Changeset 6819


Ignore:
Timestamp:
2015-07-20 14:58:28 (4 years ago)
Author:
arjuhoyl
Message:

päivä 1 loppu

Location:
2015/30/ArttuH
Files:
51 added
6 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/30/ArttuH/TasoHyppely/TasoHyppely/TasoHyppely/TasoHyppely.cs

    r6806 r6819  
    1414 
    1515    PlatformCharacter pelaaja1; 
     16    PlatformCharacter pelaaja2; 
    1617 
    17     Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 
     18    Image pelaajanKuva1 = LoadImage("ukko"); 
     19    Image pelaajanKuva2 = LoadImage("toinenukko"); 
    1820    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
    19  
     21    private Animation pelihahmo1; 
     22    private Animation pelihahmo2; 
    2023    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
    2124 
     
    2427        Gravity = new Vector(0, -1000); 
    2528 
    26         LuoKentta(); 
    27         listaaPelaajat(); 
     29        Paavalikko(); 
     30        //LuoKentta(); 
     31        //LisaaOhjaimet(); 
    2832 
    29         Camera.Follow(pelaaja1); 
    30         Camera.ZoomFactor = 1.2; 
    31         Camera.StayInLevel = true; 
     33        //Camera.Follow(pelaaja1,pelaaja2); 
     34        //Camera.ZoomFactor = 1.2; 
     35        //Camera.StayInLevel = true; 
    3236    } 
    3337 
    34     void LuoKentta() 
     38    void LuoKentta(int pelaajienMaara) 
    3539    { 
    36         TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
     40        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta2"); 
    3741        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 
    3842        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 
    3943        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
     44        if (pelaajienMaara == 2) 
     45        { 
     46            kentta.SetTileMethod('Z', LisaaPelaaja2); 
     47        } 
    4048        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
     49 
    4150        Level.CreateBorders(); 
    4251        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
     52        LisaaOhjaimet(); 
     53        Camera.Follow(pelaaja1); 
     54        if (pelaajienMaara == 2) 
     55        { 
     56            Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); 
     57        } 
    4358    } 
    4459 
     
    6378    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    6479    { 
     80        pelihahmo1 = LoadAnimation("ukkoanimaatio"); 
    6581        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
    6682        pelaaja1.Position = paikka; 
    6783        pelaaja1.Mass = 4.0; 
    68         pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
     84        pelaaja1.Image = pelaajanKuva1; 
     85        pelaaja1.AnimWalk = pelihahmo1; 
    6986        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
     87        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, Hyppaa, "pelaaja hypää", pelaaja1, 150.0); 
     88        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle/oikealle", pelaaja1); 
    7089        Add(pelaaja1); 
    7190    } 
     
    86105        tahti.Destroy(); 
    87106    } 
    88     void listaaPelaajat 
     107    void LisaaOhjaimet() 
    89108    { 
    90         if (ControllerTwo.IsActive); 
     109 
     110        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     111    } 
     112 
     113    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    91114    { 
     115        pelihahmo2 = LoadAnimation("toinenukkoanimaatio"); 
     116        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     117        pelaaja2.Position = paikka; 
     118        pelaaja2.Mass = 4.0; 
     119        pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; 
     120        pelaaja2.AnimWalk = pelihahmo2; 
     121        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); 
     122        ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Down, Hyppaa, "pelaaja hypää", pelaaja2, 150.0); 
     123        ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle/oikealle", pelaaja2); 
     124        Add(pelaaja2); 
    92125         
    93126    } 
    94         else 
     127    void Liikuta(AnalogState tatinTila, PlatformCharacter hahmo) 
    95128    { 
     129        Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; 
     130        if (tatinAsento.X == 0.0) 
     131        { 
     132            return; 
     133        } 
     134        hahmo.Walk(300 * tatinAsento.X); 
    96135 
    97136    } 
     137    void Paavalikko() 
     138    { 
     139        MultiSelectWindow alkuvalikko = new MultiSelectWindow("pelin valikko", "aloita peli", "lopeta"); 
     140        alkuvalikko.AddItemHandler(0, PelaajaValikko); 
     141        alkuvalikko.AddItemHandler(1, Exit); 
     142        Add(alkuvalikko); 
     143 
    98144    } 
    99  
     145    void PelaajaValikko() 
     146    { 
     147        MultiSelectWindow alkuvalikko = new MultiSelectWindow("montako pelaajaa", "yksin", "kahdestaan"); 
     148        alkuvalikko.AddItemHandler(0, delegate { LuoKentta(1); }); 
     149        alkuvalikko.AddItemHandler(1, delegate{LuoKentta(2);}); 
     150        Add(alkuvalikko); 
     151    } 
    100152} 
  • 2015/30/ArttuH/TasoHyppely/TasoHyppely/TasoHyppelyContent/TasoHyppelyContent.contentproj

    r6806 r6819  
    6767    </Compile> 
    6868  </ItemGroup> 
     69  <ItemGroup> 
     70    <Compile Include="toinenukkoanimaatio.anim"> 
     71      <Name>toinenukkoanimaatio</Name> 
     72      <Importer>AnimationImporter</Importer> 
     73      <Processor>AnimationContentProcessor</Processor> 
     74    </Compile> 
     75  </ItemGroup> 
     76  <ItemGroup> 
     77    <Compile Include="ukkoanimaatio.anim"> 
     78      <Name>ukkoanimaatio</Name> 
     79      <Importer>AnimationImporter</Importer> 
     80      <Processor>AnimationContentProcessor</Processor> 
     81    </Compile> 
     82  </ItemGroup> 
     83  <ItemGroup> 
     84    <Compile Include="toinenukkoanimaatio\toinenukkoanimaatio1.png"> 
     85      <Name>toinenukkoanimaatio1</Name> 
     86      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     87      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     88    </Compile> 
     89    <Compile Include="toinenukkoanimaatio\toinenukkoanimaatio2.png"> 
     90      <Name>toinenukkoanimaatio2</Name> 
     91      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     92      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     93    </Compile> 
     94  </ItemGroup> 
     95  <ItemGroup> 
     96    <Compile Include="ukkoanimaatio\ukkoanimaatio1.png"> 
     97      <Name>ukkoanimaatio1</Name> 
     98      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     99      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     100    </Compile> 
     101    <Compile Include="ukkoanimaatio\ukkoanimaatio2.png"> 
     102      <Name>ukkoanimaatio2</Name> 
     103      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     104      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     105    </Compile> 
     106  </ItemGroup> 
     107  <ItemGroup> 
     108    <Compile Include="toinenukko.png"> 
     109      <Name>toinenukko</Name> 
     110      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     111      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     112    </Compile> 
     113  </ItemGroup> 
     114  <ItemGroup> 
     115    <Compile Include="ukko.png"> 
     116      <Name>ukko</Name> 
     117      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     118      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     119    </Compile> 
     120  </ItemGroup> 
     121  <ItemGroup> 
     122    <Compile Include="Kentta2.txt"> 
     123      <Name>Kentta2</Name> 
     124      <Importer>TextFileImporter</Importer> 
     125      <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 
     126    </Compile> 
     127  </ItemGroup> 
    69128  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    70129  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2015/30/ArttuH/TasoHyppely/TasoHyppely/TasoHyppelyContent/kentta1.txt

    r6806 r6819  
    1212 
    1313 *    *       *   * 
    14  ##  ##  ##  ##  ## 
    15  
    16         N 
     14 ##  ##  ##  ##     
     15                  # 
     16        N Z     # 
    1717###################### 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.