Ignore:
Timestamp:
2016-06-17 11:08:58 (3 years ago)
Author:
olhekaur
Message:

kaikki on valmista

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/24/OliverK/pomppupeli/pomppupeli/pomppupeli/pomppupeli.cs

    r7391 r7426  
    1414 
    1515    PlatformCharacter pelaaja1; 
     16    PlatformCharacter pelaaja2; 
     17 
    1618 
    1719    Image palikkakuva = LoadImage("images"); 
    18     Image ukkonKuva = LoadImage("ukko"); 
     20    Image ukkonKuva = LoadImage("tyyppi"); 
    1921    Image pelaajanKuva = LoadImage("ukko2"); 
    2022    Image dl2Kuva = LoadImage("DL2"); 
     
    2729 
    2830 
    29     PhysicsObject ukko2; 
    30  
    31     public double Velocity { get; private set; } 
    32      
     31 
     32 
    3333 
    3434    public override void Begin() 
    3535    { 
    36  
     36        ClearAll(); 
    3737 
    3838        Gravity = new Vector(0, -1000); 
     
    5656        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
    5757        kentta.SetTileMethod('#', lisaaPalikka); 
     58        kentta.SetTileMethod('M', lisaaPelaaja2); 
    5859        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    5960        Level.CreateBorders(); 
     
    106107        AddCollisionHandler(pelaaja1, "DL2", TormaaTahteen); 
    107108        Add(pelaaja1); 
    108     } 
    109  
    110     void LisaaNappaimet() 
     109 
     110        //Ase 
     111        AssaultRifle ase = new AssaultRifle(30, 20); 
     112        pelaaja1.Weapon = ase; 
     113        ase.IsVisible = false; 
     114 
     115        //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? 
     116        ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     117 
     118        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); 
     119        ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); 
     120 
     121        pelaaja1.Add(ase); 
     122 
     123        // 
     124    } 
     125    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) 
     126    { 
     127        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); 
     128 
     129        if (ammus != null) 
     130        { 
     131            //ammus.Size *= 3; 
     132            //ammus.Image = ... 
     133            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); 
     134        } 
     135    } 
     136 
     137    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
     138    { 
     139        ammus.Destroy(); 
     140        Begin(); 
     141 
     142    } 
     143 
     144    void lisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     145    { 
     146        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     147        pelaaja2.Position = paikka; 
     148        pelaaja2.Mass = 4.0; 
     149        pelaaja2.Image = ukkonKuva; 
     150        AddCollisionHandler(pelaaja2, "DL2", TormaaTahteen); 
     151        Add(pelaaja2); 
     152 
     153        //Ase 
     154        AssaultRifle pelaajan2Ase = new AssaultRifle(30,20); 
     155        pelaaja2.Weapon = pelaajan2Ase; 
     156        pelaajan2Ase.IsVisible = false; 
     157 
     158        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); 
     159        ControllerTwo.Listen(Button.X, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); 
     160 
     161        //Ammusten määrä aluksi: 
     162        pelaajan2Ase.Ammo.Value = 1000; 
     163 
     164        //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? 
     165        pelaajan2Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     166 
     167        pelaaja1.Add(pelaajan2Ase); 
     168 
     169        // 
     170    } 
     171 
     172 
     173        void LisaaNappaimet() 
    111174    { 
    112175        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
     
    117180        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    118181 
     182         
     183 
    119184        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
    120185 
     
    122187        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); 
    123188        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     189 
     190        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); 
     191        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); 
     192        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 
     193 
     194        ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); 
     195        ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); 
     196        ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 
     197 
    124198 
    125199 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.