Ignore:
Timestamp:
2016-12-17 14:55:01 (4 years ago)
Author:
sieerinn
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/koodauskerho/HenriH/kaksintaistelu/kaksintaistelu/kaksintaistelu/kaksintaistelu.cs

    r8320 r8387  
    99public class kaksintaistelu : PhysicsGame 
    1010{ 
    11         Image Pelaaja1Kuva = LoadImage("ukko1"); 
     11    Image Pallokuva = LoadImage("Pallokuva"); 
     12    Image Pelaaja1Kuva = LoadImage("ukko1"); 
    1213    Image Pelaaja2Kuva = LoadImage("ukko2"); 
    13     
     14    Image Taustakuva = LoadImage("Taustakuva"); 
     15    Image maalikuva = LoadImage("maali1"); 
     16 
     17    IntMeter pelaajan1Pisteet; 
     18    IntMeter pelaajan2Pisteet; 
     19 
    1420    public override void Begin() 
    1521    { 
     22        LisaaLaskurit(); 
     23 
     24        PhysicsObject maali2 = new PhysicsObject(350, 350); 
     25        maali2.Image = maalikuva; 
     26        maali2.X = 1020.0; 
     27        maali2.Y = 80.0; 
     28        maali2.Restitution = 1.0; 
     29        Add(maali2); 
     30 
     31        PhysicsObject maali1 = new PhysicsObject(350, 350); 
     32        maali1.Image = maalikuva; 
     33        maali1.X = -1020.0; 
     34        maali1.Y = 80.0; 
     35        maali1.Restitution = 1.0; 
     36        maali1.MakeStatic(); 
     37        Add(maali1); 
     38 
     39        PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(50, 50); 
     40        pallo.Image = Pallokuva; 
     41        pallo.X = 0.0; 
     42        pallo.Y = 0.0; 
     43        pallo.Restitution = 1.0; 
     44        Add(pallo); 
     45 
    1646        PhysicsObject pelaaja1 = new PhysicsObject(100, 50); 
    1747        pelaaja1.Image = Pelaaja1Kuva; 
    1848        Add(pelaaja1); 
     49        pelaaja1.X = 180; 
     50        pelaaja1.AngularDamping = 0.95; 
     51        pelaaja1.LinearDamping = 0.9; 
    1952 
    20         pelaaja1.AngularDamping = 0.95; 
    21          
    2253        PhysicsObject pelaaja2 = new PhysicsObject(100, 50); 
    2354        pelaaja2.Image = Pelaaja2Kuva; 
    2455        Add(pelaaja2); 
     56        pelaaja2.X = -180; 
     57        pelaaja2.AngularDamping = 0.95; 
     58        pelaaja2.LinearDamping = 0.9; 
    2559 
    26         pelaaja2.AngularDamping = 0.95; 
    27  
    28         Level.Width = Window.Width; 
    29         Level.Height = Window.Height; 
     60        Level.Width = Screen.Width; 
     61        Level.Height = Screen.Height; 
    3062        Level.CreateBorders(); 
    31         Level.Background.Color = Color.GreenYellow; 
     63        Level.Background.Image = Taustakuva; 
     64        Level.Background.FitToLevel(); 
    3265 
    3366        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    3467 
    3568        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0), pelaaja1); 
    36         ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down,LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0), pelaaja1); 
     69        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0), pelaaja1); 
    3770        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000), pelaaja1); 
    3871        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000), pelaaja1); 
    3972 
    40         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-200, 0), pelaaja1); 
    41         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(200, 0), pelaaja1); 
    42         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 200), pelaaja1); 
    43         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -200), pelaaja1); 
     73        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1500, 0), pelaaja1); 
     74        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1500, 0), pelaaja1); 
     75        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1500), pelaaja1); 
     76        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1500), pelaaja1); 
    4477 
    45         ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down,LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0), pelaaja2); 
     78        ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0), pelaaja2); 
    4679        ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0), pelaaja2); 
    4780        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000), pelaaja2); 
    4881        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000), pelaaja2); 
    4982 
    50         Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-200, 0), pelaaja2); 
    51         Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(200, 0), pelaaja2); 
    52         Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 200), pelaaja2); 
    53         Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -200), pelaaja2); 
     83        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1500, 0), pelaaja2); 
     84        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1500, 0), pelaaja2); 
     85        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1500), pelaaja2); 
     86        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1500), pelaaja2); 
    5487    } 
    5588 
     
    5891        pelaaja.Push(vektori); 
    5992        pelaaja.Angle = pelaaja.Velocity.Angle + Angle.FromDegrees(-90); 
    60          
    61  
    62       
    63     } 
    64 } 
    6593 
    6694 
    6795 
    68      
     96    } 
    6997 
     98 
     99    void LisaaLaskurit() 
     100    { 
     101         pelaajan1Pisteet = new IntMeter(LuoPisteLaskuri(-300, 300)); 
     102 
     103 
     104        pelaajan2Pisteet = new IntMeter(LuoPisteLaskuri(300, 300)); 
     105             
     106    } 
     107 
     108    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) 
     109    { 
     110        IntMeter laskuri = new IntMeter(0); 
     111        laskuri.MaxValue = 1; 
     112        Label naytto = new Label(); 
     113        naytto.BindTo(laskuri); 
     114        naytto.X = x; 
     115        naytto.Y = y; 
     116        naytto.TextColor = Color.White; 
     117        naytto.BorderColor = Level.Background.Color; 
     118        naytto.Color = Level.Background.Color; 
     119        Add(naytto); 
     120        return laskuri; 
     121    } 
     122 
     123} 
     124 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.