Ignore:
Timestamp:
2016-06-29 15:00:40 (3 years ago)
Author:
jehinous
Message:

Peliä jatkettu (laskuri ei toimi)

Location:
2016/26/JennyN/UnicornJump
Files:
8 added
2 deleted
11 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/26/JennyN/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJump.cs

    r7566 r7577  
    1919    Image ruoholaattaKuva = LoadImage("ruoholaattaa"); 
    2020    Image taustakuva = LoadImage("tausta"); 
    21     
    22     
    23     
     21 
     22 
     23 
    2424 
    2525    public override void Begin() 
     
    2929        LuoKentta(); 
    3030        LisaaNappaimet(); 
     31        LuoPistelaskuri(); 
     32     
    3133 
    3234        Camera.Follow(pelaaja1); 
    3335        Camera.ZoomFactor = 0.3; 
    3436        Camera.StayInLevel = true; 
     37        Level.Background.Image = taustakuva; 
     38        Level.Background.TileToLevel(); 
    3539    } 
    3640 
     
    4448        ruudut.Execute(80, 80); 
    4549 
     50 
    4651    } 
    47  
    4852    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    4953    { 
    50         PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*2, korkeus); 
     54        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 2, korkeus); 
    5155        taso.Position = paikka; 
    5256        taso.Color = Color.Green; 
     
    5559        taso.Image = ruoholaattaKuva; 
    5660 
    57         Level.Background.Image = taustakuva; 
     61 
    5862 
    5963    } 
     
    7175    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    7276    { 
    73         pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys*1.5, korkeus); 
     77        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys * 1.5, korkeus); 
    7478        pelaaja1.Position = paikka; 
    7579        pelaaja1.Mass = 4.0; 
    7680        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    77         AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
     81        AddCollisionHandler(pelaaja1, "porkkana", TormaaPorkkanaan); 
    7882        Add(pelaaja1); 
    7983        pelaaja1.Tag = "pelaaja"; 
     
    110114    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject porkkana) 
    111115    { 
    112     
     116 
    113117        MessageDisplay.Add("Hienoa!"); 
    114118        porkkana.Destroy(); 
    115119    } 
     120 
     121    void TormaaPorkkanaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject porkkana) 
     122    { 
     123    porkkana.Destroy(); 
     124    } 
     125void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     126{ 
     127    PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
     128    vihollinen.Position = paikka; 
     129    vihollinen.Tag = "porkkana"; 
     130    Add(vihollinen); 
     131    } 
     132    IntMeter pisteLaskuri; 
     133 
     134    void LuoPistelaskuri() 
     135    { 
     136        pisteLaskuri = new IntMeter(0); 
     137 
     138        Label pisteNaytto = new Label(); 
     139        pisteNaytto.X = Screen.Left + 70; 
     140        pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 
     141        pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 
     142        pisteNaytto.Color = Color.FromHexCode("FF00DC"); 
     143 
     144        pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 
     145        Add(pisteNaytto); 
     146        pisteNaytto.Title = "Paino"; 
     147        pisteLaskuri.Value += 100; 
     148        pisteLaskuri.Value = 500; 
     149 
     150 
     151        IntMeter keratytEsineet = new IntMeter(0); 
     152        pisteLaskuri.MaxValue = 800; 
     153        pistelaskuri.UpperLimit += KaikkiKeratty; 
     154 
     155    } 
     156 
    116157} 
  • 2016/26/JennyN/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJump.csproj.Debug.cachefile

    r7566 r7577  
    44Content\ruoholaattaa.xnb 
    55Content\tausta.xnb 
     6Content\oikeatausta.xnb 
  • 2016/26/JennyN/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJump/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml

    r7566 r7577  
    4646      <Output>C:\MyTemp\JennyN\UnicornJump\UnicornJump\UnicornJump\bin\x86\Debug\Content\tausta.xnb</Output> 
    4747      <Time>2016-06-29T11:23:25.936459+03:00</Time> 
     48    </Item> 
     49    <Item> 
     50      <Source>oikeatausta.jpg</Source> 
     51      <Name>oikeatausta</Name> 
     52      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     53      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     54      <Options>None</Options> 
     55      <Output>C:\MyTemp\JennyN\UnicornJump\UnicornJump\UnicornJump\bin\x86\Debug\Content\oikeatausta.xnb</Output> 
     56      <Time>2016-06-29T13:29:15.5386397+03:00</Time> 
    4857    </Item> 
    4958    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2016/26/JennyN/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJump/obj/x86/Debug/UnicornJump.csproj.FileListAbsolute.txt

    r7566 r7577  
    1111C:\MyTemp\JennyN\UnicornJump\UnicornJump\UnicornJump\bin\x86\Debug\Content\ruoholaattaa.xnb 
    1212C:\MyTemp\JennyN\UnicornJump\UnicornJump\UnicornJump\bin\x86\Debug\Content\tausta.xnb 
     13C:\MyTemp\JennyN\UnicornJump\UnicornJump\UnicornJump\obj\x86\Debug\UnicornJump.csprojResolveAssemblyReference.cache 
     14C:\MyTemp\JennyN\UnicornJump\UnicornJump\UnicornJump\bin\x86\Debug\Content\oikeatausta.xnb 
  • 2016/26/JennyN/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJump/obj/x86/Debug/cachefile-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}-targetpath.txt

    r7566 r7577  
    44Content\ruoholaattaa.xnb 
    55Content\tausta.xnb 
     6Content\oikeatausta.xnb 
  • 2016/26/JennyN/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJumpContent/UnicornJumpContent.contentproj

    r7566 r7577  
    8080    </Compile> 
    8181  </ItemGroup> 
     82  <ItemGroup> 
     83    <Compile Include="oikeatausta.jpg"> 
     84      <Name>oikeatausta</Name> 
     85      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     86      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     87    </Compile> 
     88  </ItemGroup> 
    8289  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    8390  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.