Changeset 7628


Ignore:
Timestamp:
2016-07-01 12:59:38 (3 years ago)
Author:
mijuntti
Message:
 
Location:
2016/26/MikkoJ
Files:
3 added
13 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/26/MikkoJ/NakkiPaukku/NakkiPaukku/NakkiPaukku/NakkiPaukku.cs

    r7618 r7628  
    99public class NakkiPaukku : PhysicsGame 
    1010{ 
    11     Image kenttamuoto = LoadImage("Kentta.png"); 
     11    Image kenttamuoto = LoadImage("Kentta"); 
     12    Image nakkipommi = LoadImage("Nakki"); 
    1213 
    1314    PhysicsObject[] pelaajat = new PhysicsObject[4]; 
     
    3334 
    3435    } 
     36    void AloitaAlusta() 
     37    { 
     38        ClearAll(); 
     39        Begin(); 
     40    } 
    3541    void AloitaPeli() 
    3642    { 
     
    4349 
    4450        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); 
     51        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFB400F8"), LuoMuuri); 
    4552        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFEA00"), LuoPelaaja, 0, Color.Red); 
    4653        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja, 1, Color.Blue); 
     
    5158 
    5259        ruudut.Execute(10.0, 10.0); 
     60    } 
     61    void LuoMuuri(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     62    { 
     63        PhysicsObject muuri = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     64        muuri.Position = paikka; 
     65        muuri.Color = Color.DarkBrown; 
     66 
     67        Add(muuri); 
    5368    } 
    5469    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    125140        Keyboard.Listen(Key.J,          ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[3], Vector.Zero); 
    126141        Keyboard.Listen(Key.L,          ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[3], Vector.Zero); 
    127          
     142 
     143        Keyboard.Listen(Key.End, ButtonState.Pressed, AloitaAlusta, ""); 
    128144    } 
    129145    void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus) 
     
    135151        PhysicsObject nakki = new PhysicsObject(10, 10); 
    136152        nakki.Position = pelaaja.Position; 
    137         nakki.Color = Color.Orange; 
     153        nakki.Image = nakkipommi; 
    138154        nakki.Tag = "nakki"; 
    139155        nakki.CanRotate = false; 
     
    141157        Timer.SingleShot(3.0, delegate 
    142158        { 
    143             Explosion rajahdys = new Explosion(25); 
     159            Explosion rajahdys = new Explosion(21); 
     160            rajahdys.Speed = 100; 
    144161            rajahdys.Position = nakki.Position; 
    145162            rajahdys.Force = 1.0; 
     
    181198        
    182199         
    183         Add(nakki); 
     200        Add(nakki, -1); 
    184201        AddCollisionHandler(nakki, "rajahdys", PelaajaTormaaRajahdykseen); 
    185202         
  • 2016/26/MikkoJ/NakkiPaukku/NakkiPaukku/NakkiPaukku/NakkiPaukku.csproj.Debug.cachefile

    r7568 r7628  
    11Content\Kentta.xnb 
     2Content\Nakki.xnb 
  • 2016/26/MikkoJ/NakkiPaukku/NakkiPaukku/NakkiPaukku/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{9FD97CB8-B7B4-4F46-AFA0-0CBA2DEBF0DE}.xml

    r7579 r7628  
    99      <Options>None</Options> 
    1010      <Output>C:\MyTemp\Juntti_M\NakkiPaukku\NakkiPaukku\NakkiPaukku\bin\x86\Debug\Content\Kentta.xnb</Output> 
    11       <Time>2016-06-29T13:40:02.722485+03:00</Time> 
     11      <Time>2016-07-01T12:19:15.4218325+03:00</Time> 
     12    </Item> 
     13    <Item> 
     14      <Source>Nakki.png</Source> 
     15      <Name>Nakki</Name> 
     16      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     17      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     18      <Options>None</Options> 
     19      <Output>C:\MyTemp\Juntti_M\NakkiPaukku\NakkiPaukku\NakkiPaukku\bin\x86\Debug\Content\Nakki.xnb</Output> 
     20      <Time>2016-07-01T12:53:03.1547735+03:00</Time> 
    1221    </Item> 
    1322    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2016/26/MikkoJ/NakkiPaukku/NakkiPaukku/NakkiPaukku/obj/x86/Debug/NakkiPaukku.csproj.FileListAbsolute.txt

    r7568 r7628  
    88C:\MyTemp\Juntti_M\NakkiPaukku\NakkiPaukku\NakkiPaukku\obj\x86\Debug\NakkiPaukku.pdb 
    99C:\MyTemp\Juntti_M\NakkiPaukku\NakkiPaukku\NakkiPaukku\bin\x86\Debug\Content\Kentta.xnb 
     10C:\MyTemp\Juntti_M\NakkiPaukku\NakkiPaukku\NakkiPaukku\bin\x86\Debug\Content\Nakki.xnb 
  • 2016/26/MikkoJ/NakkiPaukku/NakkiPaukku/NakkiPaukku/obj/x86/Debug/cachefile-{9FD97CB8-B7B4-4F46-AFA0-0CBA2DEBF0DE}-targetpath.txt

    r7568 r7628  
    11Content\Kentta.xnb 
     2Content\Nakki.xnb 
  • 2016/26/MikkoJ/NakkiPaukku/NakkiPaukku/NakkiPaukkuContent/NakkiPaukkuContent.contentproj

    r7568 r7628  
    5252    </Compile> 
    5353  </ItemGroup> 
     54  <ItemGroup> 
     55    <Compile Include="Nakki.png"> 
     56      <Name>Nakki</Name> 
     57      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     58      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     59    </Compile> 
     60  </ItemGroup> 
    5461  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    5562  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.