Changeset 689
- Timestamp:
- 2010-06-10 14:57:27 (13 years ago)
- Location:
- 2010/23/jealmaki/Save The Civilians
- Files:
-
- 2 added
- 3 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/23/jealmaki/Save The Civilians/Content/Content.contentproj
r672 r689 68 68 </Compile> 69 69 </ItemGroup> 70 <ItemGroup> 71 <Compile Include="Siviili.png"> 72 <Name>Siviili</Name> 73 <Importer>TextureImporter</Importer> 74 <Processor>TextureProcessor</Processor> 75 </Compile> 76 </ItemGroup> 77 <ItemGroup> 78 <Compile Include="PalikanCamo.png"> 79 <Name>PalikanCamo</Name> 80 <Importer>TextureImporter</Importer> 81 <Processor>TextureProcessor</Processor> 82 </Compile> 83 </ItemGroup> 70 84 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 71 85 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2010/23/jealmaki/Save The Civilians/Peli.cs
r672 r689 10 10 class Tasohyppely : PhysicsGame 11 11 { 12 const double nopeus = 200;13 const double hyppyVoima = 5000;12 const double nopeus = 300; 13 const double hyppyVoima = 1000; 14 14 15 15 const int ruudunLeveys = 50; … … 34 34 35 35 36 37 38 Camera.Zoom(0.5); 39 Camera.Follow(pelaaja1); 40 41 seuraavaKentta(); 42 MessageDisplay.Add("Etsi olio!"); 43 } 44 45 void LuoKolmio(double leveys, double korkeus, int x, int y) 46 { 47 PhysicsObject kolmio = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 48 kolmio.Shape = Shapes.Triangle; 49 kolmio.X = x; 50 kolmio.Y = y; 51 Add(kolmio); 52 } 53 54 void seuraavaKentta() 55 { 56 ClearAll(); 57 36 58 // Luodaan pistelaskuri 37 59 pisteLaskuri = new IntMeter(0); … … 44 66 pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 45 67 Add(pisteNaytto); // lisätään peliin 46 47 Camera.Zoom(0.5); 48 Camera.Follow(pelaaja1); 49 50 seuraavaKentta(); 51 MessageDisplay.Add("Etsi olio!"); 52 } 53 54 void LuoKolmio(double leveys, double korkeus, int x, int y) 55 { 56 PhysicsObject kolmio = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 57 kolmio.Shape = Shapes.Triangle; 58 kolmio.X = x; 59 kolmio.Y = y; 60 Add(kolmio); 61 } 62 63 void seuraavaKentta() 64 { 65 ClearAll(); 68 pisteNaytto.ValueColor = Color.Red; 69 pisteNaytto.TextColor = Color.Red; 66 70 pisteLaskuri.Reset(); 67 71 … … 90 94 merkit['i'] = LuoPalikka2; 91 95 merkit['e'] = LuoVihollinen; 96 merkit['m'] = LuoPalikka3; 97 merkit['s'] = LuoSiviili; 92 98 char[,] ruudut = Tiles.ReadFromFile("TextFile1.txt"); 93 99 Tiles.Insert(this, ruudut, merkit, ruudunLeveys, ruudunKorkeus); … … 96 102 97 103 lisaaMaali(); 98 lisaaPelaajat();99 104 lisaaEsine(); 100 105 } … … 109 114 } 110 115 116 PhysicsObject LuoSiviili() 117 { 118 PhysicsObject Siviili = PhysicsObject.CreateStaticObject(100.0, 100.0); 119 Siviili.Shape = Shapes.Rectangle; 120 Siviili.Color = Color.Gray; 121 Siviili.Image = LoadImage("Siviili"); 122 return Siviili; 123 } 124 111 125 PhysicsObject LuoVihollinen() 112 126 { 113 PhysicsObject Vihollinen = PhysicsObject.CreateStaticObject( 50.0, 50.0);127 PhysicsObject Vihollinen = PhysicsObject.CreateStaticObject(100.0, 100.0); 114 128 Vihollinen.Shape = Shapes.Rectangle; 115 129 Vihollinen.Color = Color.Gray; 130 Vihollinen.Image = LoadImage("Alieeni"); 116 131 return Vihollinen; 117 132 } … … 128 143 PhysicsObject LuoPalikka2() 129 144 { 130 PhysicsObject Palikka2 = PhysicsObject.CreateStaticObject( 50.0, 50.0);145 PhysicsObject Palikka2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(100.0, 50.0); 131 146 Palikka2.Shape = Shapes.Rectangle; 132 147 Palikka2.Color = Color.Gray; … … 136 151 137 152 153 } 154 PhysicsObject LuoPalikka3() 155 { 156 PhysicsObject Palikka3 = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); 157 Palikka3.Shape = Shapes.Rectangle; 158 Palikka3.Color = Color.Green; 159 return Palikka3; 138 160 } 139 161 … … 145 167 Raha.Image = LoadImage("Raha"); 146 168 return Raha; 169 147 170 } 148 171 149 172 PhysicsObject LuoPelaaja1() 150 173 { 151 PhysicsObject Pelaaja1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0);152 Pelaaja1.Shape = Shapes.Circle;153 Pelaaja1.Color = Color.Yellow;154 Pelaaja1.Image = LoadImage("Hymiö");155 return Pelaaja1;174 pelaaja1 = new PlatformCharacter(50.0, 50.0); 175 pelaaja1.Shape = Shapes.Circle; 176 pelaaja1.Color = Color.Yellow; 177 pelaaja1.Image = LoadImage("Hymiö"); 178 return pelaaja1; 156 179 } 157 180 … … 160 183 161 184 } 162 163 164 185 165 166 186 void lisaaPelaajat() 167 187 { … … 172 192 pelaaja1.X = -100; 173 193 pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120; 174 175 AddCollisionHandler(pelaaja1, osuiMaaliin); 176 AddCollisionHandler(pelaaja1, osuiRahaan);194 195 196 AddCollisionHandler(pelaaja1, PelaajaTormasi); 177 197 Add(pelaaja1); 178 198 } 179 void osuiRahaan(PhysicsObject Pelaaja1, PhysicsObject Raha) { } 199 180 200 181 201 void lisaaMaali() … … 210 230 } 211 231 212 void osuiMaaliin(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject otherObject)232 void PelaajaTormasi(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject otherObject) 213 233 { 214 234 if (otherObject.Tag.ToString() == "maali") … … 219 239 MessageDisplay.Add("Pääsit läpi kentän " + kenttaNro + ". Pisteitä: " + edellisenKentanPisteet); 220 240 } 241 242 if (otherObject.Tag.ToString() == "Raha") 243 { 244 245 246 } 247 221 248 } 222 249 } -
2010/23/jealmaki/Save The Civilians/TextFile1.txt
r672 r689 1 p 2 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 3 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 4 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 5 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 1 i 2 i 3 i 4 i 5 m m m i 6 mmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmi 7 mxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxi 8 xxmxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 9 i r xx mxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 10 i r xxx mxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 11 i mxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 12 i r xx mxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 13 i p mxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 14 i mxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 15 mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 16 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx x 17 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx x 18 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx x 19 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx x 20 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx x 21 x xxxxxxx x 22 x xxxxxxx x 23 x xxxxxxx x 24 x xxxxxxx x 25 x xxxxxxx x 26 x s rxxxxxx x 27 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 28 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 29 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.