Changeset 6927
- Timestamp:
- 2015-07-22 14:48:25 (8 years ago)
- Location:
- 2015/30/MatiasR/kuulapeli
- Files:
-
- 5 added
- 15 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2015/30/MatiasR/kuulapeli/kuulapeli/kuulapeli/kuulapeli.cs
r6873 r6927 9 9 public class kuulapeli : PhysicsGame 10 10 { 11 PhysicsObject Pelaaja; 11 PhysicsObject Pelaaja1; 12 PhysicsObject Pelaaja2; 12 13 IntMeter pisteLaskuri; 13 14 Label pisteNaytto; 14 15 int kenttaNro = 1; 15 16 int kenttiayhteensa = 3; 17 Timer aikaLaskuri; 18 EasyHighScore topLista = new EasyHighScore(); 19 //ScoreList topLista2 = new ScoreList(10, true, 0); 16 20 SoundEffect pickup = LoadSoundEffect("Pickup_Coin3"); 17 21 18 22 public override void Begin() 19 23 { 24 topLista.HighScoreWindow.Closed += w => alkuvalikko(); 25 //topLista2 = DataStorage.TryLoad<ScoreList>(topLista2, "pisteet.xml"); 26 alkuvalikko(); 27 } 28 29 void aloitapelialusta() 30 { 31 kenttaNro = 1; 32 33 aikaLaskuri = new Timer(); 34 aikaLaskuri.Start(); 35 20 36 aloitapeli(); 21 37 } … … 23 39 void aloitapeli() 24 40 { 25 ClearAll(); 41 //ClearAll(); 42 ClearControls(); 43 ClearGameObjects(); 44 45 if (kenttaNro > kenttiayhteensa) 46 { 47 voitapeli(); 48 return; 49 } 26 50 LuoPistelaskuri(); 51 LuoAikaLaskuri(); 27 52 Luokentta(); 28 53 29 Camera.Follow(Pelaaja); 30 31 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 32 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku", new Vector(-3000,0)); 33 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku", new Vector(3000, 0)); 34 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku", new Vector(0, 3000)); 35 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku", new Vector(0, -3000)); 36 } 37 38 void Liikuta(Vector suunta) 39 { 40 Pelaaja.Push(suunta); 54 Camera.Follow(Pelaaja1, Pelaaja2); 55 56 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, lopetusvalikko, "Lopeta peli"); 57 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku",Pelaaja1, new Vector(-3000,0)); 58 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku",Pelaaja1, new Vector(3000, 0)); 59 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku",Pelaaja1, new Vector(0, 3000)); 60 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku",Pelaaja1, new Vector(0, -3000)); 61 62 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku", Pelaaja2, new Vector(-3000, 0)); 63 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku", Pelaaja2, new Vector(3000, 0)); 64 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku", Pelaaja2, new Vector(0, 3000)); 65 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liikuta, "liiku", Pelaaja2, new Vector(0, -3000)); 66 67 Keyboard.Listen(Key.F12, ButtonState.Down, voitapeli, "l"); 68 69 ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", Pelaaja1); 70 ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", Pelaaja2); 71 72 Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Pressed, SiirrySeuraavaan, "siirry seuraavaan kenttään"); 73 } 74 75 void SiirrySeuraavaan() 76 { 77 kenttaNro++; 78 aloitapeli(); 79 } 80 81 void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila, PhysicsObject pelaaja) 82 { 83 pelaaja.Push(tatinTila.StateVector * 3000); 84 } 85 86 void Liikuta(PhysicsObject pelaaja, Vector suunta) 87 { 88 pelaaja.Push(suunta); 41 89 } 42 90 … … 45 93 pisteLaskuri.MaxValue = 0; 46 94 ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta " + kenttaNro); 47 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF6A00"), LuoPelaaja );95 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF6A00"), LuoPelaaja1); 48 96 ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); 49 97 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FF00"), LuoPallo); 50 98 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0026FF"), LuoViimeinenPallo); 51 99 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF0F13"), LuoPunainenTaso); 100 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF00DC"), LuoPelaaja2); 52 101 ruudut.Execute(20, 20); 53 102 pisteNaytto.IntFormatString = "{0} / "+pisteLaskuri.MaxValue; 54 } 55 void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 56 { 57 Pelaaja = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 103 104 } 105 106 PhysicsObject LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 107 { 108 PhysicsObject Pelaaja = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 58 109 Pelaaja.LinearDamping = 0.7; 110 Pelaaja.CanRotate = false; 59 111 Pelaaja.Position = paikka; 60 112 Add(Pelaaja); … … 62 114 AddCollisionHandler(Pelaaja, "pallo", tormaapalloon); 63 115 AddCollisionHandler(Pelaaja, "seina", tormaaseinaan); 64 65 } 116 return Pelaaja; 117 } 118 void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 119 { 120 Pelaaja1 = LuoPelaaja(paikka, leveys, korkeus); 121 } 122 void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 123 { 124 Pelaaja2 = LuoPelaaja(paikka, leveys, korkeus); 125 } 126 66 127 void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 67 128 { … … 110 171 GetObjectsWithTag("avaa").ForEach(o => o.Destroy()); 111 172 } 112 if (pisteLaskuri.Value == 1)173 if (pisteLaskuri.Value == pisteLaskuri.MaxValue) 113 174 { 114 175 kenttaNro++; … … 133 194 Add(pisteNaytto); 134 195 } 196 void LuoAikaLaskuri() 197 { 198 Label aikaNaytto = new Label(); 199 aikaNaytto.TextColor = Color.Red; 200 aikaNaytto.DecimalPlaces = 1; 201 aikaNaytto.BindTo(aikaLaskuri.SecondCounter); 202 Add(aikaNaytto); 203 aikaNaytto.X = Screen.Right - 100; 204 aikaNaytto.Y = Screen.Top - 100; 205 } 206 207 void voitapeli() 208 { 209 aikaLaskuri.Stop(); 210 topLista.EnterAndShow(aikaLaskuri.CurrentTime); 211 //HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow( 212 // "Parhaat pisteet", 213 // "Onneksi olkoon, pääsit listalle pisteillä %p! Syötä nimesi:", 214 // topLista2, aikaLaskuri.CurrentTime); 215 //topIkkuna.Closed += w => alkuvalikko(); 216 //Add(topIkkuna); 217 218 } 219 220 void lopetusvalikko() 221 { 222 MultiSelectWindow lopetusValikko = new MultiSelectWindow("palaa alkuvalikkoon?", "kyllä", "ei"); 223 Add(lopetusValikko); 224 lopetusValikko.AddItemHandler(0, alkuvalikko); 225 } 226 void alkuvalikko() 227 { 228 ClearAll(); 229 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko","Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta"); 230 Add(alkuValikko); 231 alkuValikko.AddItemHandler(0, aloitapelialusta); 232 alkuValikko.AddItemHandler(1, parhaatpisteet); 233 alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); 234 } 235 void parhaatpisteet() 236 { 237 topLista.Show(); 238 //HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow( 239 // "Parhaat pisteet", 240 // topLista2); 241 //topIkkuna.Closed += w => alkuvalikko(); 242 //Add(topIkkuna); 243 244 } 135 245 136 246 } -
2015/30/MatiasR/kuulapeli/kuulapeli/kuulapeli/kuulapeli.csproj.Debug.cachefile
r6873 r6927 2 2 Content\Pickup_Coin3.xnb 3 3 Content\kentta 2.xnb 4 Content\kentta 3.xnb -
2015/30/MatiasR/kuulapeli/kuulapeli/kuulapeli/obj/x86/Debug/cachefile-{F92200B9-3993-463A-A23D-32D2E79508C1}-targetpath.txt
r6873 r6927 2 2 Content\Pickup_Coin3.xnb 3 3 Content\kentta 2.xnb 4 Content\kentta 3.xnb -
2015/30/MatiasR/kuulapeli/kuulapeli/kuulapeli/obj/x86/Debug/kuulapeli.csproj.FileListAbsolute.txt
r6873 r6927 10 10 C:\MyTemp\MatiasR\kuulapeli\kuulapeli\kuulapeli\bin\x86\Debug\Content\Pickup_Coin3.xnb 11 11 C:\MyTemp\MatiasR\kuulapeli\kuulapeli\kuulapeli\bin\x86\Debug\Content\kentta 2.xnb 12 C:\MyTemp\MatiasR\kuulapeli\kuulapeli\kuulapeli\bin\x86\Debug\Content\kentta 3.xnb -
2015/30/MatiasR/kuulapeli/kuulapeli/kuulapeliContent/kuulapeliContent.contentproj
r6873 r6927 66 66 </Compile> 67 67 </ItemGroup> 68 <ItemGroup> 69 <Compile Include="kentta 3.png"> 70 <Name>kentta 3</Name> 71 <Importer>TextureImporter</Importer> 72 <Processor>TextureProcessor</Processor> 73 </Compile> 74 </ItemGroup> 68 75 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 69 76 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2015/30/MatiasR/kuulapeli/kuulapeli/kuulapeliContent/obj/x86/Debug/ContentPipeline.xml
r6873 r6927 9 9 <Options>None</Options> 10 10 <Output>C:\MyTemp\MatiasR\kuulapeli\kuulapeli\kuulapeli\bin\x86\Debug\Content\kentta 1.xnb</Output> 11 <Time>2015-07-2 1T14:41:54.7416083+03:00</Time>11 <Time>2015-07-22T13:15:03.0289404+03:00</Time> 12 12 </Item> 13 13 <Item> … … 27 27 <Options>None</Options> 28 28 <Output>C:\MyTemp\MatiasR\kuulapeli\kuulapeli\kuulapeli\bin\x86\Debug\Content\kentta 2.xnb</Output> 29 <Time>2015-07-21T14:50:51.8931929+03:00</Time> 29 <Time>2015-07-22T13:14:57.8124404+03:00</Time> 30 </Item> 31 <Item> 32 <Source>kentta 3.png</Source> 33 <Name>kentta 3</Name> 34 <Importer>TextureImporter</Importer> 35 <Processor>TextureProcessor</Processor> 36 <Options>None</Options> 37 <Output>C:\MyTemp\MatiasR\kuulapeli\kuulapeli\kuulapeli\bin\x86\Debug\Content\kentta 3.xnb</Output> 38 <Time>2015-07-22T13:14:59.6204404+03:00</Time> 30 39 </Item> 31 40 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful>
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.