Changeset 7533 for 2016/26/MikkoJ/Bongi/Bongi/Bongi/Bongi.cs
- Timestamp:
- 2016-06-27 14:58:09 (7 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2016/26/MikkoJ/Bongi/Bongi/Bongi/Bongi.cs
r7522 r7533 9 9 public class Bongi : PhysicsGame 10 10 { 11 Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200); 12 Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200); 13 11 14 PhysicsObject pallo; 12 15 PhysicsObject maila1; 16 PhysicsObject maila2; 17 18 IntMeter pelaajan1pisteet; 19 IntMeter pelaajan2pisteet; 20 13 21 public override void Begin() 14 22 { 15 23 LuoKentta(); 24 AsetaOhjaimet(); 25 LisaaLaskurit(); 16 26 AloitaPeli(); 17 27 18 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");19 28 } 20 29 … … 29 38 Add(pallo); 30 39 31 LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);32 LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);40 maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0); 41 maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0); 33 42 34 43 Level.CreateBorders(1.0, false); … … 39 48 void AloitaPeli() 40 49 { 41 Vector pallovektori = new Vector( 500.0, 0.0);50 Vector pallovektori = new Vector(700.0, 0.0); 42 51 pallo.Hit(pallovektori); 43 52 } 44 voidLuoMaila(double x, double y)53 PhysicsObject LuoMaila(double x, double y) 45 54 { 46 55 PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); … … 51 60 maila.Color = Color.HotPink; 52 61 Add(maila); 62 return maila; 53 63 } 64 void AsetaOhjaimet() 65 { 66 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos); 67 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); 68 Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusAlas); 69 Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); 70 71 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos); 72 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero); 73 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2:Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas); 74 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero); 75 76 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 77 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 78 } 79 void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus) 80 { 81 if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top)) 82 { 83 maila.Velocity = Vector.Zero; 84 return; 85 } 86 if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom)) 87 { 88 maila.Velocity = Vector.Zero; 89 return; 90 } 91 maila.Velocity = nopeus; 92 } 93 void LisaaLaskurit() 94 { 95 pelaajan1pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0); 96 pelaajan2pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0); 97 } 98 IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) 99 { 100 IntMeter laskuri = new IntMeter(0); 101 laskuri.MaxValue = 10; 102 103 Label naytto = new Label(); 104 naytto.BindTo(laskuri); 105 naytto.X = x; 106 naytto.Y = y; 107 naytto.TextColor = Color.White; 108 naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor; 109 naytto.Color = Level.Background.Color; 110 Add(naytto); 111 112 return laskuri; 113 } 54 114 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.