Changeset 7756 for 2016/27/OttoK


Ignore:
Timestamp:
2016-07-05 11:25:40 (3 years ago)
Author:
karkaite
Message:
 
Location:
2016/27/OttoK
Files:
7 added
11 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/27/OttoK/Survivetown/Survivetown/Survivetown/Survivetown.cs

    r7704 r7756  
    1212    Image taustakuva = LoadImage("grassbackground"); 
    1313    PhysicsObject pelaaja; 
     14    double nopeus = 1000; 
     15    bool sprint = false; 
    1416 
    1517    public override void Begin() 
    1618    { 
    1719        LuoKentta(); 
    18         LuoPelaaja(); 
    19         LisaaOhjaimet();      
    20          
     20        LisaaOhjaimet(); 
     21 
    2122        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, 
    22   LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); 
     23        LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-nopeus, 0)); 
    2324        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, 
    24           LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); 
     25        LiikutaPelaajaa, null, new Vector(nopeus, 0)); 
    2526        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, 
    26           LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); 
     27        LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, nopeus)); 
    2728        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, 
    28           LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); 
     29        LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -nopeus)); 
     30 
     31        Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Down, () => { sprint = true; }, "juokse"); 
     32        Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Released, () => { sprint = false; }, ""); 
    2933    } 
    30      void LuoKentta() 
     34    void LuoKentta() 
    3135    { 
    32         IsFullScreen = true; 
     36        IsFullScreen = false; 
     37 
     38        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kenttav2"); 
     39        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja); 
     40        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); 
     41        ruudut.Execute(20, 20); 
     42 
    3343        Level.Size = new Vector(4000, 4000); 
    3444        Level.CreateBorders(); 
     
    3949    { 
    4050        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    41         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");  
     51        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");      
    4252    } 
    43     void LuoPelaaja() 
     53    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    4454    { 
    4555        pelaaja = new PhysicsObject(80, 50); 
    4656        pelaaja.LinearDamping = 0.9; 
    4757        pelaaja.Color = Color.Yellow; 
     58        pelaaja.CanRotate = false; 
    4859        Add(pelaaja); 
    4960        Camera.Follow(pelaaja); 
    5061    } 
     62    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     63    { 
     64        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     65        taso.Position = paikka; 
     66        taso.Color = Color.Black; 
     67        taso.CollisionIgnoreGroup = 1; 
     68        Add(taso); 
     69    } 
     70 
    5171    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) 
     72    {   if(sprint) 
     73        { 
     74            pelaaja.Push(vektori * 2); 
     75            return; 
     76        } 
     77        pelaaja.Push(vektori); 
     78    } 
     79    void VaihdaNopeus() 
    5280    { 
    53     pelaaja.Push(vektori); 
    5481    } 
    5582} 
  • 2016/27/OttoK/Survivetown/Survivetown/Survivetown/Survivetown.csproj.Debug.cachefile

    r7704 r7756  
    11Content\pelikissa.xnb 
    22Content\grassbackground.xnb 
     3Content\kenttatiedosto.xnb 
     4Content\kenttav2.xnb 
  • 2016/27/OttoK/Survivetown/Survivetown/Survivetown/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{AF625287-3FBB-4ACD-9F6A-000F734EB560}.xml

    r7704 r7756  
    1919      <Output>C:\MyTemp\OttoK\Survivetown\Survivetown\Survivetown\bin\x86\Debug\Content\grassbackground.xnb</Output> 
    2020      <Time>2016-07-04T14:22:30.0640653+03:00</Time> 
     21    </Item> 
     22    <Item> 
     23      <Source>kenttatiedosto.png</Source> 
     24      <Name>kenttatiedosto</Name> 
     25      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     26      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     27      <Options>None</Options> 
     28      <Output>C:\MyTemp\OttoK\Survivetown\Survivetown\Survivetown\bin\x86\Debug\Content\kenttatiedosto.xnb</Output> 
     29      <Time>2016-07-05T10:34:24.8816051+03:00</Time> 
     30    </Item> 
     31    <Item> 
     32      <Source>kenttav2.png</Source> 
     33      <Name>kenttav2</Name> 
     34      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     35      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     36      <Options>None</Options> 
     37      <Output>C:\MyTemp\OttoK\Survivetown\Survivetown\Survivetown\bin\x86\Debug\Content\kenttav2.xnb</Output> 
     38      <Time>2016-07-05T10:46:47.3805051+03:00</Time> 
    2139    </Item> 
    2240    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2016/27/OttoK/Survivetown/Survivetown/Survivetown/obj/x86/Debug/Survivetown.csproj.FileListAbsolute.txt

    r7704 r7756  
    99C:\MyTemp\OttoK\Survivetown\Survivetown\Survivetown\bin\x86\Debug\Content\pelikissa.xnb 
    1010C:\MyTemp\OttoK\Survivetown\Survivetown\Survivetown\bin\x86\Debug\Content\grassbackground.xnb 
     11C:\MyTemp\OttoK\Survivetown\Survivetown\Survivetown\bin\x86\Debug\Content\kenttatiedosto.xnb 
     12C:\MyTemp\OttoK\Survivetown\Survivetown\Survivetown\bin\x86\Debug\Content\kenttav2.xnb 
  • 2016/27/OttoK/Survivetown/Survivetown/Survivetown/obj/x86/Debug/cachefile-{AF625287-3FBB-4ACD-9F6A-000F734EB560}-targetpath.txt

    r7704 r7756  
    11Content\pelikissa.xnb 
    22Content\grassbackground.xnb 
     3Content\kenttatiedosto.xnb 
     4Content\kenttav2.xnb 
  • 2016/27/OttoK/Survivetown/Survivetown/SurvivetownContent/SurvivetownContent.contentproj

    r7704 r7756  
    5959    </Compile> 
    6060  </ItemGroup> 
     61  <ItemGroup> 
     62    <Compile Include="kenttatiedosto.png"> 
     63      <Name>kenttatiedosto</Name> 
     64      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     65      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     66    </Compile> 
     67  </ItemGroup> 
     68  <ItemGroup> 
     69    <Compile Include="kenttav2.png"> 
     70      <Name>kenttav2</Name> 
     71      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     72      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     73    </Compile> 
     74  </ItemGroup> 
    6175  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    6276  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.