Changeset 7384 for 2016/24/HenriH
- Timestamp:
- 2016-06-16 14:58:19 (7 years ago)
- Location:
- 2016/24/HenriH/PerunanIhmeellisetSeikkailut
- Files:
-
- 6 added
- 13 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2016/24/HenriH/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut.cs
r7338 r7384 9 9 public class PerunanIhmeellisetSeikkailut : PhysicsGame 10 10 { 11 const double nopeus = 200;11 const double nopeus = 300; 12 12 const double hyppyNopeus = 750; 13 13 const int RUUDUN_KOKO = 40; 14 14 15 15 PlatformCharacter pelaaja1; 16 17 Image pelaajanKuva = LoadImage("peruna"); 16 Vector aloituspaikka; 17 18 Image pelaajanKuva = LoadImage("perunaa"); 18 19 Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 19 20 Image HodariKuva = LoadImage("hodari"); 20 21 Image TykkiKuva = LoadImage("tykki"); 22 Image avainkuva = LoadImage("avain"); 21 23 22 24 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 23 25 int scrollausnopeus = -5; 24 26 bool peliPaattynyt = false; 27 bool onkoAvainKeratty = false; 25 28 26 29 List<GameObject> taustakuvat; … … 41 44 void LuoKentta() 42 45 { 46 onkoAvainKeratty = false; 43 47 TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 44 48 kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); … … 47 51 kentta.SetTileMethod('H', LisaaHodari); 48 52 kentta.SetTileMethod('T', LisaaTykki); 53 kentta.SetTileMethod('A', LisaaAvain); 49 54 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 50 55 51 56 Level.CreateBorders(); 52 Level.Background.CreateGradient(Color. Black, Color.White);57 Level.Background.CreateGradient(Color.DarkRed, Color.Black); 53 58 } 54 59 … … 68 73 tahti.Tag = "tykki"; 69 74 Add(tahti); 70 71 } 72 void LisaaHodari(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 73 { 74 PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 75 75 tahti.CollisionIgnoreGroup = 2; 76 77 Timer ajastin = new Timer(); 78 ajastin.Interval = 5.0; 79 ajastin.Timeout += delegate 80 { 81 PhysicsObject tykinkuula = new PhysicsObject(30, 30); 82 tykinkuula.Position = tahti.Position+new Vector(-50,0); 83 tykinkuula.Shape = Shape.Circle; 84 tykinkuula.CollisionIgnoreGroup = 2; 85 tykinkuula.IgnoresGravity = true; 86 tykinkuula.Velocity = new Vector(-100, 0); 87 tykinkuula.Tag = "hodari"; 88 Add(tykinkuula); 89 AddCollisionHandler(tykinkuula, CollisionHandler.DestroyObject); 90 tykinkuula.Color = Color.Gray; 91 }; 92 ajastin.Start(); 93 94 } 95 96 void LisaaHodari(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 97 { 98 PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 99 76 100 tahti.Position = paikka; 77 101 tahti.Image = HodariKuva; … … 91 115 } 92 116 117 93 118 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 94 119 { 95 120 pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 96 121 pelaaja1.Position = paikka; 122 aloituspaikka = paikka; 97 123 pelaaja1.Mass = 4.0; 98 124 pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 99 125 AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 126 AddCollisionHandler(pelaaja1, "hodari", TormaaHodariin); 100 127 Add(pelaaja1); 128 AddCollisionHandler(pelaaja1, "avain", TormaaAvaimeen); 101 129 } 102 130 … … 128 156 hahmo.Jump(nopeus); 129 157 } 130 158 bool onkoTormannyt = false; 159 160 void TormaaHodariin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject hodari) 161 { 162 if (onkoTormannyt) return; 163 onkoTormannyt = true; 164 MultiSelectWindow ikkuna = new MultiSelectWindow("haluatko pelata uudelleen?", "kyllä", "ei"); 165 ikkuna.AddItemHandler(0, aloitaAlusta); 166 ikkuna.AddItemHandler(1, Exit); 167 Add(ikkuna); 168 169 170 } 171 void TormaaAvaimeen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject avain) 172 { 173 avain.Destroy(); 174 onkoAvainKeratty = true; 175 176 } 177 178 void LisaaAvain(Vector paikka,Double leveys, Double korkeus) 179 { 180 PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 181 182 tahti.Position = paikka; 183 tahti.Image = avainkuva; 184 tahti.Tag = "avain"; 185 Add(tahti); 186 187 } 188 void aloitaAlusta() 189 { 190 191 pelaaja1.Position = aloituspaikka; 192 onkoTormannyt = false; 193 194 } 131 195 void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 132 196 { -
2016/24/HenriH/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut.csproj.Debug.cachefile
r7338 r7384 4 4 Content\tykki.xnb 5 5 Content\hodari.xnb 6 Content\perunaa.xnb 7 Content\tykinkuula.xnb 8 Content\avain.xnb -
2016/24/HenriH/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml
r7338 r7384 18 18 <Options>None</Options> 19 19 <Output>C:\MyTemp\HenriH\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 20 <Time>2016-06-1 5T14:40:45.5914504+03:00</Time>20 <Time>2016-06-16T14:55:57.4697115+03:00</Time> 21 21 </Item> 22 22 <Item> … … 46 46 <Output>C:\MyTemp\HenriH\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\bin\x86\Debug\Content\hodari.xnb</Output> 47 47 <Time>2016-06-15T11:17:42.515977+03:00</Time> 48 </Item> 49 <Item> 50 <Source>perunaa.png</Source> 51 <Name>perunaa</Name> 52 <Importer>TextureImporter</Importer> 53 <Processor>TextureProcessor</Processor> 54 <Options>None</Options> 55 <Output>C:\MyTemp\HenriH\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\bin\x86\Debug\Content\perunaa.xnb</Output> 56 <Time>2016-06-16T10:33:30.5419762+03:00</Time> 57 </Item> 58 <Item> 59 <Source>tykinkuula.png</Source> 60 <Name>tykinkuula</Name> 61 <Importer>TextureImporter</Importer> 62 <Processor>TextureProcessor</Processor> 63 <Options>None</Options> 64 <Output>C:\MyTemp\HenriH\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\bin\x86\Debug\Content\tykinkuula.xnb</Output> 65 <Time>2016-06-16T11:09:31.7515762+03:00</Time> 66 </Item> 67 <Item> 68 <Source>avain.png</Source> 69 <Name>avain</Name> 70 <Importer>TextureImporter</Importer> 71 <Processor>TextureProcessor</Processor> 72 <Options>None</Options> 73 <Output>C:\MyTemp\HenriH\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\bin\x86\Debug\Content\avain.xnb</Output> 74 <Time>2016-06-16T14:00:12.8729115+03:00</Time> 48 75 </Item> 49 76 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2016/24/HenriH/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/obj/x86/Debug/PerunanIhmeellisetSeikkailut.csproj.FileListAbsolute.txt
r7338 r7384 12 12 C:\MyTemp\HenriH\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\bin\x86\Debug\Content\tykki.xnb 13 13 C:\MyTemp\HenriH\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\bin\x86\Debug\Content\hodari.xnb 14 C:\MyTemp\HenriH\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\bin\x86\Debug\Content\perunaa.xnb 15 C:\MyTemp\HenriH\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\bin\x86\Debug\Content\tykinkuula.xnb 16 C:\MyTemp\HenriH\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\PerunanIhmeellisetSeikkailut\bin\x86\Debug\Content\avain.xnb -
2016/24/HenriH/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/obj/x86/Debug/cachefile-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}-targetpath.txt
r7338 r7384 4 4 Content\tykki.xnb 5 5 Content\hodari.xnb 6 Content\perunaa.xnb 7 Content\tykinkuula.xnb 8 Content\avain.xnb -
2016/24/HenriH/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailutContent/PerunanIhmeellisetSeikkailutContent.contentproj
r7338 r7384 78 78 </Compile> 79 79 </ItemGroup> 80 <ItemGroup> 81 <Compile Include="perunaa.png"> 82 <Name>perunaa</Name> 83 <Importer>TextureImporter</Importer> 84 <Processor>TextureProcessor</Processor> 85 </Compile> 86 </ItemGroup> 87 <ItemGroup> 88 <Compile Include="tykinkuula.png"> 89 <Name>tykinkuula</Name> 90 <Importer>TextureImporter</Importer> 91 <Processor>TextureProcessor</Processor> 92 </Compile> 93 </ItemGroup> 94 <ItemGroup> 95 <Compile Include="avain.png"> 96 <Name>avain</Name> 97 <Importer>TextureImporter</Importer> 98 <Processor>TextureProcessor</Processor> 99 </Compile> 100 </ItemGroup> 80 101 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 81 102 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2016/24/HenriH/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailut/PerunanIhmeellisetSeikkailutContent/kentta1.txt
r7338 r7384 1 ..................................................#........................................................................................................................................................... .#1 ..................................................#...........................................................................................................................................................A# 2 2 ..................................................#........................T#################################################################################################################################### 3 ....................................###########...#........................T...#.................................................. #............................................................................#4 ..............................................T...#.....H.....H.....H..........#.................................................. #............................................................................#5 ..... ............................#............#H..#...######################..H#..................................................#............................................................................#6 ..... ...#....##...............................T...#........................T...#..............................................#...############################################################################.#7 ..... .........................#...............#...##.......................#...#..#############################################...#............................................................................#8 ..... ................#.....#..................#...#........................T...#...........H....................H.............#...#............................................................................#9 ... .#.........................................T..H#..#.....................#...##...............................H.............#...#............................................................................#10 ..............................................#...#........................T .H.#........H.......H.....H....H........H.........#...#............................................................................#11 ..#...........................................T...#........................T...####### ######################################..#................................................................................#12 ..............................................#...## .......................#..........#..........#.........#.........#.......######............................................................................#13 .#............................................T...#.......... ..............T..................................................T...#............................................................................#14 N#HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH#H H..........................T..H...................................................T............................................................................#3 ....................................###########...#........................T...#.....................................................T...........#.............................................................# 4 ..............................................T...#.....H.....H.....H..........#..........................................................T......#.............................................................# 5 .....#...........................#............#H..#...######################..H#.................................................................T.............................................................# 6 .....#..#....##...............................T...#........................#...#..................................................T##########################################################################..# 7 .....#.......................#................#...##.......................#...#..#############################################...#.......#....................................................................# 8 .....#...............#.....#..................#...#........................T...#..............H........H..........H...........#...#.......#..................................................................#.# 9 ...#.#........................................T..H#..#.....................#...##.............................................T...#.......###############......................................................# 10 ..............................................#...#........................TH..#..............................................T...#.......#............#................................................#......# 11 ..#...........................................T...#........................T...#######H##########H#########H#########H#####...#H..........#............#................##############################.........# 12 ..............................................#...############..############..........#..........#.........#.........#.......########..####.....#......##################......................................T 13 .#............................................T...#..........#.............T..................................................T...#.............#.......................................................T####### 14 N#HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH#H.......#...................TH.....................................................T.............#..........................#...................................T 15 15 ################################################################################################################################################################################################################
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.