Changeset 7862
- Timestamp:
- 2016-07-06 11:36:17 (7 years ago)
- Location:
- 2016/27/AnttiN/SalainenTehtävä
- Files:
-
- 3 added
- 15 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2016/27/AnttiN/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä.cs
r7796 r7862 21 21 Image SahkoansaKuva = LoadImage("Sähköansa"); 22 22 Image SahkoansaTykkiKuva = LoadImage("SahkoansaTykki"); 23 Image SahkoansaSahkoKuva = LoadImage("SahkoansaSahko"); 24 AssaultRifle pelaajan1Ase; 23 25 24 26 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); … … 42 44 kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 43 45 kentta.SetTileMethod('L', LisaaLaskeutuminen); 44 //kentta.SetTileMethod('S', LisaaSahkoansa);45 kentta.SetTileMethod(' A', LisaaSahkoansaTykki);46 kentta.SetTileMethod('R', LisaaSahkoansaTykkiVaaka); 47 kentta.SetTileMethod('S', LisaaSahkoansaTykkiPysty); 46 48 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 47 49 Level.CreateBorders(); … … 70 72 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 71 73 { 72 pelaaja1 = new PhysicsObject(leveys , korkeus);74 pelaaja1 = new PhysicsObject(leveys*0.9, korkeus*0.9); 73 75 pelaaja1.Position = paikka; 74 76 pelaaja1.Mass = 4.0; … … 79 81 pelaaja1.LinearDamping = 0.9; 80 82 pelaaja1.CanRotate = false; 83 84 pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); 85 pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); 86 pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 87 pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); 81 88 } 82 89 … … 91 98 } 92 99 93 void LisaaSahkoansaTykki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 94 { 95 PhysicsObject Sahkoansa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 100 void LisaaSahkoansaTykkiPysty(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 101 { 102 PhysicsObject sahko = LisaaSahkoansaSahko(new Vector(paikka.X, paikka.Y-korkeus), leveys/2, korkeus, Angle.FromDegrees(0)); 103 LisaaSahkoansaTykki(paikka, leveys, korkeus, sahko, Angle.FromDegrees(180)); 104 LisaaSahkoansaTykki(new Vector(paikka.X, paikka.Y-korkeus*2), leveys, korkeus, sahko, Angle.FromDegrees(0)); 105 } 106 107 void LisaaSahkoansaTykkiVaaka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 108 { 109 PhysicsObject sahko = LisaaSahkoansaSahko(new Vector(paikka.X + leveys, paikka.Y), leveys/2, korkeus, Angle.FromDegrees(-90)); 110 LisaaSahkoansaTykki(paikka,leveys,korkeus,sahko, Angle.FromDegrees(-90)); 111 LisaaSahkoansaTykki(new Vector(paikka.X + leveys*2, paikka.Y), leveys, korkeus, sahko, Angle.FromDegrees(90)); 112 } 113 114 void LisaaSahkoansaTykki(Vector paikka, double leveys, double korkeus, PhysicsObject sahko, Angle kaanna) 115 { 116 SahkoansaTykki Sahkoansa = new SahkoansaTykki(leveys, korkeus, sahko); 96 117 Sahkoansa.Position = paikka; 97 118 Sahkoansa.Image = SahkoansaTykkiKuva; 98 119 Sahkoansa.Tag = "SahkoansaTykki"; 99 120 Add(Sahkoansa); 100 101 } 102 121 Sahkoansa.RotateImage = true; 122 Sahkoansa.Angle = kaanna; 123 } 124 125 126 127 PhysicsObject LisaaSahkoansaSahko(Vector paikka, double leveys, double korkeus,Angle kaanna) 128 { 129 PhysicsObject SahkoansaSahko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 130 SahkoansaSahko.Position = paikka; 131 SahkoansaSahko.Image = SahkoansaSahkoKuva; 132 SahkoansaSahko.Tag = "SahkoansaSahko"; 133 Add(SahkoansaSahko); 134 SahkoansaSahko.RotateImage = true; 135 SahkoansaSahko.Angle = kaanna; 136 return SahkoansaSahko; 137 } 103 138 void LisaaNappaimet() 104 139 { … … 110 145 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu ylöspäin", pelaaja1, new Vector(0, nopeus)); 111 146 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "pelaaja liikkuu alaspäin", pelaaja1, new Vector(0, -nopeus)); 112 147 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); 113 148 114 149 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); … … 140 175 141 176 } 177 178 class SahkoansaTykki : PhysicsObject 179 { 180 private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(50, 0, 50); 181 182 private PhysicsObject sahko; 183 public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } 184 185 public SahkoansaTykki(double leveys, double korkeus, PhysicsObject sahko) 186 : base(leveys, korkeus) 187 { 188 MakeStatic(); 189 this.sahko = sahko; 190 elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.sahko.Destroy(); this.Destroy(); }; 191 } 192 193 void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 194 { 195 ammus.Destroy(); 196 } 197 198 void AmmuAseella(AssaultRifle ase) 199 { 200 PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); 201 202 if (ammus != null) 203 { 204 ammus.Size *= 3; 205 ammus.Image = ... 206 ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); 207 } 208 } 209 210 } -
2016/27/AnttiN/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä.csproj.Debug.cachefile
r7796 r7862 9 9 Content\kiviseina.xnb 10 10 Content\SahkoansaTykki.xnb 11 Content\SahkoansaSahko.xnb -
2016/27/AnttiN/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml
r7796 r7862 36 36 <Options>None</Options> 37 37 <Output>C:\MyTemp\AnttiN\SalainenTehtävä\SalainenTehtävä\SalainenTehtävä\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 38 <Time>2016-07-0 5T14:55:07.2650871+03:00</Time>38 <Time>2016-07-06T10:45:55.0766913+03:00</Time> 39 39 </Item> 40 40 <Item> … … 72 72 <Options>None</Options> 73 73 <Output>C:\MyTemp\AnttiN\SalainenTehtävä\SalainenTehtävä\SalainenTehtävä\bin\x86\Debug\Content\Hahmo.xnb</Output> 74 <Time>2016-07-0 5T14:23:13.3184292+03:00</Time>74 <Time>2016-07-06T11:08:36.8796757+03:00</Time> 75 75 </Item> 76 76 <Item> … … 91 91 <Output>C:\MyTemp\AnttiN\SalainenTehtävä\SalainenTehtävä\SalainenTehtävä\bin\x86\Debug\Content\SahkoansaTykki.xnb</Output> 92 92 <Time>2016-07-05T14:41:23.4839338+03:00</Time> 93 </Item> 94 <Item> 95 <Source>SahkoansaSahko.png</Source> 96 <Name>SahkoansaSahko</Name> 97 <Importer>TextureImporter</Importer> 98 <Processor>TextureProcessor</Processor> 99 <Options>None</Options> 100 <Output>C:\MyTemp\AnttiN\SalainenTehtävä\SalainenTehtävä\SalainenTehtävä\bin\x86\Debug\Content\SahkoansaSahko.xnb</Output> 101 <Time>2016-07-06T10:17:30.2356913+03:00</Time> 93 102 </Item> 94 103 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2016/27/AnttiN/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/obj/x86/Debug/SalainenTehtävä.csproj.FileListAbsolute.txt
r7796 r7862 17 17 C:\MyTemp\AnttiN\SalainenTehtÀvÀ\SalainenTehtÀvÀ\SalainenTehtÀvÀ\bin\x86\Debug\Content\kiviseina.xnb 18 18 C:\MyTemp\AnttiN\SalainenTehtÀvÀ\SalainenTehtÀvÀ\SalainenTehtÀvÀ\bin\x86\Debug\Content\SahkoansaTykki.xnb 19 C:\MyTemp\AnttiN\SalainenTehtÀvÀ\SalainenTehtÀvÀ\SalainenTehtÀvÀ\bin\x86\Debug\Content\SahkoansaSahko.xnb -
2016/27/AnttiN/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/obj/x86/Debug/cachefile-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}-targetpath.txt
r7796 r7862 9 9 Content\kiviseina.xnb 10 10 Content\SahkoansaTykki.xnb 11 Content\SahkoansaSahko.xnb -
2016/27/AnttiN/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/SalainenTehtäväContent/SalainenTehtäväContent.contentproj
r7796 r7862 109 109 </Compile> 110 110 </ItemGroup> 111 <ItemGroup> 112 <Compile Include="SahkoansaSahko.png"> 113 <Name>SahkoansaSahko</Name> 114 <Importer>TextureImporter</Importer> 115 <Processor>TextureProcessor</Processor> 116 </Compile> 117 </ItemGroup> 111 118 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 112 119 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2016/27/AnttiN/SalainenTehtävä/SalainenTehtävä/SalainenTehtäväContent/kentta1.txt
r7796 r7862 2 2 ############*########### 3 3 ############ ########### 4 ########### 4 ###########R ########## 5 5 ###### ##### 6 ###### S#### 7 #L N *## 6 8 ###### #### 7 #L N *##8 ###### A####9 9 ###### ##### 10 ########### 10 ###########R ########## 11 11 ############ ########### 12 12 ############*###########
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.