Changeset 7943


Ignore:
Timestamp:
2016-07-07 11:32:09 (3 years ago)
Author:
tomamira
Message:
 
Location:
2016/27/TomiR
Files:
3 added
16 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/27/TomiR/OmaPeli/OmaPeli/OmaPeli/OmaPeli.cs

    r7906 r7943  
    2020    Image pelaajanKuva = LoadImage("Hahmo3"); 
    2121    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
     22    Image Haamunkuva = LoadImage("Haamu"); 
    2223    Image Piikkikuva = LoadImage("Piikki"); 
    2324    Image Ruohoblokinkuva = LoadImage("Ruohoblokki"); 
     
    2728    public override void Begin() 
    2829    { 
     30        ClearAll(); 
    2931        Gravity = new Vector(0, -1000); 
    3032        HahmoHyppy = LoadAnimation("AnimaatioHyppy"); 
    3133        KävelyAnimaatio = LoadAnimation("Animaatio"); 
    32  
    33         
     34        LisaaVihollinen(); 
     35        LisaaVihollinen(); 
     36        LisaaVihollinen(); 
     37        LisaaVihollinen(); 
     38        LisaaVihollinen(); 
     39        LisaaVihollinen(); 
     40        LisaaVihollinen(); 
     41        LisaaVihollinen(); 
     42        LisaaVihollinen(); 
    3443 
    3544        LuoKentta(); 
     
    3746 
    3847        Camera.Follow(pelaaja1); 
    39         Camera.ZoomFactor = 1.2; 
     48        Camera.ZoomFactor = 2; 
    4049        Camera.StayInLevel = true; 
    4150    } 
     
    5059        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    5160        Level.CreateBorders(); 
    52         Level.Background.CreateGradient(Color.SkyBlue, Color.DarkRed); 
     61        Level.Background.CreateGradient(Color.Blue, Color.DarkRed); 
    5362    } 
    5463 
     
    5766        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    5867        taso.Position = paikka; 
     68        taso.CollisionIgnoreGroup = 1; 
    5969        // taso.Color = Color.Green; 
    6070        taso.Image = Ruohoblokinkuva; 
     
    8494        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
    8595        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Piikki", TormaaPiikkiin); 
     96        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Haamu", TormaaViholliseen); 
    8697        Add(pelaaja1); 
    8798    } 
     
    89100    void LisaaPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    90101    { 
    91         PhysicsObject Piikki = new PhysicsObject(40, 20); 
     102        PhysicsObject Piikki = new PhysicsObject(30, 20); 
    92103 
    93104        Piikki.Tag = "Piikki"; 
    94         //Piikki.MakeStatic = true; 
     105        Piikki.CollisionIgnoreGroup = 1; 
     106        Piikki.MakeStatic(); 
    95107        Piikki.Image = Piikkikuva; 
    96         Piikki.Position = paikka; 
     108        Piikki.Position = paikka + new Vector(0, -korkeus * 0.3); 
    97109        Add(Piikki); 
    98110 
     
    100112 
    101113 
    102         void LisaaNappaimet() 
     114    void LisaaNappaimet() 
    103115    { 
    104116        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
     
    139151        pelaaja1.Destroy(); 
    140152        MessageDisplay.Add("Try Again!"); 
     153        Begin(); 
     154        
     155 
     156         
     157    } 
     158    void TormaaViholliseen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject randomOlio) 
     159    { 
     160 
     161        pelaaja1.Destroy(); 
     162        MessageDisplay.Add("Try Again!"); 
     163        Begin(); 
     164 
    141165 
    142166 
    143167    } 
     168    void LisaaVihollinen() 
     169    { 
     170        PhysicsObject Haamu = new PhysicsObject(50.0, 50.0); 
     171        Haamu.Tag = "Haamu"; 
     172        Haamu.Image = Haamunkuva; 
     173        Add(Haamu); 
    144174 
    145     
    146          
     175        //Tehdään uudet satunnaisaivot, jotka liikkuvat nopeudella... 
     176        RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain(600); 
     177        satunnaisAivot.Speed = 400; 
     178        //Ominaisuuksien muokkaaminen 
     179        satunnaisAivot.ChangeMovementSeconds = 2; 
     180        satunnaisAivot.TurnWhileMoving = true; 
     181        Haamu.CollisionIgnoreGroup = 1; 
     182        //Aivot käyttöön oliolle 
     183        Haamu.Brain = satunnaisAivot; 
    147184 
    148          
     185    } 
    149186 
    150187 
    151188 
    152  
    153      
    154189} 
  • 2016/27/TomiR/OmaPeli/OmaPeli/OmaPeli/OmaPeli.csproj.Debug.cachefile

    r7906 r7943  
    1111Content\AnimaatioHyppy\HahmoHyppy_0.xnb 
    1212Content\Piikki.xnb 
     13Content\Haamu.xnb 
  • 2016/27/TomiR/OmaPeli/OmaPeli/OmaPeli/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml

    r7906 r7943  
    2727      <Options>None</Options> 
    2828      <Output>C:\MyTemp\TomiR\OmaPeli\OmaPeli\OmaPeli\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 
    29       <Time>2016-07-06T14:55:54.2103458+03:00</Time> 
     29      <Time>2016-07-07T11:29:57.1530811+03:00</Time> 
    3030    </Item> 
    3131    <Item> 
     
    108108      <Options>None</Options> 
    109109      <Output>C:\MyTemp\TomiR\OmaPeli\OmaPeli\OmaPeli\bin\x86\Debug\Content\Piikki.xnb</Output> 
    110       <Time>2016-07-06T14:50:20.0954204+03:00</Time> 
     110      <Time>2016-07-07T11:23:38.8872583+03:00</Time> 
     111    </Item> 
     112    <Item> 
     113      <Source>Haamu.png</Source> 
     114      <Name>Haamu</Name> 
     115      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     116      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     117      <Options>None</Options> 
     118      <Output>C:\MyTemp\TomiR\OmaPeli\OmaPeli\OmaPeli\bin\x86\Debug\Content\Haamu.xnb</Output> 
     119      <Time>2016-07-07T11:07:52.1325923+03:00</Time> 
    111120    </Item> 
    112121    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2016/27/TomiR/OmaPeli/OmaPeli/OmaPeli/obj/x86/Debug/OmaPeli.csproj.FileListAbsolute.txt

    r7906 r7943  
    1919C:\MyTemp\TomiR\OmaPeli\OmaPeli\OmaPeli\bin\x86\Debug\Content\AnimaatioHyppy\HahmoHyppy_0.xnb 
    2020C:\MyTemp\TomiR\OmaPeli\OmaPeli\OmaPeli\bin\x86\Debug\Content\Piikki.xnb 
     21C:\MyTemp\TomiR\OmaPeli\OmaPeli\OmaPeli\bin\x86\Debug\Content\Haamu.xnb 
  • 2016/27/TomiR/OmaPeli/OmaPeli/OmaPeli/obj/x86/Debug/cachefile-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}-targetpath.txt

    r7906 r7943  
    1111Content\AnimaatioHyppy\HahmoHyppy_0.xnb 
    1212Content\Piikki.xnb 
     13Content\Haamu.xnb 
  • 2016/27/TomiR/OmaPeli/OmaPeli/OmaPeliContent/OmaPeliContent.contentproj

    r7906 r7943  
    9797    </Compile> 
    9898  </ItemGroup> 
     99  <ItemGroup> 
     100    <Compile Include="Haamu.png"> 
     101      <Name>Haamu</Name> 
     102      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     103      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     104    </Compile> 
     105  </ItemGroup> 
    99106  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    100107  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2016/27/TomiR/OmaPeli/OmaPeli/OmaPeliContent/kentta1.txt

    r7906 r7943  
    1515  
    1616.................................................................................................................. 
    17 .................................................................................................................. 
    18 .................................................................................................................. 
    19 .................................................................................................................. 
    20 ..........................................................*................................. 
    21 ..........................................................#.................................. 
     17........................................................................###.......................................... 
     18....................................................................P.#............................................ 
     19....................................................................#.............................................. 
     20..........................................................*.PP..P.#.......................... 
     21..........................................................########.................................. 
    2222.................................................................................................................. 
    2323 ......................................................#........................................... 
     
    2525 ..................................######...........#......................................................... 
    2626 ..............................#............####.............................................................. 
    27         N......................#.........PPPPP.....PP.....PPPPP............................................................... 
     27        N..P....................#.........PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP 
    2828################################################################################################################## 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.