Changeset 7150 for 2015/27/JaakkoS


Ignore:
Timestamp:
2016-04-16 14:58:45 (4 years ago)
Author:
otjojunt
Message:
 
Location:
2015/27/JaakkoS
Files:
6 added
2 deleted
11 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/27/JaakkoS/RPGpeli/RPGpeli/RPGpeli/RPGpeli.cs

    r7136 r7150  
    2828    static private Image[] ritariTaakse = LoadImages("RanimaatioT1", "RanimaatioT2"); 
    2929    Animation ritariTaakseAnim = new Animation(ritariTaakse); 
     30    Image ritariOikea = LoadImage("Ritarioikealle"); 
     31    Image ritariVasen = LoadImage("Ritarivasemmalle"); 
    3032    Image ritariTaka = LoadImage("Ritaritaka"); 
    3133    static private Image[] RHyokE = LoadImages("RHyökkäysE1", "RHyökkäysE2", "RHyökkäysE3"); 
     
    4648    bool damage = true; 
    4749 
     50    Dictionary<Direction, Image> kuvat = new Dictionary<Direction, Image>(); 
    4851    Dictionary<Direction, Animation> hyokkaykset = new Dictionary<Direction, Animation>(); 
    4952    Direction suunta = Direction.Down; 
     53 
     54    List<PhysicsObject> vihut = new List<PhysicsObject>(); 
    5055 
    5156    public override void Begin() 
     
    5560        hyokkaykset.Add(Direction.Up, RHyokkaysTAnim); 
    5661        hyokkaykset.Add(Direction.Down, RHyokkaysEAnim); 
     62 
     63        kuvat.Add(Direction.Down, ritariKuva); 
     64        kuvat.Add(Direction.Up, ritariTaka); 
     65        kuvat.Add(Direction.Left, ritariOikea); 
     66        kuvat.Add(Direction.Right, ritariVasen); 
    5767 
    5868 
     
    8393 
    8494 
    85         //lisaaLuola(0, 200); 
     95        lisaaLuola(0, 200); 
    8696 
    8797        Level.CreateBorders(); 
     
    111121    void LaitaAnimaatio(Animation anim, Direction uusiSuunta) 
    112122    { 
    113         pelaaja.Animation = ritariTaakseAnim; 
     123        pelaaja.Animation = anim; 
    114124        pelaaja.Animation.FPS = 4; 
    115125        pelaaja.Animation.Start(); 
     
    122132        pelaaja.Animation.FPS = 8; 
    123133        pelaaja.Animation.Start(1); 
     134        pelaaja.Animation.Played += delegate { pelaaja.Image = kuvat[suunta]; }; 
     135        if (vihut.Count > 0) 
     136        { 
     137            double minDistance = Double.MaxValue; 
     138            PhysicsObject lahin = vihut[0]; 
     139            foreach (PhysicsObject vihu in vihut) 
     140            { 
     141                if (Vector.Distance(pelaaja.Position, vihu.Position) < minDistance) 
     142                { 
     143                    minDistance = Vector.Distance(pelaaja.Position, vihu.Position); 
     144                    lahin = vihu; 
     145                } 
     146            } 
     147            if (minDistance < 150) 
     148            { 
     149                lahin.Destroy(); 
     150            } 
     151        } 
    124152    } 
    125153    void LiikutaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector vektori) 
     
    132160        Vihu = new PhysicsObject(50, 70); 
    133161        Vihu.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5.0); 
     162        Vihu.Destroyed += delegate { vihut.Remove(Vihu); }; 
    134163        Vihu.X = x; 
    135164        Vihu.Y = y; 
     
    146175        Vihu.Brain = seuraajaAivot; 
    147176 
     177        vihut.Add(Vihu); 
    148178 
    149179        Add(Vihu); 
  • 2015/27/JaakkoS/RPGpeli/RPGpeli/RPGpeli/RPGpeli.csproj.Debug.cachefile

    r7136 r7150  
    3030Content\RhyökkÀysV2.xnb 
    3131Content\RHyökkÀysV3.xnb 
     32Content\aalto.xnb 
    3233Content\Vihollien1.png 
  • 2015/27/JaakkoS/RPGpeli/RPGpeli/RPGpeli/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{387B9DE7-CFA5-49C1-8050-699303AA8829}.xml

    r7136 r7150  
    280280      <Output>C:\MyTemp\JaakkoS\RPGpeli\RPGpeli\RPGpeli\bin\x86\Debug\Content\RHyökkäysV3.xnb</Output> 
    281281      <Time>2016-03-12T12:46:31.693517+02:00</Time> 
     282    </Item> 
     283    <Item> 
     284      <Source>aalto.png</Source> 
     285      <Name>aalto</Name> 
     286      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     287      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     288      <Options>None</Options> 
     289      <Output>C:\MyTemp\JaakkoS\RPGpeli\RPGpeli\RPGpeli\bin\x86\Debug\Content\aalto.xnb</Output> 
     290      <Time>2016-04-16T10:51:30.3481886+03:00</Time> 
    282291    </Item> 
    283292    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2015/27/JaakkoS/RPGpeli/RPGpeli/RPGpeli/obj/x86/Debug/RPGpeli.csproj.FileListAbsolute.txt

    r7136 r7150  
    3939C:\MyTemp\JaakkoS\RPGpeli\RPGpeli\RPGpeli\bin\x86\Debug\Content\RhyökkÀysV2.xnb 
    4040C:\MyTemp\JaakkoS\RPGpeli\RPGpeli\RPGpeli\bin\x86\Debug\Content\RHyökkÀysV3.xnb 
     41C:\MyTemp\JaakkoS\RPGpeli\RPGpeli\RPGpeli\bin\x86\Debug\Content\aalto.xnb 
  • 2015/27/JaakkoS/RPGpeli/RPGpeli/RPGpeli/obj/x86/Debug/cachefile-{387B9DE7-CFA5-49C1-8050-699303AA8829}-targetpath.txt

    r7136 r7150  
    3030Content\RhyökkÀysV2.xnb 
    3131Content\RHyökkÀysV3.xnb 
     32Content\aalto.xnb 
    3233Content\Vihollien1.png 
  • 2015/27/JaakkoS/RPGpeli/RPGpeli/RPGpeliContent/RPGpeliContent.contentproj

    r7136 r7150  
    227227    </Compile> 
    228228  </ItemGroup> 
     229  <ItemGroup> 
     230    <Compile Include="aalto.png"> 
     231      <Name>aalto</Name> 
     232      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     233      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     234    </Compile> 
     235  </ItemGroup> 
    229236  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    230237  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.