Changeset 7341
- Timestamp:
- 2016-06-15 14:57:46 (7 years ago)
- Location:
- 2016/24/JesseH
- Files:
-
- 62 added
- 13 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2016/24/JesseH/Cubes/Cubes/Cubes/Cubes.cs
r7310 r7341 13 13 const int RUUDUN_KOKO = 40; 14 14 15 List<Hahmo> pelaajat =new List<Hahmo>();15 List<Hahmo> pelaajat = new List<Hahmo>(); 16 16 int aktiivinenPelaaja = 0; 17 17 Image fredKuva = LoadImage("Fred"); 18 Image avainKuva = LoadImage("avain"); 18 19 Image lulaKuva = LoadImage("Lula"); 19 20 Image brandonKuva = LoadImage("Brandon"); … … 23 24 IntMeter pelaajiaMaalissa; 24 25 25 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");26 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 26 27 27 28 public override void Begin() … … 31 32 LuoKentta(); 32 33 LisaaNappaimet(); 33 LuoPistelaskuri(); 34 LuoPistelaskuri(); 34 35 Camera.Follow(pelaajat[aktiivinenPelaaja]); 35 36 Camera.ZoomFactor = 1.2; … … 41 42 TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 42 43 kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 43 kentta.SetTileMethod('D', Lisaa Vasen);44 kentta.SetTileMethod(' P', LisaaOikea);44 kentta.SetTileMethod('D', LisaaPortti); 45 kentta.SetTileMethod('Q', LisaaAvain); 45 46 kentta.SetTileMethod('*', LisaaOvi); 46 kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja, fredKuva, 0.5, hyppyNopeus* 0.5, "fred");47 kentta.SetTileMethod('K', LisaaPelaaja, lulaKuva, 1.0, hyppyNopeus* 1.0, "lula");48 kentta.SetTileMethod('L', LisaaPelaaja, brandonKuva, 1.5, hyppyNopeus* 1.5, "brandon");47 kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja, fredKuva, 0.5, hyppyNopeus * 0.5, "fred"); 48 kentta.SetTileMethod('K', LisaaPelaaja, lulaKuva, 1.0, hyppyNopeus * 1.0, "lula"); 49 kentta.SetTileMethod('L', LisaaPelaaja, brandonKuva, 1.5, hyppyNopeus * 1.5, "brandon"); 49 50 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 50 51 Level.CreateBorders(); … … 59 60 Add(taso); 60 61 } 61 void Lisaa Vasen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)62 void LisaaPortti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 62 63 { 63 PhysicsObject Vasen = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 64 Vasen.Position = paikka; 65 Vasen.Color = Color.Black; 66 Add(Vasen); 64 PhysicsObject Portti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 65 Portti.Position = paikka; 66 Portti.Color = Color.Black; 67 Add(Portti); 68 Portti.Tag = "Portti"; 67 69 } 68 void LisaaOikea(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 69 { 70 PhysicsObject Oikea = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 71 Oikea.Position = paikka; 72 Oikea.Color = Color.Black; 73 Add(Oikea); 74 } 75 void LisaaOvi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 70 71 void LisaaOvi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 76 72 { 77 73 PhysicsObject ovi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); … … 84 80 85 81 86 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva, double kerroin, double hyppyNopeus, string nimi)82 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva, double kerroin, double hyppyNopeus, string nimi) 87 83 { 88 Hahmo pelaaja = new Hahmo 84 Hahmo pelaaja = new Hahmo(leveys * kerroin, korkeus * kerroin); 89 85 pelaaja.Position = paikka; 90 86 pelaaja.Mass = 1.0; … … 92 88 pelaaja.Tag = nimi; 93 89 AddCollisionHandler(pelaaja, "Ovi", TormaaTahteen); 90 AddCollisionHandler(pelaaja, "Avain", TormaaAvaimeen); 94 91 Add(pelaaja); 95 92 pelaajat.Add(pelaaja); … … 105 102 pelaajaNaytto.X = Screen.Left + 100; 106 103 pelaajaNaytto.Y = Screen.Top - 100; 107 pelaajaNaytto.TextColor = Color. Black;108 pelaajaNaytto.Color = Color. White;104 pelaajaNaytto.TextColor = Color.White; 105 pelaajaNaytto.Color = Color.Transparent; 109 106 110 107 pelaajaNaytto.BindTo(pelaajiaMaalissa); … … 118 115 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 119 116 120 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", 121 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", 117 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", -nopeus); 118 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", nopeus); 122 119 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää"); 123 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää" ); 124 120 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää"); 125 121 126 127 122 128 123 124 125 129 126 } 130 127 void VaihdaPelaajaa() 131 128 { 132 129 aktiivinenPelaaja++; 133 if (aktiivinenPelaaja >pelaajat.Count-1)130 if (aktiivinenPelaaja > pelaajat.Count - 1) 134 131 { 135 132 aktiivinenPelaaja = 0; … … 137 134 Camera.Follow(pelaajat[aktiivinenPelaaja]); 138 135 } 139 void Liikuta( 136 void Liikuta(double nopeus) 140 137 { 141 pelaajat[aktiivinenPelaaja].Walk(nopeus);138 pelaajat[aktiivinenPelaaja].Walk(nopeus); 142 139 } 143 140 … … 149 146 void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 150 147 { 151 148 152 149 hahmo.Destroy(); 153 150 pelaajiaMaalissa.Value++; … … 157 154 MessageDisplay.Add("You Win!"); 158 155 tahti.Destroy(); 156 Timer.SingleShot(3, LoppuValikko); 157 159 158 } 160 159 } 160 void LisaaAvain(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 161 { 162 163 PhysicsObject Avain = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 164 Avain.Position = paikka; 165 Avain.Color = Color.Black; 166 Add(Avain); 167 Avain.Image = avainKuva; 168 Avain.Tag = "Avain"; 169 } 170 void TormaaAvaimeen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Avain) 171 { 172 List<GameObject> portit = GetObjects(o => o.Tag.ToString() == "Portti"); 173 portit.ForEach(o => o.Destroy()); 174 } 175 void LoppuValikko() 176 { 177 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("valikko", "Again? ","Exit?"); 178 Add(alkuValikko); 179 alkuValikko.AddItemHandler(0, Again); 180 alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); 181 } 182 void Again() 183 { 184 ClearAll(); 185 pelaajat.Clear(); 186 Begin(); 187 } 161 188 } -
2016/24/JesseH/Cubes/Cubes/Cubes/Cubes.csproj.Debug.cachefile
r7310 r7341 7 7 Content\Vasen.xnb 8 8 Content\Oikea.xnb 9 Content\avain.xnb -
2016/24/JesseH/Cubes/Cubes/Cubes/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml
r7310 r7341 18 18 <Options>None</Options> 19 19 <Output>C:\MyTemp\JesseH\Cubes\Cubes\Cubes\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 20 <Time>2016-06-1 4T14:44:29.6831861+03:00</Time>20 <Time>2016-06-15T10:28:43.0240156+03:00</Time> 21 21 </Item> 22 22 <Item> … … 74 74 <Time>2016-06-14T14:42:59.03721+03:00</Time> 75 75 </Item> 76 <Item> 77 <Source>avain.png</Source> 78 <Name>avain</Name> 79 <Importer>TextureImporter</Importer> 80 <Processor>TextureProcessor</Processor> 81 <Options>None</Options> 82 <Output>C:\MyTemp\JesseH\Cubes\Cubes\Cubes\bin\x86\Debug\Content\avain.xnb</Output> 83 <Time>2016-06-15T10:28:43.0060156+03:00</Time> 84 </Item> 76 85 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 77 86 <Settings> -
2016/24/JesseH/Cubes/Cubes/Cubes/obj/x86/Debug/Cubes.csproj.FileListAbsolute.txt
r7310 r7341 15 15 C:\MyTemp\JesseH\Cubes\Cubes\Cubes\bin\x86\Debug\Content\Vasen.xnb 16 16 C:\MyTemp\JesseH\Cubes\Cubes\Cubes\bin\x86\Debug\Content\Oikea.xnb 17 C:\MyTemp\JesseH\Cubes\Cubes\Cubes\bin\x86\Debug\Content\avain.xnb -
2016/24/JesseH/Cubes/Cubes/Cubes/obj/x86/Debug/cachefile-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}-targetpath.txt
r7310 r7341 7 7 Content\Vasen.xnb 8 8 Content\Oikea.xnb 9 Content\avain.xnb -
2016/24/JesseH/Cubes/Cubes/CubesContent/CubesContent.contentproj
r7310 r7341 106 106 </Compile> 107 107 </ItemGroup> 108 <ItemGroup> 109 <Compile Include="avain.png"> 110 <Name>avain</Name> 111 <Importer>TextureImporter</Importer> 112 <Processor>TextureProcessor</Processor> 113 </Compile> 114 </ItemGroup> 108 115 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 109 116 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2016/24/JesseH/Cubes/Cubes/CubesContent/kentta1.txt
r7310 r7341 3 3 # # # # # 4 4 # # # # # 5 # ##### # # #####D P# #5 # ##### # # #####DD# # 6 6 # # # ####### # ##### # 7 7 # ## # ### # ##### # 8 ## # #### # # # ##### #9 ## NK L # ##### # #####Q #####*#8 ## # #### # # # #### # 9 ## NK L # ##### # #####Q *# 10 10 #########################################################
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.