Changeset 7612 for 2016/26/RasmusL/ZombiSurvi/ZombiSurvi
- Timestamp:
- 2016-07-01 11:29:44 (7 years ago)
- Location:
- 2016/26/RasmusL/ZombiSurvi/ZombiSurvi
- Files:
-
- 10 added
- 12 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2016/26/RasmusL/ZombiSurvi/ZombiSurvi/ZombiSurvi/ZombiSurvi.cs
r7603 r7612 26 26 const double hyppyNopeus = 950; 27 27 const int RUUDUN_KOKO = 40; 28 29 EasyHighScore topLista = new EasyHighScore(); 30 31 int vahinko = 1; 28 32 29 33 IntMeter round = new IntMeter(1); … … 41 45 GameObject valo; 42 46 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 47 SoundEffect snipu = LoadSoundEffect("awp"); 48 SoundEffect pistooli = LoadSoundEffect("pisla"); 43 49 Image puukuva = LoadImage("dramaattinenmaa"); 44 50 Image ruohokuva = LoadImage("ruoho"); 45 51 Image kivikuva = LoadImage("maakivi"); 46 52 Image awpkuva = LoadImage("kädetönawp"); 53 Image awpkäsi = LoadImage("awspa"); 54 Image tunneli = LoadImage("luola"); 55 Image takakuva = LoadImage("zombisurvitausta"); 56 47 57 public override void Begin() 58 { 59 topLista.HighScoreWindow.Closed += (Window w)=>alkuvalikko(); 60 alkuvalikko(); 61 } 62 63 void alkuvalikko() 64 { 65 66 Level.Background.Image = takakuva; 67 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("ZombiSurvi", "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta"); 68 Add(alkuValikko); 69 70 alkuValikko.AddItemHandler(0, aloitapeli); 71 alkuValikko.AddItemHandler(1, parhaatpisteet); 72 alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); 73 } 74 75 void parhaatpisteet() 76 { 77 topLista.Show(); 78 } 79 80 void aloitapeli() 48 81 { 49 82 Mouse.IsCursorVisible = false; … … 64 97 { 65 98 ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kenttä1"); 99 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("282323"), LisaaTunneli); 66 100 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF0000"), LisaaPelaaja); 67 101 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("4FFF51"), LisaaTaso, puukuva); … … 91 125 Add(snipu); 92 126 snipu.Position = paikka; 93 snipu.Image = LoadImage("kädetönawp");127 snipu.Image = awpkuva; 94 128 snipu.Tag = "snipukuva"; 95 129 } … … 101 135 taso.Image = kuva; 102 136 Add(taso); 137 } 138 void LisaaTunneli(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 139 { 140 GameObject taso = new GameObject(leveys, korkeus); 141 taso.Position = paikka; 142 taso.Image = tunneli; 143 Add(taso, -2); 103 144 } 104 145 void Lisaazombispawn(Vector paikka, double leveys, double korkeus) … … 149 190 pelaaja1.Tag = "pelaaja"; 150 191 192 pelaaja1.ElamaLaskuri.LowerLimit += pelipäättyy; 193 151 194 152 195 AddCollisionHandler(pelaaja1, "zombi", osuizombiin); … … 159 202 pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; 160 203 pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 204 pelaaja1.Weapon.AttackSound = pistooli; 161 205 ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); 162 206 elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; … … 173 217 { 174 218 kädetönawp.Destroy(); 175 pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(250 * 0. 3 ,50 * 0.3);176 pelaaja1.Weapon.Image = awpk uva;219 pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(250 * 0.5, 50 * 0.4); 220 pelaaja1.Weapon.Image = awpkäsi; 177 221 pelaaja1.Weapon.FireRate = 1; 178 222 pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 9999999; 179 223 pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 224 pelaaja1.Weapon.AttackSound = snipu; 225 226 vahinko = 5; 180 227 181 228 } … … 186 233 if (kohde is Hahmo) 187 234 { 188 ((Hahmo)kohde).ElamaLaskuri.Value -= 1;235 ((Hahmo)kohde).ElamaLaskuri.Value -= vahinko; 189 236 } 190 237 } … … 222 269 protected override void Update(Time time) 223 270 { 224 valo.Position = pelaaja1.Position; 271 if (pelaaja1 != null) 272 { 273 valo.Position = pelaaja1.Position; 274 } 275 225 276 base.Update(time); 226 277 } … … 232 283 if (ammus != null) 233 284 { 285 286 //snipu.Play(0.5, 0.0, 0.0); 234 287 ammus.Size = new Vector(5, 3) * 2; 235 288 ammus.Image = panos; … … 257 310 aikaNaytto.BindTo(aikaLaskuri.SecondCounter); 258 311 Add(aikaNaytto); 259 aikaNaytto.Position = new Vector(930, -470); 312 aikaNaytto.X = Screen.Right - 50; 313 aikaNaytto.Y = Screen.Bottom + 50; 260 314 } 261 315 … … 269 323 Label roundNaytto = new Label(); 270 324 roundNaytto.TextColor = Color.White; 271 roundNaytto.DecimalPlaces = 1; 325 roundNaytto.Y = Screen.Bottom + 50; 326 roundNaytto.Title = "Round"; 272 327 roundNaytto.BindTo(round); 273 //roundNaytto.Position = new Vector(930, -470);274 328 Add(roundNaytto); 275 329 276 330 } 277 331 … … 287 341 pelaaja1.ElamaLaskuri.Value -= 1; 288 342 } 343 344 void pelipäättyy() 345 { 346 ClearAll(); 347 topLista.EnterAndShow(round.Value); 348 } 289 349 } -
2016/26/RasmusL/ZombiSurvi/ZombiSurvi/ZombiSurvi/ZombiSurvi.csproj.Debug.cachefile
r7603 r7612 16 16 Content\oikeajuoksu2_1.xnb 17 17 Content\tausta.xnb 18 Content\luola.xnb 19 Content\zombisurvitausta.xnb 20 Content\awp.xnb 21 Content\pisla.xnb -
2016/26/RasmusL/ZombiSurvi/ZombiSurvi/ZombiSurvi/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml
r7603 r7612 45 45 <Options>None</Options> 46 46 <Output>C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\kenttä1.xnb</Output> 47 <Time>2016-0 6-30T13:58:09.3356943+03:00</Time>47 <Time>2016-07-01T09:41:14.6833095+03:00</Time> 48 48 </Item> 49 49 <Item> … … 154 154 <Output>C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\tausta.xnb</Output> 155 155 <Time>2016-06-30T14:29:20.5650842+03:00</Time> 156 </Item> 157 <Item> 158 <Source>luola.png</Source> 159 <Name>luola</Name> 160 <Importer>TextureImporter</Importer> 161 <Processor>TextureProcessor</Processor> 162 <Options>None</Options> 163 <Output>C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\luola.xnb</Output> 164 <Time>2016-07-01T09:33:26.0822605+03:00</Time> 165 </Item> 166 <Item> 167 <Source>zombisurvitausta.png</Source> 168 <Name>zombisurvitausta</Name> 169 <Importer>TextureImporter</Importer> 170 <Processor>TextureProcessor</Processor> 171 <Options>None</Options> 172 <Output>C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\zombisurvitausta.xnb</Output> 173 <Time>2016-07-01T10:30:05.9014302+03:00</Time> 174 </Item> 175 <Item> 176 <Source>awp.wav</Source> 177 <Name>awp</Name> 178 <Importer>WavImporter</Importer> 179 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 180 <Options>None</Options> 181 <Output>C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\awp.xnb</Output> 182 <Time>2016-07-01T11:21:00.174072+03:00</Time> 183 </Item> 184 <Item> 185 <Source>pisla.wav</Source> 186 <Name>pisla</Name> 187 <Importer>WavImporter</Importer> 188 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 189 <Options>None</Options> 190 <Output>C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\pisla.xnb</Output> 191 <Time>2016-07-01T11:27:11.4145123+03:00</Time> 156 192 </Item> 157 193 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2016/26/RasmusL/ZombiSurvi/ZombiSurvi/ZombiSurvi/obj/x86/Debug/ZombiSurvi.csproj.FileListAbsolute.txt
r7603 r7612 24 24 C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\oikeajuoksu2_1.xnb 25 25 C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\tausta.xnb 26 C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\luola.xnb 27 C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\zombisurvitausta.xnb 28 C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\awp.xnb 29 C:\MyTemp\RasmusL\ZombiSurvi\ZombiSurvi\ZombiSurvi\bin\x86\Debug\Content\pisla.xnb -
2016/26/RasmusL/ZombiSurvi/ZombiSurvi/ZombiSurvi/obj/x86/Debug/cachefile-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}-targetpath.txt
r7603 r7612 16 16 Content\oikeajuoksu2_1.xnb 17 17 Content\tausta.xnb 18 Content\luola.xnb 19 Content\zombisurvitausta.xnb 20 Content\awp.xnb 21 Content\pisla.xnb -
2016/26/RasmusL/ZombiSurvi/ZombiSurvi/ZombiSurviContent/ZombiSurviContent.contentproj
r7603 r7612 160 160 </Compile> 161 161 </ItemGroup> 162 <ItemGroup> 163 <Compile Include="luola.png"> 164 <Name>luola</Name> 165 <Importer>TextureImporter</Importer> 166 <Processor>TextureProcessor</Processor> 167 </Compile> 168 </ItemGroup> 169 <ItemGroup> 170 <Compile Include="zombisurvitausta.png"> 171 <Name>zombisurvitausta</Name> 172 <Importer>TextureImporter</Importer> 173 <Processor>TextureProcessor</Processor> 174 </Compile> 175 </ItemGroup> 176 <ItemGroup> 177 <Compile Include="awp.wav"> 178 <Name>awp</Name> 179 <Importer>WavImporter</Importer> 180 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 181 </Compile> 182 </ItemGroup> 183 <ItemGroup> 184 <Compile Include="pisla.wav"> 185 <Name>pisla</Name> 186 <Importer>WavImporter</Importer> 187 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 188 </Compile> 189 </ItemGroup> 162 190 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 163 191 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.