Ignore:
Timestamp:
2017-04-22 13:49:09 (4 years ago)
Author:
tesatapa
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/koodauskerho/AarreP/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs

    r8411 r8419  
    1919    Image tahtiKuva = LoadImage("sydansydan"); 
    2020    Image vihuKuva = LoadImage("originalvihu"); 
    21     Image KuolemaKuva = LoadImage("kuolema"); 
     21    Image KuolemaKuva = LoadImage("kuolema3"); 
    2222    Image AmpujaKuva = LoadImage("ampujahahmo"); 
    2323    Image pommiKuva = LoadImage("pommi"); 
    24     Image[] animaatioKuvat = LoadImages("originalhahmo", "hahmosydan","hahmosyosydan"); 
    25     Image[] animaatioKuvat2 = LoadImages("originalhahmo","originalhahmokävely1"); 
     24    Image[] animaatioKuvat = LoadImages("originalhahmo", "hahmosydan", "hahmosyosydan"); 
     25    Image[] animaatioKuvat2 = LoadImages("originalhahmo", "originalhahmokävely1"); 
    2626    Image[] animaatioKuvat3 = LoadImages("originalvihu", "originalvihukavelee"); 
    2727    Image[] animaatioKuvat4 = LoadImages("originalvihu", "ammuttuvihu"); 
     
    3333 
    3434    bool omistaaRakettirepun = false; 
    35    
    36         AssaultRifle pelaajan1Ase; 
    37  
    38             //... 
    39         public override void Begin() 
     35 
     36    AssaultRifle pelaajan1Ase; 
     37 
     38    //... 
     39    public override void Begin() 
    4040    { 
    4141        Gravity = new Vector(0, -1000); 
     
    8585    } 
    8686 
    87         void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
     87    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
    8888    { 
    8989        ammus.Destroy(); 
     
    9494    } 
    9595 
    96         PlatformCharacter LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     96    PlatformCharacter LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    9797    { 
    9898        PlatformCharacter pelaaja1 = new PlatformCharacter(50, 70); 
     
    103103        pelaaja1.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva); 
    104104        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
     105        pelaaja1.Tag = "pelaaja"; 
    105106        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
    106107        AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", TormaaVihuun); 
     
    108109        AddCollisionHandler(pelaaja1, "rakettiKukka", TormaaRakettiKukkaan); 
    109110        Add(pelaaja1); 
     111        AddCollisionHandler(pelaaja1, "kuollut", TormaakuolleeseenPelaajaan); 
    110112        pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); 
    111113        return pelaaja1; 
     
    186188    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    187189    { 
     190        if ("kuollut" == hahmo.Tag.ToString()) return; 
    188191        hahmo.Walk(nopeus); 
    189192    } 
    190193    void Hyppaa(PlatformCharacter rakettihahmo, double nopeus) 
    191194    { 
     195        if ("kuollut" == rakettihahmo.Tag.ToString()) return; 
    192196        rakettihahmo.ForceJump(nopeus); 
    193197    } 
     
    195199    void RakettiHyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    196200    { 
     201        if ("kuollut" == hahmo.Tag.ToString()) return; 
    197202        hahmo.Jump(nopeus); 
     203    } 
     204    void TormaakuolleeseenPelaajaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 
     205    { 
     206         
     207            maaliAani.Play(); 
     208            MessageDisplay.Add(" Pelastit kaverin!"); 
     209        // tahti.Destroy(); 
     210        // lisaapelaaja2(tahti.Position, 0, 0); 
     211        herata(tahti as PlatformCharacter); 
     212         
    198213    } 
    199214 
     
    204219        tahti.Destroy(); 
    205220 
    206         if (omistaaRakettirepun==false) 
     221        if (omistaaRakettirepun == false) 
    207222        { 
    208223            Animation animaatio = new Animation(animaatioKuvat); 
     
    217232 
    218233    } 
    219    
    220         void AmpuuVihun(PhysicsObject vihu) 
     234 
     235    void AmpuuVihun(PhysicsObject vihu) 
    221236    { 
    222237        maaliAani.Play(); 
     
    232247    { 
    233248        maaliAani.Play(); 
    234         MessageDisplay.Add("kuolit :("); 
    235         hahmo.Destroy(); 
    236  
    237         PhysicsObject kuva = PhysicsObject.CreateStaticObject(500, 500); 
    238         kuva.Position = hahmo.Position; 
    239         kuva.Image = KuolemaKuva; 
    240         Add(kuva); 
    241     } 
     249        MessageDisplay.Add("kuolit *_*"); 
     250        // hahmo.Destroy(); 
     251        // 
     252        // PhysicsObject kuva = PhysicsObject.CreateStaticObject(70, 70); 
     253        // kuva.Position = hahmo.Position; 
     254        // kuva.Image = KuolemaKuva; 
     255        // Add(kuva); 
     256        Kuole(hahmo as PlatformCharacter); 
     257    } 
     258 
     259 
     260    void Kuole(PlatformCharacter hahmo) 
     261    { 
     262        hahmo.Image = KuolemaKuva; 
     263        hahmo.AnimIdle = new Animation(KuolemaKuva); 
     264        hahmo.Tag = "kuollut"; 
     265    } 
     266 
     267    void herata (PlatformCharacter hahmo) 
     268    { 
     269        hahmo.Image = pelaajanKuva; 
     270        hahmo.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva); 
     271        hahmo.Tag = "pelaaja"; 
     272    } 
     273 
     274 
    242275    void TormaaKukkaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kukka) 
    243276    { 
     
    263296    void AmmuAseella(AssaultRifle ase) 
    264297    { 
     298        if ("kuollut" == pelaaja1.Tag.ToString()) return; 
    265299        PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); 
    266300        
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.