Ignore:
Timestamp:
2016-07-28 14:56:23 (3 years ago)
Author:
lemaline
Message:

kentät ja roope sekä aku valmiit. myös alku ja loppuvalikot

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/30/LeoM/Akupeli/Akupeli/Akupeli/Akupeli.cs

    r8189 r8215  
    1818    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
    1919    Image ovikuva= LoadImage("ovi"); 
     20    Image roopekuva = LoadImage("roope"); 
    2021 
    2122    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     
    2930        alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); 
    3031        alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); 
    31  
    32          
    33          
     32        MediaPlayer.Play("musa"); 
     33 
     34 
    3435    } 
    3536 
     
    3839        ClearAll(); 
    3940        Gravity = new Vector(0, -1000); 
     41 
     42        MessageDisplay.Add("Musiikki: Toby Fox"); 
    4043 
    4144 
     
    5659        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
    5760        kentta.SetTileMethod('p', LisaaPiikki); 
     61        kentta.SetTileMethod('R', LisaaVihollinen); 
    5862        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    5963        Level.CreateBorders(); 
     
    8690        Add(tahti); 
    8791    } 
    88      
    89      
     92 
     93    void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     94    { 
     95        PhysicsObject RoopeSedo = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
     96        RoopeSedo.Position = paikka; 
     97        RoopeSedo.Image = roopekuva; 
     98        RoopeSedo.Tag = "Roope"; 
     99        Add(RoopeSedo); 
     100        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); 
     101        seuraajanAivot.Speed = 100;                 // Millä nopeudella kohdetta seurataan 
     102        seuraajanAivot.DistanceFar = 6000;           // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 
     103        seuraajanAivot.FarBrain = seuraajanAivot;   // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 
     104        RoopeSedo.Brain = seuraajanAivot; 
     105        RoopeSedo.CanRotate = false; 
     106        RoopeSedo.IgnoresCollisionResponse = true; 
     107     } 
    90108     
    91109 
     
    96114        pelaaja1.Mass = 4.0; 
    97115        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
     116        pelaaja1.Destroyed += delegate ()  
     117        { 
     118            MessageDisplay.Add("ROOPE SEDÖ SAI SUT KIINNI"); 
     119            Timer.SingleShot(1.0, Begin); 
     120 
     121        }; 
    98122        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
    99123        AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", TormaaMaaliin); 
    100124        Add(pelaaja1); 
    101125        AddCollisionHandler(pelaaja1, "piikki", TormaaPiikkiin); 
     126        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Roope", CollisionHandler.DestroyObject); 
     127        pelaaja1.Tag = "pelaaja"; 
    102128    } 
    103129 
     
    127153    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    128154    { 
    129         hahmo.Jump(nopeus); 
     155        hahmo.ForceJump(nopeus); 
    130156    } 
    131157 
     
    149175        if(kenttanro > 2) 
    150176        { 
    151             Exit(); //Hieno lopetus 
     177            kenttanro = 1; 
     178            MessageDisplay.Add("loppu, voitit pelin!"); 
     179            ClearAll(); 
     180            MultiSelectWindow loppuvalikko = new MultiSelectWindow("Pelin loppuvalikko", 
     181    "uusi peli", "Lopeta"); 
     182            Add(loppuvalikko); 
     183            loppuvalikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); 
     184            loppuvalikko.AddItemHandler(1, Exit); 
     185 
     186 
    152187        } 
    153         AloitaPeli(); 
     188        else { AloitaPeli(); } 
     189         
    154190    } 
    155191 
     
    166202    void TormaaPiikkiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject piikki) 
    167203    { 
    168         MessageDisplay.Add("KUOLIT!"); 
     204        MessageDisplay.Add("OSUIT PIIKKIIN!"); 
    169205        hahmo.Destroy(); 
    170         Timer.SingleShot(1, Begin); 
    171     } 
     206        
     207        
     208    } 
     209     
    172210} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.