Changeset 7390
- Timestamp:
- 2016-06-16 14:59:34 (7 years ago)
- Location:
- 2015/24/EemeliK
- Files:
-
- 10 added
- 14 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2015/24/EemeliK/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama.cs
r7329 r7390 29 29 30 30 [Serializable] 31 class KranaattiPaketti 32 { 33 public double X; 34 public double Y; 35 public double VX; 36 public double VY; 37 public string paikka; 38 } 39 40 [Serializable] 31 41 class KuoliPaketti 32 42 { … … 56 66 Timer KauppaAjastin; 57 67 PlatformCharacter kauppaseta; 68 PhysicsObject Asekauppa; 58 69 PhysicsObject poiskaupastapalikka; 59 70 Timer PoiskaupastaAjastin; 71 Timer Mikatappovaline; 60 72 61 73 const double nopeus = 1000; … … 69 81 bool onKauppaE = false; 70 82 bool KaupastaPois = false; 83 bool onAk = false; 84 bool saaAmpua = true; 85 bool kranaattiKadessa = false; 71 86 72 87 string nykyinenPaikka = ""; … … 76 91 Image Aajii = LoadImage("Aajii"); 77 92 Image viisidollaria = LoadImage("5Dollars"); 93 Image pistoolikuva = LoadImage("pistooli"); 78 94 Image aseKursorinKuva = LoadImage("cursori"); 95 Image Tiiliseinakuva = LoadImage("bricks"); 79 96 Image kursorinKuva = LoadImage("Windows_Cursor"); 80 97 Image alkuTausta = LoadImage("Tausta1"); 98 Image ammusKuva = LoadImage("Bullet"); 81 99 Image satadollariakuva = LoadImage("satadollaria"); 82 100 Image Ekuva = LoadImage("e"); … … 122 140 Exiting += yhteys.Close; 123 141 124 Timer pakettiajastin = new Timer(); 125 pakettiajastin.Interval = 0.05; 126 pakettiajastin.Timeout += PaivitaPaketti; 127 pakettiajastin.Start(); 142 MikaTappovaline(); 128 143 129 144 Window.Width = 800; … … 161 176 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 162 177 }*/ 163 178 164 179 void KaynnistaKauppaAjastin() 165 180 { … … 169 184 KauppaAjastin.Start(); 170 185 } 186 void MikaTappovaline() 187 { 188 Mikatappovaline = new Timer(); 189 Mikatappovaline.Interval = 0.1; 190 Mikatappovaline.Timeout += Tappovalinekuva; 191 Mikatappovaline.Start(); 192 } 193 void Tappovalinekuva() 194 { 195 if (onAse == true) 196 { 197 Label Pistoolikuva = new Label(50, 50); 198 Vector res = new Vector(0, 250);//Camera.WorldToScreen(pos); 199 Pistoolikuva.X = res.X;//Window.Left + 350; 200 Pistoolikuva.Y = res.Y; 201 //Pistoolikuva.X = Window.Left + 300; 202 //Pistoolikuva.Y = Window.Top; 203 Pistoolikuva.Image = pistoolikuva; 204 Add(Pistoolikuva); 205 } 206 } 171 207 void LuoRahaLaskuri() 172 208 { 173 rahet = new IntMeter( 0);209 rahet = new IntMeter(300); 174 210 175 211 PiirraRahaLaskuri(); … … 235 271 void LuoElamaLaskuri() 236 272 { 237 273 238 274 ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); 239 275 elamaPalkki.X = -Window.Width / 2 + 150; … … 302 338 303 339 } 340 try 341 { 342 KranaattiPaketti kranupaketti = yhteys.DeserializeFromString<KranaattiPaketti>(viesti); 343 if (kranupaketti.paikka == nykyinenPaikka) 344 { 345 HeitaKranaatti(new Vector(kranupaketti.X, kranupaketti.Y), new Vector(kranupaketti.VX, kranupaketti.VY), muutPelaajat[id]); 346 } 347 return; 348 } 349 catch (Exception) 350 { 351 352 } 304 353 305 354 try … … 348 397 kentta.SetTileMethod('S', LuoKauppaSeta); 349 398 kentta.SetTileMethod('P', PoisKaupasta); 399 kentta.SetTileMethod('A', LuoAsekauppa); 400 kentta.SetTileMethod('B', LuoTiiliseina); 350 401 //kentta.SetTileMethod('N', Pelasta); 351 402 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); … … 394 445 } 395 446 } 447 void LuoTiiliseina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 448 { 449 PhysicsObject Tiiliseina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 450 Tiiliseina.Position = paikka; 451 Tiiliseina.Color = Color.Black; 452 Tiiliseina.Image = Tiiliseinakuva; 453 Tiiliseina.Tag = "tiiliseina"; 454 Add(Tiiliseina); 455 } 456 void LuoAsekauppa(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 457 { 458 Asekauppa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 459 Asekauppa.Position = paikka; 460 Asekauppa.Color = Color.Black; 461 Asekauppa.Tag = "asekauppa"; 462 Add(Asekauppa); 463 } 396 464 void EKaupastaPois() 397 465 { … … 416 484 LuoKursori(); 417 485 LuoElamaLaskuri(); 486 MikaTappovaline(); 418 487 PiirraRahaLaskuri(); 419 488 //LuoKauppaTausta(); … … 498 567 return uusi; 499 568 } 500 569 void MeneAseKauppaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject asekauppa) 570 { 571 MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("Yo! u wanna buy a gun?!", 572 "Ase (300$)", "Ak (400$)", "Lopeta"); 573 valikko.ItemSelected += OstaAse; 574 Add(valikko); 575 576 } 577 void OstaAse(int valinta) 578 { 579 switch (valinta) 580 { 581 case 0: 582 if (rahet >= 300) 583 { 584 onAse = true; 585 rahet.Value -= 300; 586 LuoAseKursori(); 587 } 588 break; 589 case 1: 590 if (rahet >= 400) 591 { 592 onAse = false; 593 onAk = true; 594 rahet.Value -= 400; 595 } 596 break; 597 case 2: 598 Exit(); 599 break; 600 } 601 } 501 602 Pelaaja LuoPelaaja() 502 603 { … … 509 610 AddCollisionHandler(pelaaja, "5dollars", TormaaViiteenDollariin); 510 611 AddCollisionHandler(pelaaja, "satadollaria", TormaaSataanDollareihin); 612 AddCollisionHandler(pelaaja, "asekauppa", MeneAseKauppaan); 511 613 //pelaaja.Animation = new Animation(ukkelinKavely); 512 614 pelaaja.AnimWalk = new Animation(ukkelinKavely); … … 544 646 Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Pressed, LahetaViesti, "Helou"); 545 647 546 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState. Released, Ammu, "oaisd", pelaaja);648 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu, "oaisd", pelaaja); 547 649 548 650 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); … … 574 676 LisaaNappaimet(); 575 677 LuoKursori(); 678 MikaTappovaline(); 576 679 LuoElamaLaskuri(); 577 680 PiirraRahaLaskuri(); … … 620 723 void Ammu(PlatformCharacter pelaaja) 621 724 { 622 if (!onAse || pelaaja.IsDestroyed) 623 return; 624 625 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Normalize(); 626 Vector nopeus = suunta * 400; 627 Vector paikka = pelaaja.Position + suunta * RUUDUN_KOKO; 628 LuoOmaAmmus(paikka, nopeus); 629 630 AmmusPaketti paketti = new AmmusPaketti(); 631 paketti.X = paikka.X; 632 paketti.Y = paikka.Y; 633 paketti.VX = nopeus.X; 634 paketti.VY = nopeus.Y; 635 paketti.paikka = nykyinenPaikka; 636 yhteys.SendObject(paketti); 725 if (onAse && !pelaaja.IsDestroyed && saaAmpua) 726 { 727 saaAmpua = false; 728 Timer.SingleShot(1.0, delegate { saaAmpua = true; }); 729 730 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Normalize(); 731 Vector nopeus = suunta * 400; 732 Vector paikka = pelaaja.Position + suunta * RUUDUN_KOKO; 733 LuoOmaAmmus(paikka, nopeus); 734 735 AmmusPaketti paketti = new AmmusPaketti(); 736 paketti.X = paikka.X; 737 paketti.Y = paikka.Y; 738 paketti.VX = nopeus.X; 739 paketti.VY = nopeus.Y; 740 paketti.paikka = nykyinenPaikka; 741 yhteys.SendObject(paketti); 742 } 743 if (onAk && !pelaaja.IsDestroyed && saaAmpua) 744 { 745 saaAmpua = false; 746 Timer.SingleShot(0.1, delegate { saaAmpua = true; }); 747 748 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Normalize(); 749 Vector nopeus = suunta * 400; 750 Vector paikka = pelaaja.Position + suunta * RUUDUN_KOKO; 751 LuoOmaAmmus(paikka, nopeus); 752 753 AmmusPaketti paketti = new AmmusPaketti(); 754 paketti.X = paikka.X; 755 paketti.Y = paikka.Y; 756 paketti.VX = nopeus.X; 757 paketti.VY = nopeus.Y; 758 paketti.paikka = nykyinenPaikka; 759 yhteys.SendObject(paketti); 760 } 761 if (kranaattiKadessa && !pelaaja.IsDestroyed && saaAmpua) 762 { 763 saaAmpua = false; 764 Timer.SingleShot(10.0, delegate { saaAmpua = true; }); 765 766 767 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Normalize(); 768 Vector nopeus = suunta * 400; 769 Vector paikka = pelaaja.Position + suunta * RUUDUN_KOKO; 770 HeitaKranaatti(paikka, nopeus, pelaaja); 771 772 KranaattiPaketti kranupaketti = new KranaattiPaketti(); 773 kranupaketti.X = paikka.X; 774 kranupaketti.Y = paikka.Y; 775 kranupaketti.VX = nopeus.X; 776 kranupaketti.VY = nopeus.Y; 777 kranupaketti.paikka = nykyinenPaikka; 778 yhteys.SendObject(kranupaketti); 779 } 780 } 781 void HeitaKranaatti(Vector paikka, Vector nopeus, PlatformCharacter heittaja) 782 { 783 Grenade kranu = new Grenade(4.0); 784 kranu.Position = paikka; 785 kranu.Velocity = nopeus; 786 heittaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000); 637 787 } 638 788 void LuoAmmus(Vector paikka, Vector nopeus) … … 644 794 Ammus.Velocity = nopeus; 645 795 Ammus.IgnoresGravity = true; 796 Ammus.Image = ammusKuva; 646 797 Ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(3); 647 798 Ammus.IgnoresCollisionResponse = true; … … 683 834 Ammus.Velocity = nopeus; 684 835 Ammus.IgnoresGravity = true; 836 Ammus.Image = ammusKuva; 685 837 Ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(3); 686 838 Ammus.IgnoresCollisionResponse = true; … … 688 840 Add(Ammus); 689 841 842 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - Ammus.AbsolutePosition).Normalize(); 843 Ammus.Angle = suunta.Angle; 844 690 845 //AddCollisionHandler(Ammus, "pelaaja", AmmusOsuuPelaajaan); 691 846 AddCollisionHandler(Ammus, "kauppesete", AmmusOsuuSetaan); … … 762 917 { 763 918 LuoAseKursori(); 919 onAk = false; 920 kranaattiKadessa = false; 764 921 onAse = true; 922 } 923 if (vastaus == "Ak") 924 { 925 LuoAseKursori(); 926 kranaattiKadessa = false; 927 onAse = false; 928 onAk = true; 929 } 930 if (vastaus == "kranu") 931 { 932 LuoAseKursori(); 933 onAse = false; 934 onAk = false; 935 kranaattiKadessa = true; 765 936 } 766 937 if (vastaus == "VisibleCursor") -
2015/24/EemeliK/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama.csproj.Debug.cachefile
r7329 r7390 23 23 Content\Kauppaseta.xnb 24 24 Content\satadollaria.xnb 25 Content\Bullet.xnb 26 Content\bricks.xnb 27 Content\pistooli.xnb -
2015/24/EemeliK/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml
r7329 r7390 45 45 <Options>None</Options> 46 46 <Output>C:\MyTemp\EemeliKKK\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 47 <Time>2016-06-1 5T13:47:47.8061904+03:00</Time>47 <Time>2016-06-16T11:03:20.8269345+03:00</Time> 48 48 </Item> 49 49 <Item> … … 217 217 <Output>C:\MyTemp\EemeliKKK\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\bin\x86\Debug\Content\satadollaria.xnb</Output> 218 218 <Time>2016-06-15T11:34:58.628034+03:00</Time> 219 </Item> 220 <Item> 221 <Source>Bullet.png</Source> 222 <Name>Bullet</Name> 223 <Importer>TextureImporter</Importer> 224 <Processor>TextureProcessor</Processor> 225 <Options>None</Options> 226 <Output>C:\MyTemp\EemeliKKK\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\bin\x86\Debug\Content\Bullet.xnb</Output> 227 <Time>2016-06-16T10:51:20.7185626+03:00</Time> 228 </Item> 229 <Item> 230 <Source>bricks.jpg</Source> 231 <Name>bricks</Name> 232 <Importer>TextureImporter</Importer> 233 <Processor>TextureProcessor</Processor> 234 <Options>None</Options> 235 <Output>C:\MyTemp\EemeliKKK\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\bin\x86\Debug\Content\bricks.xnb</Output> 236 <Time>2016-06-16T11:01:24.5179235+03:00</Time> 237 </Item> 238 <Item> 239 <Source>pistooli.png</Source> 240 <Name>pistooli</Name> 241 <Importer>TextureImporter</Importer> 242 <Processor>TextureProcessor</Processor> 243 <Options>None</Options> 244 <Output>C:\MyTemp\EemeliKKK\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\bin\x86\Debug\Content\pistooli.xnb</Output> 245 <Time>2016-06-16T13:04:32.7515011+03:00</Time> 219 246 </Item> 220 247 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2015/24/EemeliK/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/obj/x86/Debug/Nettipelijuttupelihymynaama.csproj.FileListAbsolute.txt
r7329 r7390 44 44 C:\MyTemp\EemeliKKK\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\bin\x86\Debug\Content\Kauppaseta.xnb 45 45 C:\MyTemp\EemeliKKK\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\bin\x86\Debug\Content\satadollaria.xnb 46 C:\MyTemp\EemeliKKK\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\bin\x86\Debug\Content\Bullet.xnb 47 C:\MyTemp\EemeliKKK\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\bin\x86\Debug\Content\bricks.xnb 48 C:\MyTemp\EemeliKKK\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\Nettipelijuttupelihymynaama\bin\x86\Debug\Content\pistooli.xnb -
2015/24/EemeliK/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/obj/x86/Debug/cachefile-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}-targetpath.txt
r7329 r7390 23 23 Content\Kauppaseta.xnb 24 24 Content\satadollaria.xnb 25 Content\Bullet.xnb 26 Content\bricks.xnb 27 Content\pistooli.xnb -
2015/24/EemeliK/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/NettipelijuttupelihymynaamaContent/NettipelijuttupelihymynaamaContent.contentproj
r7329 r7390 151 151 </Compile> 152 152 </ItemGroup> 153 <ItemGroup> 154 <Compile Include="Bullet.png"> 155 <Name>Bullet</Name> 156 <Importer>TextureImporter</Importer> 157 <Processor>TextureProcessor</Processor> 158 </Compile> 159 </ItemGroup> 160 <ItemGroup> 161 <Compile Include="bricks.jpg"> 162 <Name>bricks</Name> 163 <Importer>TextureImporter</Importer> 164 <Processor>TextureProcessor</Processor> 165 </Compile> 166 </ItemGroup> 167 <ItemGroup> 168 <Compile Include="pistooli.png"> 169 <Name>pistooli</Name> 170 <Importer>TextureImporter</Importer> 171 <Processor>TextureProcessor</Processor> 172 </Compile> 173 </ItemGroup> 153 174 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 154 175 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2015/24/EemeliK/Nettipelijuttupelihymynaama/Nettipelijuttupelihymynaama/NettipelijuttupelihymynaamaContent/kentta1.txt
r7329 r7390 6 6 7 7 8 #####################9 # #10 # #11 #12 N #8 BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB 9 B B 10 B 11 B 12 N AB 13 13 ###K############################################################## -
2015/24/EemeliK/nativelog.txt
r7154 r7390 1 Set run directory to C:\MyTemp\EemeliK 1 Set run directory to C:\MyTemp\EemeliKKK 2 2 Native Launcher Version: 301 3 3 Operating System: Windows 7 Enterprise 4 4 Application Hash: 21880fed62e16988cda4de8d7591a6d2f5078044 5 Application Data directory: C:\Users\ agora08\AppData\Roaming5 Application Data directory: C:\Users\taeekotr\AppData\Roaming 6 6 Executable Path: Minecraft.exe 7 App Directory dir: C:\MyTemp\EemeliK 8 Start dir: C:/MyTemp/EemeliK 9 Launcher dir: C:/MyTemp/EemeliK /game10 TmpDir dir: C:/MyTemp/EemeliK /game11 Java Launcher hash: f9d59d273807f7b98f8e32d327ac7964481246d47 App Directory dir: C:\MyTemp\EemeliKKK 8 Start dir: C:/MyTemp/EemeliKKK 9 Launcher dir: C:/MyTemp/EemeliKKK/game 10 TmpDir dir: C:/MyTemp/EemeliKKK/game 11 Java Launcher hash: ccb4a2df12fa3bd8c4d27ece46f692d12f91a01b 12 12 Java Version: 1.8.0_25 13 13 x64: 1 … … 16 16 Native launcher is current 17 17 Native launcher is current 18 We need to update the java launcher! 19 Game launcher outdated! 20 Hash should be ccb4a2df12fa3bd8c4d27ece46f692d12f91a01b 18 Java launcher is current: ccb4a2df12fa3bd8c4d27ece46f692d12f91a01b(ccb4a2df12fa3bd8c4d27ece46f692d12f91a01b) 21 19 Check to see if we can run the launcher 22 20 Native launcher is current 23 21 runJavaLauncher 24 Installing java launcher 25 Unpacking launcher 26 Unpack C:/MyTemp/EemeliK/game/launchertmp.jar.lzma 27 Unpack successful 28 Started application ./runtime/jre-x64/1.8.0_25/bin/java.exe -cp C:/MyTemp/EemeliK/game/launcher.jar net.minecraft.launcher.Main --nativeLauncherVersion 286 --nativeLauncherVersion 301 22 Started application ./runtime/jre-x64/1.8.0_25/bin/java.exe -cp C:/MyTemp/EemeliKKK/game/launcher.jar net.minecraft.launcher.Main --nativeLauncherVersion 301 29 23 Application still running, assuming all's fine.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.