Ignore:
Timestamp:
2016-07-07 14:56:26 (3 years ago)
Author:
pepihlaj
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/27/PekkaP/FinnishTroops/FinnishTroops/FinnishTroops/FinnishTroops.cs

    r7949 r7955  
    2323    IntMeter PelaajanElamat; 
    2424    Image Tankki = LoadImage("Tankki"); 
     25    ExplosionSystem rajahdys = 
     26  new ExplosionSystem(LoadImage("rajahdys_kuva"), 1); 
     27    MessageWindow Gameover; 
     28    MessageWindow TheEndForNow; 
     29    Image TeleporttausPalikka = LoadImage("Teleporttaus palikka"); 
    2530    public override void Begin() 
    2631    { 
     32 
     33        ClearAll(); 
     34 
    2735        Gravity = new Vector(0, -1000); 
    2836 
     
    4654        kentta.SetTileMethod('M', LisaaPahis); 
    4755        kentta.SetTileMethod('T', LisaaTyyppi); 
     56        kentta.SetTileMethod('=', LuoLoppu); 
    4857        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    4958        Level.CreateBorders(); 
     
    7382 
    7483        pahis.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); 
     84        pahis.Weapon.CanHitOwner = false; 
    7585        pahis.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
    7686        Timer ajastin = new Timer(); 
     
    99109 
    100110        tyyppi.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); 
     111        tyyppi.Weapon.CanHitOwner = false; 
    101112        tyyppi.Weapon.IsVisible = false; 
    102113        tyyppi.Weapon.AmmoIgnoresGravity = false; 
     
    110121    } 
    111122 
     123    void LuoLoppu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     124    { 
     125        PhysicsObject loppupalikka = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
     126        loppupalikka.Position = paikka; 
     127        loppupalikka.Image = TeleporttausPalikka; 
     128        AddCollisionHandler(pelaaja1, loppupalikka, tormaaloppuun); 
     129        Add(loppupalikka); 
     130    } 
     131    void tormaaloppuun(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject loppupalikka) 
     132    { 
     133        TheEndForNow = new MessageWindow("The End For Now :D I'll be back"); 
     134        Add(TheEndForNow); 
     135    } 
    112136    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    113137    { 
     
    167191    void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v) 
    168192    { 
    169         if (rajahdyksenKohde.Tag.Equals("PahisSotilas") || rajahdyksenKohde.Tag.Equals("pelaaja1") || rajahdyksenKohde.Tag.Equals("Tankki")) rajahdyksenKohde.Destroy(); 
     193        if (rajahdyksenKohde.Tag.Equals("PahisSotilas") || rajahdyksenKohde.Tag.Equals("pelaaja1") || rajahdyksenKohde.Tag.Equals("Tankki")) 
     194        { 
     195            rajahdyksenKohde.Destroy(); 
     196            if (rajahdyksenKohde == pelaaja1) 
     197            { 
     198                Gameover = new MessageWindow("Hävisit pelin"); 
     199                Add(Gameover); 
     200                Timer.SingleShot(5, Begin); 
     201            } 
     202        } 
    170203    } 
    171204 
     
    238271                { 
    239272                    pelaaja1.Destroy(); 
     273                    Gameover = new MessageWindow("Hävisit pelin"); 
     274                    Add(Gameover); 
     275                    Timer.SingleShot(5, Begin); 
    240276                } 
    241277            } 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.