Changeset 685
- Timestamp:
- 2010-06-10 14:56:15 (13 years ago)
- Location:
- 2010/23/aaolluuk/ApinaJaBanaani 2
- Files:
-
- 2 added
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/23/aaolluuk/ApinaJaBanaani 2/Content/Content.contentproj
r634 r685 75 75 </Compile> 76 76 </ItemGroup> 77 <ItemGroup> 78 <Compile Include="Aave.png"> 79 <Name>Aave</Name> 80 <Importer>TextureImporter</Importer> 81 <Processor>TextureProcessor</Processor> 82 </Compile> 83 </ItemGroup> 77 84 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 78 85 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2010/23/aaolluuk/ApinaJaBanaani 2/Peli.cs
r666 r685 19 19 int kenttaNro; // monesko kenttä on menossa 20 20 21 22 21 protected override void Begin() 23 22 { … … 25 24 Level.Width = 2000; 26 25 Level.Height = 1000; 26 27 // Zoomataan lähemmäksi 28 Camera.ZoomFactor = 2.0; 29 30 Camera.StayInLevel = true; 31 32 seuraavaKentta(); 33 MessageDisplay.Add("Etsi reitti kotiin!"); 34 } 35 void seuraavaKentta() 36 { 37 ClearAll(); 27 38 28 39 // Luodaan pistelaskuri … … 35 46 pisteNaytto.Y = Screen.TopSafe - 50; 36 47 pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 37 Add(pisteNaytto); // lisätään peliin 38 39 // Zoomataan lähemmäksi 40 Camera.ZoomFactor = 2.0; 41 42 Camera.StayInLevel = true; 43 44 seuraavaKentta(); 45 MessageDisplay.Add("Etsi reitti kotiin!"); 46 } 47 48 void seuraavaKentta() 49 { 50 ClearAll(); 48 // lisätään peliin 49 pisteNaytto.ValueColor = Color.White; 50 Add(pisteNaytto); 51 51 52 pisteLaskuri.Reset(); 52 53 … … 61 62 Camera.Follow(pelaaja1); 62 63 } 63 64 64 void luoKentta() 65 65 { … … 83 83 lisaaTaso(-650, 100); 84 84 85 lisaaTaso(-500, -450); 85 86 lisaaTaso(-500, -480); 87 lisaaTaso(-300, -450); 86 88 lisaaTaso(-300, -480); 87 89 lisaaTaso(-200, -480); 88 90 lisaaTaso(-100, -480); 91 lisaaTaso(0, -450); 89 92 lisaaTaso(0, -480); 90 93 lisaaTaso(200, -450); 94 lisaaTaso(200, -480); 95 lisaaTaso(400, -450); 91 96 lisaaTaso(400, -480); 97 lisaaTaso(600, -450); 92 98 lisaaTaso(600, -480); 93 lisaaTaso(200, -480);94 99 95 100 … … 105 110 LisaaBanaani(520, -29); 106 111 LisaaBanaani(500, 221); 107 LisaaBanaani(640, 131); 112 LisaaBanaani(640, 121); 113 LisaaBanaani(350, 321); 114 LisaaBanaani(100, 221); 115 LisaaBanaani(-480, 71); 116 LisaaBanaani(-480, 221); 117 LisaaBanaani(-210, 271); 118 LisaaBanaani(0, 0); 119 LisaaBanaani(200, 0); 120 LisaaBanaani(-200, 0); 121 LisaaBanaani(-200, -200); 122 LisaaBanaani(0, -300); 123 LisaaBanaani(150, -300); 124 LisaaBanaani(300, -300); 125 LisaaBanaani(450, -300); 126 LisaaBanaani(600, -300); 127 LisaaBanaani(450, -150); 128 LisaaBanaani(600, -150); 129 130 131 132 LisaaAave(225, 290); 133 LisaaAave(300, 150); 134 LisaaAave(-100, 100); 135 LisaaAave(120, -150); 136 LisaaAave(-380, -150); 108 137 109 138 … … 111 140 lisaaPelaajat(); 112 141 } 113 114 142 void lisaaTaso(double x, double y) 115 143 { … … 120 148 Add(taso); 121 149 } 122 123 150 void lisaaPelaajat() 124 151 { … … 133 160 Add(pelaaja1); 134 161 } 135 136 162 void lisaaMaali() 137 163 { … … 144 170 Add(maali); 145 171 } 146 147 172 void lisaaNappaimet() 148 173 { … … 156 181 lisaaGamePadNappaimet(ControllerOne); 157 182 } 158 159 183 void lisaaGamePadNappaimet(GamePad controller) 160 184 { … … 165 189 controller.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); 166 190 } 167 168 191 void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 169 192 { 170 193 hahmo.Walk(nopeus); 171 194 } 172 173 195 void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) 174 196 { 175 197 hahmo.Jump(voima); 176 198 } 177 178 void osuiMaaliin(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject otherObject) 179 { 180 if (otherObject.Tag.ToString() == "maali") 181 182 { 183 this.PlaySound("maali"); 184 int edellisenKentanPisteet = pisteLaskuri.Value; 185 seuraavaKentta(); 186 MessageDisplay.Add("Onnittelut..pääsit kentän läpi " + kenttaNro + ". Pisteitä: " + edellisenKentanPisteet); 187 } 188 } 189 199 void osuiMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 200 { 201 if (kohde.Tag.ToString() == "maali") 202 { 203 this.PlaySound("maali"); 204 int edellisenKentanPisteet = pisteLaskuri.Value; 205 seuraavaKentta(); 206 MessageDisplay.Add("Onnittelut..pääsit kentän läpi " + kenttaNro + ". Pisteitä: " + edellisenKentanPisteet); 207 } 208 if (kohde.Tag.ToString() == "banaani") 209 { 210 kohde.Destroy(); 211 pisteLaskuri.Value++; 212 } 213 if (kohde.Tag.ToString() == "piikkiaita") 214 { 215 pelaaja.Destroy(); 216 seuraavaKentta(); 217 } 218 if (kohde.Tag.ToString() == "Aave") 219 { 220 pelaaja.Destroy(); 221 seuraavaKentta(); 222 } 223 224 } 225 void LisaaAave (double x, double y) 226 { 227 PhysicsObject Aave = PhysicsObject.CreateStaticObject(30, 60); 228 Aave.Tag = "Aave"; 229 Aave.X = x; 230 Aave.Y = y; 231 Aave .Image = LoadImage("Aave"); 232 Add (Aave); 233 } 190 234 void LisaaBanaani (double x, double y) 191 235 { 192 193 236 PhysicsObject Banaani = PhysicsObject.CreateStaticObject(30, 10); 237 Banaani.Tag = "banaani"; 194 238 Banaani.X = x; 195 239 Banaani.Y = y; 196 240 Banaani.Image = LoadImage("Banaani"); 197 241 Add(Banaani); 198 199 } 200 242 } 201 243 void LisaaPiikkiaita (double x, double y) 202 244 { 203 204 245 PhysicsObject Piikkiaita = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30); 246 Piikkiaita.Tag = "piikkiaita"; 205 247 Piikkiaita.X = x; 206 248 Piikkiaita.Y = y; 207 249 Piikkiaita.Image = LoadImage("Piikkiaita"); 208 250 Add(Piikkiaita); 209 210 251 } 211 252
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.