Ignore:
Timestamp:
2016-07-05 14:51:17 (3 years ago)
Author:
karkaite
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/27/PaavoH/Adventure/Adventure/Adventure/Adventure.cs

    r7757 r7784  
    1616 
    1717    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 
    18     Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
    19  
    20     SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     18    Image kolikkoKuva = LoadImage("kolikko"); 
     19    Image laavaKuva = LoadImage("laava"); 
     20    Image jaaKuva = LoadImage("jaa"); 
     21    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("voitto"); 
     22    Image maalinkuva = LoadImage("maali"); 
    2123 
    2224    public override void Begin() 
     
    3638        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
    3739        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 
    38         kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 
     40        kentta.SetTileMethod('*', LisaaKolikko); 
    3941        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
     42        kentta.SetTileMethod('L', LisaaLaava); 
     43        kentta.SetTileMethod('J', LisaaJaa); 
     44        kentta.SetTileMethod('M', LisaaMaali); 
    4045        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    4146        Level.CreateBorders(); 
     
    5156    } 
    5257 
    53     void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     58    void LisaaKolikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    5459    { 
    55         PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    56         tahti.IgnoresCollisionResponse = true; 
    57         tahti.Position = paikka; 
    58         tahti.Image = tahtiKuva; 
    59         tahti.Tag = "tahti"; 
    60         Add(tahti); 
     60        PhysicsObject kolikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     61        kolikko.IgnoresCollisionResponse = true; 
     62        kolikko.Position = paikka; 
     63        kolikko.Image = kolikkoKuva; 
     64        kolikko.Tag = "kolikko"; 
     65        Add(kolikko); 
    6166    } 
    6267 
     
    6772        pelaaja1.Mass = 4.0; 
    6873        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    69         AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
     74        AddCollisionHandler(pelaaja1, "kolikko", TormaaKolikkoon); 
    7075        Add(pelaaja1); 
    7176    } 
     77    void LisaaLaava(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     78    { 
     79        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     80        taso.Position = paikka; 
     81        taso.Image = laavaKuva; 
     82        Add(taso); 
     83    } 
    7284 
     85    void LisaaJaa(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     86    { 
     87        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     88        taso.Position = paikka; 
     89        taso.Image = jaaKuva; 
     90        Add(taso); 
     91    } 
     92    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     93    { 
     94        PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     95        maali.IgnoresCollisionResponse = true; 
     96        maali.Position = paikka; 
     97        maali.Image = maalinkuva; 
     98        maali.Tag = "maali"; 
     99        Add(maali); 
     100    } 
    73101    void LisaaNappaimet() 
    74102    { 
     103 
    75104        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
    76105        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     
    99128    } 
    100129 
    101     void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 
     130    void TormaaKolikkoon(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kolikko) 
    102131    { 
    103132        maaliAani.Play(); 
    104         MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); 
    105         tahti.Destroy(); 
     133        MessageDisplay.Add("Keräsit kolikon!"); 
     134        kolikko.Destroy(); 
    106135    } 
    107136} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.