Changeset 6990
- Timestamp:
- 2015-07-23 15:00:13 (8 years ago)
- Location:
- 2015/30/NoelV/peli0.0.0.3/turhakepeli
- Files:
-
- 6 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2015/30/NoelV/peli0.0.0.3/turhakepeli/turhakepeli/turhakepeli/turhakepeli.cs
r6972 r6990 59 59 bool saakoAmpua = true; 60 60 61 bool vihunHyokkausAjastin = true; 62 61 63 62 64 … … 471 473 YlempiOikeaAla.Image = ylempiOikeaAla; 472 474 YlempiOikeaAla.IgnoresCollisionResponse = true; 473 Add(YlempiOikeaAla, 3);475 Add(YlempiOikeaAla, 2); 474 476 475 477 … … 539 541 pelaaja.IgnoresCollisionResponse = true; 540 542 Add(pelaaja, 1); 543 AddCollisionHandler(pelaaja, "vihunHyokkaus", OsuuViholliseen); 541 544 AddCollisionHandler(pelaaja, "vihu", OsuuViholliseen); 542 545 AddCollisionHandler(pelaaja, "enkka", OsuuEnkkaan); … … 562 565 void LuoHahmonHitbox() 563 566 { 564 PhysicsObject hitbox = new PhysicsObject( 40, 20);565 hitbox.Y = pelaaja.Y - 20;567 PhysicsObject hitbox = new PhysicsObject(30, 30); 568 hitbox.Y = pelaaja.Y -15; 566 569 hitbox.X = pelaaja.X; 567 hitbox.Color = Color.Transparent; 570 hitbox.Tag = "pelaajaHitbox"; 571 //hitbox.Color = Color.Transparent; 568 572 hitbox.CollisionIgnoreGroup = 5; 569 573 //hitbox.Image = hyokkauksenKuva; … … 629 633 vihollinen.Tag = "vihu"; 630 634 //vihollinen.Color = Color.Red; 631 vihollinen.Color = new Color(63, 0, 63);635 //vihollinen.Color = new Color(63, 0, 63); 632 636 633 637 //vihollinen.MoveTo(new Vector(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), Level.Bottom - 250), 500); //{ vihollisLaskuri.Value++; }); 634 seuraajanAivot = new FollowerBrain( pelaaja);638 seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaajaHitbox"); 635 639 seuraajanAivot.Speed = 70.0; 636 640 seuraajanAivot.DistanceFar = 500; 637 641 seuraajanAivot.DistanceClose = 60; 638 642 seuraajanAivot.TurnWhileMoving = false; 639 //seuraajanAivot.TargetClose += delegate 640 //{ 641 // seuraajanAivot.Active = true; 642 // vihollinen.Hit(new Vector(0, -5000)); 643 // 644 //}; 643 644 645 646 seuraajanAivot.TargetClose += delegate 647 { 648 if (vihunHyokkausAjastin == true) 649 { 650 PhysicsObject vihunHyokkaus = new PhysicsObject(100, 100); 651 vihunHyokkaus.Position = vihollinen.Position; 652 vihunHyokkaus.Tag = "vihunHyokkaus"; 653 vihunHyokkaus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.5); 654 Add(vihunHyokkaus); 655 656 vihunHyokkausAjastin = false; 657 658 Timer.SingleShot(0.5, delegate { vihunHyokkausAjastin = true; }); 659 } 660 661 }; 645 662 seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; 646 663 vihollinen.Brain = seuraajanAivot; … … 886 903 if ((kohde as Vihu).ElamaLaskuri.Value <= 0) 887 904 { 888 LuoEnkka(kohde.Position, 60, 60);905 //4LuoEnkka(kohde.Position, 60, 60); 889 906 kohde.Destroy(); 890 907 vihollistenMaara.Value--; … … 1063 1080 { 1064 1081 1065 if (vihu.Tag.Equals("vihu "))1082 if (vihu.Tag.Equals("vihunHyokkaus")) 1066 1083 { 1067 1084 … … 1078 1095 1079 1096 enkkaLaskuri.Value--; 1080 vihu.Stop();1097 //vihu.Stop(); 1081 1098 } 1082 1099 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.