Ignore:
Timestamp:
2016-07-01 11:30:06 (3 years ago)
Author:
vekoski
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/26/VeetiK/CaveRun/CaveRun/CaveRun/CaveRun/CaveRun.cs

    r7602 r7613  
    3333    Image veri = LoadImage("nimetön"); 
    3434    DoubleMeter pelaajanHP; 
     35    SoundEffect osuma = LoadSoundEffect("osuma"); 
     36    Image logo = LoadImage("Logo"); 
     37    SoundEffect ak = LoadSoundEffect("ak47"); 
     38 
    3539 
    3640    List<PhysicsObject> keys = new List<PhysicsObject>(); 
     
    3842    public override void Begin() 
    3943    { 
     44        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("CaveRun","start", "exit"); 
     45        Add(alkuValikko); 
     46        alkuValikko.AddItemHandler(0, aloitapeli); 
     47        alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); 
     48        Mouse.IsCursorVisible = false; 
     49        Level.Background.Image = logo; 
     50        Level.Background.FitToLevel(); 
     51        Level.Background.Color = Color.DarkGray; 
     52        Camera.ZoomToLevel(); 
     53        IsFullScreen = true; 
     54 
     55    } 
     56 
     57    void aloitapeli() 
     58    { 
     59        ClearAll(); 
    4060        IsFullScreen = true; 
    4161        SmoothTextures = false; 
     
    4666        MediaPlayer.Play("Taustamusiikki"); 
    4767        MediaPlayer.IsRepeating = true; 
     68 
     69             
     70 
    4871    } 
    4972    void luokentta() 
     
    6487        Level.Background.TileToLevel(); 
    6588        Level.Background.Color = Color.Black; 
     89 
     90 
    6691         
    6792 
     
    125150        AddCollisionHandler(pelaaja, "zombi", delegate(PhysicsObject p, PhysicsObject kohde) { 
    126151            pelaajanHP.Value -= 50.0; ControllerOne.Vibrate(0.5, 0.5, 0.0, 0.0, 0.5); 
     152            osuma.Play(); 
    127153        }); 
    128154 
     
    180206 
    181207        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftTrigger, 0.0, Juoksu, null); 
    182         ControllerOne.Listen(Button.Start,0.0, Pause, "Pysäyttää pelin"); 
     208        ControllerOne.Listen(Button.Start, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, null); 
     209 
    183210 
    184211 
     
    213240    { 
    214241        Kenttänumero += 1; 
    215         ClearAll(); 
    216         Begin(); 
     242        //ClearAll(); 
     243        //Begin(); 
     244        aloitapeli(); 
    217245    } 
    218246 
     
    260288        Ase.IgnoresCollisionResponse = true; 
    261289        Add(Ase); 
     290       
    262291 
    263292 
     
    281310    { 
    282311        pelaajanAse = new AssaultRifle(30, 10); 
    283         pelaajanAse.InfiniteAmmo = false; 
     312        pelaajanAse.InfiniteAmmo = true; 
    284313        pelaajanAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
    285         pelaajanAse.Ammo.Value = 10; 
     314       // pelaajanAse.Ammo.Value = 10; 
    286315        pelaaja.Image=Pelaajakuva; 
    287316        pelaaja.Add(pelaajanAse); 
    288317        pelaajanAse.IsVisible = false; 
    289        ammuslaskuri = new IntMeter(0); 
    290  
    291         Label pisteNaytto = new Label(); 
    292         pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 
    293         pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 
    294         pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 
    295         pisteNaytto.Color = Color.White; 
    296  
    297         pisteNaytto.BindTo(pelaajanAse); 
    298         Add(pisteNaytto); 
    299  
     318        pelaajanAse.FireRate = 9.0; 
     319        pelaajanAse.AttackSound.(); 
    300320 
    301321    } 
     
    359379    protected override void Update(Time time) 
    360380    { 
    361         taskulamppu.Position = pelaaja.Position; 
    362         taskulamppu.Angle = pelaaja.Angle; 
     381        if (pelaaja != null) 
     382        { 
     383            taskulamppu.Position = pelaaja.Position; 
     384            taskulamppu.Angle = pelaaja.Angle; 
     385        } 
    363386        base.Update(time); 
    364387    } 
     
    379402            //ammus.Size *= 3; 
    380403            ammus.Image = luodinKuva; 
     404 
    381405            ammus.Size = new Vector(25 / 2.0, 8 / 2.0); 
    382406            AddCollisionHandler(ammus, delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject kohde) 
     
    391415                    rajahdys.Image = veri; 
    392416                    pelaaja.IgnoresExplosions = true; 
     417                    rajahdys.Sound = osuma; 
    393418                    Add(rajahdys); 
     419 
    394420                } 
    395421            }); 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.