Changeset 8131 for 2016/30/luennot


Ignore:
Timestamp:
2016-07-27 09:51:36 (7 years ago)
Author:
jotapoti
Message:

Refaktorointia

Location:
2016/30/luennot/Pallopeli/Pallopeli/Pallopeli
Files:
5 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/30/luennot/Pallopeli/Pallopeli/Pallopeli/Pallopeli.cs

    r8130 r8131  
    1616    { 
    1717        SmoothTextures = false; 
    18  
    1918        Level.CreateBorders(); 
    2019 
    21         // TODO tee 2 tai useampi näitä samanlaisia vihollisia 
    22         LuoVihollinen(); 
     20        LisaaPelaaja(); 
     21        LisaaViholliset(); 
    2322 
     23        //LuoPallo(-100.0, -20.5, Color.HotPink); 
     24        //LuoPallo(200.0, 0.0, Color.MidnightBlue); 
     25        //LuoPallo(150.0, 0.0, Color.Green); 
     26        //LuoPallo(150.0, 400.0, Color.MediumVioletRed); 
    2427 
     28        // Palloja, joita voi syödä: 
     29        LisaaSyotavatPallot(); 
    2530 
    26         LuoPallo(-100.0, -20.5, Color.HotPink); 
    27         LuoPallo(200.0, 0.0, Color.MidnightBlue); 
    28         LuoPallo(150.0, 0.0, Color.Green); 
    29         LuoPallo(150.0, 400.0, Color.MediumVioletRed); 
     31         
    3032 
     33        AsetaOhjaimet(); 
     34 
     35    } 
     36 
     37    void LisaaSyotavatPallot() 
     38    { 
    3139        for (int i = 0; i < 25; i++) 
    3240        { 
     
    3543            LuoPallo(satunnainenX, satunnainenY, Color.Brown); 
    3644        } 
     45    } 
    3746 
     47    void LisaaViholliset() 
     48    { 
     49        // Vihollisia peliin useampia: 
     50        for (int i = 0; i < 2; i++) 
     51        { 
     52            LuoVihollinen(); 
     53        } 
     54    } 
    3855 
    39         LisaaPelaaja(); 
    40  
    41         // TODO tee oma aliohjelma nappuloiden asettamiseksi 
    42         PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     56    void AsetaOhjaimet() 
     57    { 
    4358        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    4459        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liiku vasemmalle", new Vector(-1000, 0)); 
     
    88103    { 
    89104        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(50.0, 50.0); 
    90         vihollinen.X = 400.0; 
    91         vihollinen.Y = 0.0; 
     105        vihollinen.X = RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right); 
     106        vihollinen.Y = RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top); 
    92107        vihollinen.Image = vihollisenKuva; 
    93108        vihollinen.Tag = "vihu"; 
     
    96111        // TODO tee jokin keino tappaa vihollinen..? 
    97112 
    98         // TODO lisää viholliselle tekoäly, jotta se seuraa pelaajaa 
     113        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); 
     114        vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 
    99115    } 
    100116} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.