Changeset 6775


Ignore:
Timestamp:
2015-07-03 10:38:33 (4 years ago)
Author:
sieerinn
Message:

torstain juttuja

Location:
2015/27/VilleHy
Files:
71 added
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/27/VilleHy/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2.cs

    r6684 r6775  
    2121    AssaultRifle pelaajan2ase; 
    2222 
    23      
     23    Timer aikaLaskuri; 
    2424 
    2525    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     
    2727    public override void Begin() 
    2828    { 
     29        AloitaPeli(); 
     30    } 
     31 
     32    void AloitaPeli() 
     33    { 
     34        ClearAll(); 
    2935        Gravity = new Vector(0, -1000); 
    3036 
    3137        LuoKentta(); 
    3238        LisaaNappaimet(); 
     39        LuoAikaLaskuri(); 
    3340 
    3441        Camera.Follow(pelaaja1); 
     
    7784        pelaajan1ase = new AssaultRifle(leveys * 0.3, korkeus * 0.2); 
    7885        pelaaja1.Weapon = pelaajan1ase; 
     86 
     87        AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", osuuviholliseen); 
     88 
     89        /* 
    7990        AddCollisionHandler(pelaaja1,"ammus", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 
    8091        { 
     92            pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 0; 
    8193            pelaaja1.Weapon.Destroy(); 
    8294            a.Destroy(); 
    8395        }); 
    84     } 
     96 
     97        AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 
     98        { 
     99            pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 0; 
     100            pelaaja1.Weapon.Destroy(); 
     101            a.Destroy(); 
     102        }); 
     103         */ 
     104         
     105    } 
     106 
    85107    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    86108    { 
     
    93115        pelaajan2ase = new AssaultRifle(leveys * 0.3, korkeus * 0.2); 
    94116        pelaaja2.Weapon = pelaajan2ase; 
     117 
     118        AddCollisionHandler(pelaaja2, "vihu", osuuviholliseen); 
     119         
     120        /* 
     121        AddCollisionHandler(pelaaja2, "ammus", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 
     122        { 
     123            pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 0; 
     124            pelaaja2.Weapon.Destroy(); 
     125            a.Destroy(); 
     126        }); 
     127         
     128        AddCollisionHandler(pelaaja2, "vihu", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 
     129        { 
     130            pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 0; 
     131            pelaaja2.Weapon.Destroy(); 
     132            a.Destroy(); 
     133        }); 
     134         */ 
    95135} 
     136 
     137    void osuuviholliseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject vihu) 
     138    { 
     139        ((PlatformCharacter)pelaaja).Weapon.Ammo.Value = 0; 
     140        ((PlatformCharacter)pelaaja).Weapon.Destroy(); 
     141        pelaaja.Destroy(); 
     142 
     143        if ((pelaaja1.IsDestroyed || pelaaja1.IsDestroying ) && (pelaaja2.IsDestroyed || pelaaja2.IsDestroying)) 
     144        { 
     145            aikaLaskuri.Stop(); 
     146            MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("hävisit pelin","Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta"); 
     147            Add(alkuValikko); 
     148            alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); 
     149            //alkuValikko.AddItemHandler(1, ParhaatPisteet); 
     150            alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); 
     151        } 
     152    } 
     153 
    96154    void LisaaNappaimet() 
    97155    { 
     
    148206        vihu.Mass = 4.0; 
    149207        vihu.Image = RandomGen.SelectOne(vihukuvat); 
     208        vihu.Tag = "vihu"; 
    150209        Add(vihu); 
     210 
     211        FollowerBrain aivot = new FollowerBrain(pelaaja1, pelaaja2); 
     212        vihu.Brain = aivot; 
     213        aivot.Speed = 280; 
     214 
     215        Timer randomHypyt = new Timer(); 
     216 
     217        randomHypyt.Interval = 5; 
     218        randomHypyt.Timeout += delegate {  
     219            ((PlatformCharacter)aivot.Owner).Jump(1500);  
     220        }; 
     221        randomHypyt.Start(); 
     222 
     223        //PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); 
     224        //tasoAivot.Speed = 100; 
     225        //tasoAivot.FallsOffPlatforms = true; 
     226        //tasoAivot.JumpSpeed = 1; 
     227 
     228        vihu.Brain = aivot; 
     229 
     230        AddCollisionHandler(vihu, "ammus", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 
     231        { 
     232            vihu.Destroy(); 
     233        } ); 
     234 
     235    } 
     236    void LuoAikaLaskuri() 
     237    { 
     238        aikaLaskuri = new Timer(); 
     239        aikaLaskuri.Start(); 
     240 
     241        Label aikaNaytto = new Label(); 
     242        aikaNaytto.TextColor = Color.Black; 
     243        aikaNaytto.DecimalPlaces = 1; 
     244        aikaNaytto.BindTo(aikaLaskuri.SecondCounter); 
     245        aikaNaytto.X = Screen.Left + 100; 
     246        aikaNaytto.Y = Screen.Top - 50; 
     247        Add(aikaNaytto); 
    151248    } 
    152249 
  • 2015/27/VilleHy/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2.csproj.Debug.cachefile

    r6684 r6775  
    11Content\maali.xnb 
     2Content\kentta1.xnb 
    23Content\pelaaja.xnb 
    3 Content\kentta1.xnb 
    44Content\pelaaja2.xnb 
    55Content\pahis.xnb 
  • 2015/27/VilleHy/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2Content/kentta1.txt

    r6684 r6775  
    88     ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  #  
    99 
     10 
    1011  #  ##  ##  ## ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ## # 
    1112 
     
    1415 
    1516                           N  K 
    16 ########################################################## 
     17########################################################### 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.