Changeset 7033


Ignore:
Timestamp:
2015-08-06 00:02:31 (4 years ago)
Author:
sieerinn
Message:

Pelin alkuun lisätty ohjainkuvat pelaajien päälle ja laitettu 3, 2, 1, GO tekstit näkyviin.

Location:
2015/23/ohjaajat/ValasPeli
Files:
5 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/23/ohjaajat/ValasPeli

    • Property svn:ignore set to
      ValasPeli.suo
  • 2015/23/ohjaajat/ValasPeli/ValasPeli/ValasPeli

    • Property svn:global-ignores set to
      bin
      obj
    • Property svn:ignore set to
      ValasPeli.csproj.Debug.cachefile
  • 2015/23/ohjaajat/ValasPeli/ValasPeli/ValasPeli/ValasPeli.cs

    r5885 r7033  
    4141    Image[] kuplanKuvat = LoadImages("kupla0001", "kupla0002", "kupla0003", "kupla0004", "kupla0005", "kupla0006", "kupla0007"); 
    4242    Image[] pieniKuplaKuvat = LoadImages("pkupla0001", "pkupla0002", "pkupla0003", "pkupla0004", "pkupla0005", "pkupla0006", "pkupla0007"); 
     43    Image[] alkuKuvat = LoadImages("3", "2", "1", "go"); 
     44 
     45    Image nuoliOhjainKuva = LoadImage("arrows"); 
     46    Image wasdOhjainKuva = LoadImage("wasd"); 
     47    Image pad1OhjainKuva = LoadImage("pad1"); 
     48    Image pad2OhjainKuva = LoadImage("pad2"); 
    4349 
    4450    Dictionary<Color, Image[]> pelaajaKuvaDict = new Dictionary<Color,Image[]>(); 
     
    5864        Window.Width = (int)Level.Width; 
    5965        Window.Height = (int)(Screen.Height * 0.9); 
    60         //Alkuvalikko(); 
    61         AloitaPeli(); 
     66        Alkuvalikko(); 
     67        //AloitaPeli(); 
    6268    } 
    6369 
     
    100106        Camera.ZoomFactor = 1.0; 
    101107 
     108        Label alkuLabel = new Label(); 
     109        alkuLabel.Width = alkuKuvat[0].Width; 
     110        alkuLabel.Height = alkuKuvat[0].Height; 
     111        alkuLabel.Image = alkuKuvat[0]; 
     112        Add(alkuLabel); 
     113 
     114        Timer alkuAjastin = new Timer(); 
     115        alkuAjastin.Interval = 1.0; 
     116        alkuAjastin.Timeout += delegate 
     117        { 
     118            int index = (int) alkuAjastin.CurrentTime; 
     119            if (index < alkuKuvat.Length) 
     120            { 
     121                alkuLabel.Image = alkuKuvat[index]; 
     122                alkuLabel.Width = alkuLabel.Image.Width; 
     123                alkuLabel.Height = alkuLabel.Image.Height; 
     124            } 
     125            else 
     126            { 
     127                alkuLabel.Destroy(); 
     128                alkuAjastin.Stop(); 
     129            } 
     130        }; 
     131        alkuAjastin.Start(); 
     132 
    102133        // Painovoima tulee vasta hetken päästä, jotta valaita ehtii tulemaan. 
    103         Timer.SingleShot(3.0, delegate 
     134        Timer.SingleShot(5.0, delegate 
    104135        { 
    105136            Gravity = new Vector(0, -200); 
     
    129160        //pelaajat[2] = LuoPelaaja(new Vector(60, 200), vihrea, OhjainOhjaimet(ControllerTwo)); 
    130161        //pelaajat[3] = LuoPelaaja(new Vector(-60, 200), sininen, NappaimistoSurullinenKopio); 
    131         pelaajat[0] = LuoPelaaja(new Vector(20, 200), Color.Yellow, NappaimistoOhjaimet); 
    132         pelaajat[1] = LuoPelaaja(new Vector(-20, 200), Color.Red, OhjainOhjaimet(ControllerOne)); 
    133         pelaajat[2] = LuoPelaaja(new Vector(60, 200), Color.Green, OhjainOhjaimet(ControllerTwo)); 
    134         pelaajat[3] = LuoPelaaja(new Vector(-60, 200), Color.Blue, NappaimistoSurullinenKopio); 
     162        pelaajat[0] = LuoPelaaja(new Vector(20, 200), Color.Yellow, NappaimistoOhjaimet, nuoliOhjainKuva); 
     163        pelaajat[1] = LuoPelaaja(new Vector(-20, 200), Color.Red, OhjainOhjaimet(ControllerOne), pad1OhjainKuva); 
     164        pelaajat[2] = LuoPelaaja(new Vector(60, 200), Color.Green, OhjainOhjaimet(ControllerTwo), pad2OhjainKuva); 
     165        pelaajat[3] = LuoPelaaja(new Vector(-60, 200), Color.Blue, NappaimistoSurullinenKopio, wasdOhjainKuva); 
    135166 
    136167        LuoLevaa(); 
     
    142173 
    143174        #region Ajastimet 
    144         // Valaan luontiajastin. 
    145         Timer ajastin = new Timer(); 
    146         ajastin.Interval = 0.1; 
    147         ajastin.Timeout += delegate 
    148         { 
    149             LisaaValas(); 
    150             ajastin.Interval = RandomGen.NextDouble(2.0, 4.0); 
    151         }; 
    152         ajastin.Start(); 
    153  
    154         // Kivasti kopsittu. 
    155         Timer kupla = new Timer(); 
    156         kupla.Interval = 2; 
    157         kupla.Timeout += delegate 
    158         { 
    159             LisaaKerattava(); 
    160             kupla.Interval = RandomGen.NextDouble(0.2, 2.0); 
    161         }; 
    162         kupla.Start(); 
    163  
    164         won = false; 
    165         voittoMittari.Value = 0; 
    166         voittoMittari.MaxValue = pelaajiaLisatty - 1; 
    167         voittoMittari.UpperLimit += Voitto; 
     175        Timer.SingleShot(4.0, delegate 
     176        { 
     177            // Valaan luontiajastin. 
     178            Timer ajastin = new Timer(); 
     179            ajastin.Interval = 0.1; 
     180            ajastin.Timeout += delegate 
     181            { 
     182                LisaaValas(); 
     183                ajastin.Interval = RandomGen.NextDouble(2.0, 4.0); 
     184            }; 
     185            ajastin.Start(); 
     186 
     187            // Kivasti kopsittu. 
     188            Timer kupla = new Timer(); 
     189            kupla.Interval = 2; 
     190            kupla.Timeout += delegate 
     191            { 
     192                LisaaKerattava(); 
     193                kupla.Interval = RandomGen.NextDouble(0.2, 2.0); 
     194            }; 
     195            kupla.Start(); 
     196 
     197            won = false; 
     198            voittoMittari.Value = 0; 
     199            voittoMittari.MaxValue = pelaajiaLisatty - 1; 
     200            voittoMittari.UpperLimit += Voitto; 
     201        }); 
    168202        #endregion 
    169203    } 
     
    304338    /// <param name="nappainLisaaja">Aliohjelma, joka lisää pelaajalle ohjaimet</param> 
    305339    /// <returns>luotu pelaaja</returns> 
    306     Diver LuoPelaaja(Vector paikka, Color vari, Action<Diver> nappainLisaaja) 
     340    Diver LuoPelaaja(Vector paikka, Color vari, Action<Diver> nappainLisaaja, Image ohjainKuva) 
    307341    { 
    308342        Image[] kuvat = LataaVaritettyKuva(pelaajaKuvaDict, pelaajanKuvat, vari); 
     
    321355        pelaaja.AnimIdle = anim; 
    322356        Add(pelaaja); 
     357 
     358        Label ohjain = new Label(ohjainKuva); 
     359        ohjain.Width = ohjainKuva.Width; 
     360        ohjain.Height = ohjainKuva.Height; 
     361        ohjain.Y = pelaaja.Height; 
     362        pelaaja.Add(ohjain); 
     363 
     364        Timer.SingleShot(7.0, delegate 
     365        { 
     366            ohjain.Destroy(); 
     367        }); 
    323368 
    324369        AddCollisionHandler(pelaaja, "valaskalanen", PompunSeuraukset); 
  • 2015/23/ohjaajat/ValasPeli/ValasPeli/ValasPeliContent

    • Property svn:global-ignores set to
      bin
      obj
  • 2015/23/ohjaajat/ValasPeli/ValasPeli/ValasPeliContent/ValasPeliContent.contentproj

    r5885 r7033  
    310310    </Compile> 
    311311  </ItemGroup> 
     312  <ItemGroup> 
     313    <Compile Include="1.png"> 
     314      <Name>1</Name> 
     315      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     316      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     317    </Compile> 
     318    <Compile Include="2.png"> 
     319      <Name>2</Name> 
     320      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     321      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     322    </Compile> 
     323    <Compile Include="3.png"> 
     324      <Name>3</Name> 
     325      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     326      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     327    </Compile> 
     328    <Compile Include="go.png"> 
     329      <Name>go</Name> 
     330      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     331      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     332    </Compile> 
     333  </ItemGroup> 
     334  <ItemGroup> 
     335    <Compile Include="arrows.png"> 
     336      <Name>arrows</Name> 
     337      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     338      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     339    </Compile> 
     340    <Compile Include="pad1.png"> 
     341      <Name>pad1</Name> 
     342      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     343      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     344    </Compile> 
     345    <Compile Include="pad2.png"> 
     346      <Name>pad2</Name> 
     347      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     348      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     349    </Compile> 
     350    <Compile Include="wasd.png"> 
     351      <Name>wasd</Name> 
     352      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     353      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     354    </Compile> 
     355  </ItemGroup> 
    312356  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    313357  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.