129-AF58D1488B13}.xml

    r8659 r8660  
    1818      <Options>None</Options> 
    1919      <Output>C:\MyTemp\JouniP\Maryo\Maryo\Maryo\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 
    20       <Time>2017-06-14T13:21:07.9135048+03:00</Time> 
     20      <Time>2017-06-14T13:24:57.2618521+03:00</Time> 
     21    </Item> 
     22    <Item> 
     23      <Source>kentta2.txt</Source> 
     24      <Name>kentta2</Name> 
     25      <Importer>TextFileImporter</Importer> 
     26      <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 
     27      <Options>None</Options> 
     28      <Output>C:\MyTemp\JouniP\Maryo\Maryo\Maryo\bin\x86\Debug\Content\kentta2.xnb</Output> 
     29      <Time>2017-06-14T13:38:47.6168336+03:00</Time> 
    2130    </Item> 
    2231    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2017/24/JouniP/Maryo/Maryo/Maryo/obj/x86/Debug/Maryo.csproj.FileListAbsolute.txt

    r8659 r8660  
    99C:\MyTemp\JouniP\Maryo\Maryo\Maryo\bin\x86\Debug\Content\Melissa_R.xnb 
    1010C:\MyTemp\JouniP\Maryo\Maryo\Maryo\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb 
     11C:\MyTemp\JouniP\Maryo\Maryo\Maryo\bin\x86\Debug\Content\kentta2.xnb 
  • 2017/24/JouniP/Maryo/Maryo/Maryo/obj/x86/Debug/cachefile-{5C191065-01B3-4B75-A129-AF58D1488B13}-targetpath.txt

    r8659 r8660  
    11Content\Melissa_R.xnb 
    22Content\kentta1.xnb 
     3Content\kentta2.xnb 
  • 2017/24/JouniP/Maryo/Maryo/MaryoContent/MaryoContent.contentproj

    r8659 r8660  
    5959    </Compile> 
    6060  </ItemGroup> 
     61  <ItemGroup> 
     62    <Compile Include="kentta2.txt"> 
     63      <Name>kentta2</Name> 
     64      <Importer>TextFileImporter</Importer> 
     65      <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 
     66    </Compile> 
     67  </ItemGroup> 
    6168  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    6269  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2017/24/JouniP/Maryo/Maryo/MaryoContent/kentta1.txt

    r8659 r8660  
    88................................................................................... 
    99..........................v........................................................ 
    10 ............v........................#............................................. 
     10.........M..v........................#............................................. 
    1111######################################............................................. 
    1212.....................................############################################## 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.