Ignore:
Timestamp:
2015-11-14 14:54:24 (5 years ago)
Author:
otjojunt
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/koodauskerho/VeetiI/LABYRINTTI/LABYRINTTI/LABYRINTTI.cs

    r7043 r7084  
    2323    public override void Begin() 
    2424    { 
     25        AlkuValikko(); 
     26 
     27 
     28    }  
     29    void AlkuValikko() 
     30    { 
     31        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Ohjainvalikko", 
     32"Ohjain", "Näppäimistö"); 
     33        Add(alkuValikko); 
     34        alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli,0); 
     35        alkuValikko.AddItemHandler(1, AloitaPeli,1); 
     36        Level.Background.Color = Color.Black; 
     37 
     38    } 
     39     
     40    void AloitaPeli(int vaihtoehto) 
     41    { 
     42 
    2543        Mouse.IsCursorVisible = true; 
    2644        Level.Background.Color = Color.DarkGray; 
     
    3755        //PhysicsObject mob = new PhysicsObject(500,400); 
    3856        //Add(mob); 
    39          
     57 
    4058        //mob.Image = olionKuva; 
    4159        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän 
     
    4361        LuoKentta(); 
    4462 
    45         AsetaOjaimet(); 
    46     } 
    47  
    48     void AsetaOjaimet() 
    49     { 
    50         Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, 
    51       LiikutaPelaajaa, null, new Vector(6000, 0)); 
    52         Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, 
    53           LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-6000, 0)); 
    54         Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, 
    55           LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 6000)); 
    56         Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, 
    57           LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -6000)); 
    58         Mouse.IsCursorVisible = true; 
    59         Vector paikkaRuudulla = Mouse.PositionOnScreen; 
    60         Vector paikkaKentalla = Mouse.PositionOnWorld; 
     63        AsetaOjaimet(vaihtoehto); 
     64    } 
     65 
     66    void AsetaOjaimet(int vaihtoehto) 
     67    { 
     68 
     69        if (vaihtoehto ==0) 
     70        { 
     71 
     72            ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, 
     73      LiikutaPelaajaaTatilla, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); 
     74            ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, 
     75             LiikutaLamppua, "Liikuta lamppua tattia pyörittämällä."); 
     76 
     77        } 
     78 
     79        else 
     80        { 
     81            Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, 
     82LiikutaPelaajaa, null, new Vector(6000, 0)); 
     83            Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, 
     84              LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-6000, 0)); 
     85            Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, 
     86              LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 6000)); 
     87            Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, 
     88              LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -6000)); 
     89            Mouse.IsCursorVisible = true; 
     90            Vector paikkaRuudulla = Mouse.PositionOnScreen; 
     91            Vector paikkaKentalla = Mouse.PositionOnWorld; 
     92            Mouse.ListenMovement(0.0, HiirenLiikutus, ""); 
     93        } 
     94 
     95 
     96 
    6197 
    6298        Camera.Follow(pelaaja1); 
     
    65101 
    66102        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    67         Mouse.ListenMovement(0.0, HiirenLiikutus, ""); 
    68  
     103 
     104    } 
     105 
     106    void LiikutaLamppua(AnalogState tatinTila) 
     107    { 
     108        Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; 
     109        pelaaja1.AbsoluteAngle = tatinAsento.Angle; 
    69110    } 
    70111 
     
    74115    } 
    75116 
     117    void LiikutaPelaajaaTatilla(AnalogState tatinTila) 
     118    { 
     119        Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; 
     120        pelaaja1.Push(tatinAsento * 6000); 
     121    } 
    76122    void HiirenLiikutus(AnalogState Hiiri) 
    77123    { 
     
    151197        taskulamppu = new GameObject(LoadImage("flashlight")); 
    152198        Add(taskulamppu, 2); 
     199 
     200        Timer taskulamppuajastin = new Timer(); 
     201        taskulamppuajastin.Interval = 0.01; 
     202        taskulamppuajastin.Timeout += delegate 
     203        { 
     204            taskulamppu.Position = pelaaja1.Position; 
     205            taskulamppu.Angle = pelaaja1.Angle; 
     206        }; 
     207        taskulamppuajastin.Start(); 
    153208    } 
    154209    void LuoSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    214269    } 
    215270 
    216     protected override void Update(Time time) 
    217     { 
    218         taskulamppu.Position = pelaaja1.Position; 
    219         taskulamppu.Angle = pelaaja1.Angle; 
    220  
    221         base.Update(time); 
    222     } 
     271    //protected override void Update(Time time) 
     272    //{ 
     273    //    taskulamppu.Position = pelaaja1.Position; 
     274    //    taskulamppu.Angle = pelaaja1.Angle; 
     275 
     276    //    base.Update(time); 
     277    //} 
    223278    void LuoMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    224279    { 
     
    232287    { 
    233288        ClearAll(); 
    234         LuoKentta(); 
    235         AsetaOjaimet(); 
    236         LuoPistelaskuri(); 
     289        AlkuValikko(); 
    237290    } 
    238291 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.