Changeset 8136 for 2016/24/NikoJ/ArrowRUN/ArrowRUN/ArrowRUN/ArrowRUN.cs
- Timestamp:
- 2016-07-27 11:01:28 (5 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2016/24/NikoJ/ArrowRUN/ArrowRUN/ArrowRUN/ArrowRUN.cs
r8135 r8136 26 26 IntMeter pisteLaskuri; 27 27 28 string nykyinenAse = "perus"; 29 28 30 Weapon pelaajan1Ase; 29 Vector ammuksenKoko;30 31 Color ammuksenväri;32 31 33 32 … … 72 71 73 72 topLista.Show(); 74 topLista.HighScoreWindow.Closed += delegate (Window a) { Begin(); };73 topLista.HighScoreWindow.Closed += delegate (Window a) { Begin(); }; 75 74 76 75 } … … 97 96 } 98 97 99 98 100 99 101 100 void LuoPistelaskuri() … … 120 119 taso.Tag = "seina"; 121 120 Add(taso); 122 121 123 122 } 124 123 … … 170 169 171 170 172 pelaajan1Ase = new AssaultRifle(0, 001);171 pelaajan1Ase = new AssaultRifle(0, 001); 173 172 pelaajan1Ase.FireRate = 0.5; 174 173 pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 175 174 pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); 176 ammuksenKoko = new Vector(10,10);177 ammuksenväri = Color.Gray;178 175 179 176 Add(pelaaja1); … … 250 247 void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 251 248 { 249 nykyinenAse = "tahti"; 250 252 251 MessageDisplay.Add("keräsit erikois voiman"); 253 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, delegate { HeitaKranaatti(pelaaja1); }, "heittää kranaatin"); 252 //Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, delegate { HeitaKranaatti(pelaaja1); }, "heittää kranaatin"); 253 254 254 tahti.Destroy(); 255 255 … … 259 259 { 260 260 MessageDisplay.Add("keräsit erikois voiman"); 261 pelaajan1Ase.FireRate = 50;262 Timer.SingleShot(10, delegate () { pelaajan1Ase.FireRate = 1; });261 nykyinenAse = "item2"; 262 Timer.SingleShot(10, delegate () { nykyinenAse = "perus"; }); 263 263 Item2.Destroy(); 264 264 … … 267 267 void TormaaLaser(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Item2) 268 268 { 269 270 //pelaajan1Ase = new AssaultRifle(20, 5); 271 // pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 272 pelaajan1Ase.FireRate = 100; 273 ammuksenKoko = new Vector(40,2); 274 ammuksenväri = Color.Red; 275 // pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); 276 277 269 nykyinenAse = "laser"; 278 270 MessageDisplay.Add("keräsit erikois voiman"); 279 // pelaajan1Ase.FireRate = 50;280 Timer.SingleShot(1, delegate ()281 {282 pelaajan1Ase.FireRate = 1;283 ammuksenKoko = new Vector(10,10);284 ammuksenväri = Color.Gray;285 });286 271 Item2.Destroy(); 287 288 272 } 289 273 … … 303 287 304 288 int luku = RandomGen.NextInt(0, 90); 305 289 306 290 if (luku < 30) 307 291 { 308 LisaaTahti(arvottupaikka, RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);292 LisaaTahti(arvottupaikka, RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 309 293 } 310 294 else if (luku < 60) 311 295 { 312 LisaaItem2(arvottupaikka, RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);296 LisaaItem2(arvottupaikka, RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 313 297 } 314 298 else if (luku < 90) 315 299 { 316 LisaaLaser(arvottupaikka, RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);300 LisaaLaser(arvottupaikka, RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 317 301 } 318 302 }; … … 324 308 { 325 309 if (kohde.Tag.Equals("Vihollinen")) 326 327 ammus.Destroy();328 kohde.Destroy();310 { 311 ammus.Destroy(); 312 kohde.Destroy(); 329 313 pisteLaskuri.Value += 100; 330 314 315 } 316 317 } 318 319 void AmmuAseella() 320 { 321 if (nykyinenAse == "tahti") 322 { 323 HeitaKranaatti(pelaaja1); 324 nykyinenAse = "perus"; 325 return; 326 } 327 328 Vector ammuksenKoko = new Vector(10, 10); 329 Color ammuksenVari = Color.Gray; 330 pelaajan1Ase.FireRate = 1; 331 332 if (nykyinenAse == "item2") 333 { 334 pelaajan1Ase.FireRate = 50; 335 } 336 337 if (nykyinenAse == "laser") 338 { 339 ammuksenVari = Color.Red; 340 pelaajan1Ase.FireRate = 100; 341 ammuksenKoko = new Vector(40,2); 342 Timer.SingleShot(1, delegate () { nykyinenAse = "perus"; }); 331 343 } 332 344 333 }334 335 void AmmuAseella()336 {337 345 PhysicsObject ammus = pelaajan1Ase.Shoot(); 338 339 346 if (ammus != null) 340 347 { … … 342 349 ammus.Image = null; 343 350 ammus.Shape = Shape.Circle; 344 ammus.Color = ammuksenväri; 345 346 ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(3.0); 347 351 ammus.Color = ammuksenVari; 352 353 ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(3.0); 348 354 } 349 355 } … … 378 384 topLista.EnterAndShow(pisteLaskuri.Value); 379 385 topLista.HighScoreWindow.Closed += delegate (Window a) { Begin(); }; 380 // Timer.SingleShot(3.0,Begin);386 // Timer.SingleShot(3.0,Begin); 381 387 382 388 … … 389 395 pelaaja.Throw(kranaatti, Angle.FromDegrees(30), 30000); 390 396 kranaatti.Explosion.AddShockwaveHandler("Vihollinen", KranaattiOsui); 391 397 392 398 Keyboard.Clear(); 393 399 LisaaNappaimet(); … … 396 402 void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v) 397 403 { 398 404 399 405 rajahdyksenKohde.Destroy(); 400 406 pisteLaskuri.Value += 100; … … 404 410 405 411 { 406 412 407 413 } 408 414
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.