Ignore:
Timestamp:
2016-07-06 14:55:19 (4 years ago)
Author:
karkaite
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/27/PaavoH/Adventure/Adventure/Adventure/Adventure.cs

    r7859 r7897  
    2121    Image autoKuva = LoadImage("car"); 
    2222    Image maaKuva = LoadImage("maa"); 
     23    Image setelikuva = LoadImage("seteli"); 
    2324    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("voitto"); 
    2425    Image maalinkuva = LoadImage("maali"); 
     
    3738 
    3839    void LuoKentta() 
    39     { 
    40         TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta2"); 
     40    {  
     41        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta3"); 
    4142        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 
    4243        kentta.SetTileMethod('*', LisaaKolikko); 
     
    4647        kentta.SetTileMethod('M', LisaaMaali); 
    4748        kentta.SetTileMethod('A', LisaaAuto); 
     49        kentta.SetTileMethod('S', LisaaSeteli); 
    4850        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    4951        Level.CreateBorders(); 
    50         Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
     52        Level.Background.Color = Color.SkyBlue; 
    5153    } 
    5254 
     
    7678        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    7779        AddCollisionHandler(pelaaja1, "kolikko", TormaaKolikkoon); 
     80        AddCollisionHandler(pelaaja1, "seteli", TormaaSeteliin); 
    7881        AddCollisionHandler(pelaaja1, "auto", autoontormataan); 
    7982        Add(pelaaja1); 
     
    105108    void LisaaAuto(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    106109    { 
    107         PhysicsObject auto = new PhysicsObject(leveys+10, korkeus); 
     110        PhysicsObject auto = new PhysicsObject(leveys + 10, korkeus); 
    108111        //auto.IgnoresCollisionResponse = true; 
    109112        auto.Position = paikka; 
     
    111114        auto.Tag = "auto"; 
    112115        Add(auto); 
     116    } 
     117    void LisaaSeteli(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     118    { 
     119        PhysicsObject seteli = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     120        seteli.IgnoresCollisionResponse = true; 
     121        seteli.Position = paikka; 
     122        seteli.Image = setelikuva; 
     123        seteli.Tag = "seteli"; 
     124        Add(seteli); 
    113125    } 
    114126    void LisaaNappaimet() 
     
    147159        kolikko.Destroy(); 
    148160    } 
    149     void autoontormataan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject auto) { 
    150        // auto.Move(new Vector(20.0, 0)); 
     161    void autoontormataan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject auto) 
     162    { 
     163        // auto.Move(new Vector(20.0, 0)); 
    151164    } 
    152 }  
     165 
     166    void TormaaSeteliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject seteli) 
     167    { 
     168        maaliAani.Play(); 
     169        MessageDisplay.Add("Keräsit setelin!"); 
     170        seteli.Destroy(); 
     171    } 
     172} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.