Ignore:
Timestamp:
2016-11-19 14:56:37 (3 years ago)
Author:
jotapoti
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/koodauskerho/AaroA/FysiikkaPeli2/FysiikkaPeli2/FysiikkaPeli2/FysiikkaPeli2.cs

    r8343 r8367  
    99public class FysiikkaPeli2 : PhysicsGame 
    1010{ 
    11     PhysicsObject olio = new PhysicsObject(100, 50); 
    12     Image olionkuva = LoadImage("Kissa.png"); 
     11    PhysicsObject kissa = new PhysicsObject(100, 50); 
     12    Image kissankuva = LoadImage("MLGKissa"); 
     13    AssaultRifle kissan1Ase; 
     14    PhysicsObject vasenReuna; 
     15    PhysicsObject oikeaReuna; 
     16 
    1317    public override void Begin() 
    1418    { 
     19        LuoKentta(); 
     20        LisaaOhjaimet(); 
     21    } 
    1522 
    16         PhysicsObject kissa = new PhysicsObject(40, 20); 
    17         kissa.Shape = Shape.Rectangle; 
    18         kissa.Mass = 10.0; 
    19         Add(kissa); 
    20         kissa.Size = new Vector(100, 100); 
     23     void LuoKentta() 
     24     { 
     25            kissa = new PhysicsObject(40, 20); 
     26            kissa.Image = kissankuva; 
     27            kissa.Shape = Shape.Circle; 
     28            kissa.Mass = 10.0; 
     29            kissa.Size = new Vector(150, 100); 
     30            Add(kissa); 
     31 
     32            vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); 
     33            vasenReuna.Restitution = 0.0; 
     34            vasenReuna.KineticFriction = 0.0; 
     35            vasenReuna.IsVisible = false; 
     36 
     37            oikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); 
     38            oikeaReuna.Restitution = 0.0; 
     39            oikeaReuna.KineticFriction = 0.0; 
     40            oikeaReuna.IsVisible = false; 
     41 
     42            PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder(); 
     43            ylaReuna.Restitution = 0.0; 
     44            ylaReuna.KineticFriction = 0.0; 
     45            ylaReuna.IsVisible = false; 
     46 
     47            PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder(); 
     48            alaReuna.Restitution = 0.0; 
     49            alaReuna.IsVisible = false; 
     50            alaReuna.KineticFriction = 0.0; 
     51 
     52        Level.Background.CreateStars( 10000 ); 
     53        Camera.ZoomToLevel(); 
     54    } 
     55 
     56    void LisaaOhjaimet() 
     57    { 
     58        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, 
     59          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); 
     60        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, 
     61          LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero); 
     62 
     63        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, 
     64          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); 
     65        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, 
     66      LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero); 
     67 
     68        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, 
     69          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); 
     70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, 
     71      LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero); 
     72 
     73        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, 
     74          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); 
     75        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, 
     76      LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero); 
    2177 
    2278        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    2379        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    2480    } 
     81 
     82    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) 
     83    { 
     84        kissa.Velocity = vektori; 
     85 
     86    } 
    2587} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.