Ignore:
Timestamp:
2015-07-02 15:00:15 (6 years ago)
Author:
jivesuor
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/27/JimiS/tasohyppely/hyppely/hyppely/hyppely/hyppely.cs

    r6742 r6764  
    2222    PhysicsObject vasenReuna; 
    2323    PhysicsObject oikeaReuna; 
    24   //  PhysicsObject ylaReuna; 
     24    //  PhysicsObject ylaReuna; 
    2525 
    2626    PhysicsObject kolikko; 
     
    4242    Image ammukset = LoadImage("ammukset"); 
    4343    Image punainen = LoadImage("punainentaso"); 
    44      
     44 
    4545 
    4646    SoundEffect osuma = LoadSoundEffect("osuma"); 
     47    SoundEffect tausta = LoadSoundEffect("pelimusiikkibyJimi"); 
    4748 
    4849    IntMeter pelaajan1Elamat; 
     
    5657    public override void Begin() 
    5758    { 
    58         aloitusValikko();  
    59  
    60  
    61        
     59        aloitusValikko(); 
     60 
     61 
     62 
    6263    } 
    6364 
     
    123124        oikeaReuna.IsVisible = false; 
    124125 
     126         
     127 
    125128        //ylaReuna = Level.CreateTopBorder(); 
    126129        //ylaReuna.Restitution = 1.0; 
    127130        //ylaReuna.IsVisible = false; 
    128131 
    129      
    130  
    131  
    132         Level.Background.CreateGradient(Color.LightGreen , Color.SkyBlue); 
     132 
     133        //MediaPlayer.Play("pelimusiikkibyJimi"); 
     134        //MediaPlayer.IsRepeating = true; 
     135 
     136        for (int i = 0; i < 100; i++) 
     137        { 
     138            tausta.Play(); 
     139        } 
     140 
     141        Level.Background.CreateGradient(Color.LightGreen, Color.SkyBlue); 
    133142    } 
    134143 
     
    229238    //void LisaaRajahdys() 
    230239    //{ 
    231       
     240 
    232241    //} 
    233242 
     
    250259        pelaaja1.Weapon.FireRate = 0.5; 
    251260 
    252         pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     261        pelaaja1.Weapon.IsVisible = true; 
     262 
     263        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsuivihuun; 
     264        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsuipahikseen; 
     265        //pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsuiPahikseen; 
    253266 
    254267 
     
    266279        tahdet.Height = korkeus; 
    267280        tahdet.Width = leveys; 
    268         tahdet.TextScale *=2; 
     281        tahdet.TextScale *= 2; 
    269282        Add(tahdet); 
    270283 
     
    286299    { 
    287300        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); 
     301        ControllerOne.Vibrate(2.5, 2.5, 5.0, 5.0, 0.5); 
    288302 
    289303        if (ammus != null) 
    290304        { 
    291             
     305 
    292306        } 
    293307    } 
    294308 
    295     void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
     309    void AmmusOsuivihuun(PhysicsObject ammus, PhysicsObject vihu) 
    296310    { 
    297311        ammus.Destroy(); 
    298         kohde.Destroy(); 
     312        vihu.Destroy(); 
     313    } 
     314 
     315    void AmmusOsuipahikseen(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pahis) 
     316    { 
     317        ammus.Destroy(); 
     318        pahis.Destroy(); 
     319    } 
     320 
     321    void AmmusOsuipaavihuun(PhysicsObject ammus, PhysicsObject PaaVihu) 
     322    { 
     323        ammus.Destroy(); 
     324         
    299325    } 
    300326 
     
    303329        MessageDisplay.Add("Auts! Törmäsit Vihuun!"); 
    304330 
     331        ControllerOne.Vibrate(2.5, 2.5, 0.0, 0.0, 0.5); 
     332 
    305333        PlaySound("osuma"); 
    306334 
    307335        pelaajan1Elamat.Value -= 1; 
     336 
     337        pelaaja1.Position = pelaajanaloituspaikka; 
     338 
     339        if (pelaajan1Elamat == 0) 
     340        { 
     341            pelaaja1.Destroy(); 
     342            ControllerOne.Vibrate(2.5, 2.5, 0.0, 0.0, 2.0); 
     343            MessageDisplay.Add("Pelaaja 1 hävisi pelin."); 
     344            toplista.EnterAndShow(pelaajan1Tahdet.Value); 
     345            toplista.HighScoreWindow.Closed += toplistapois; 
     346 
     347        } 
     348    } 
     349 
     350 
     351    void KasittelePelaajanPutoaminen(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde) 
     352    { 
     353 
     354        pelaajan1Elamat.Value -= 1; 
     355 
     356        PlaySound("osuma"); 
     357 
     358        MessageDisplay.Add("Putosit!"); 
    308359 
    309360        pelaaja1.Position = pelaajanaloituspaikka; 
     
    313364            pelaaja1.Destroy(); 
    314365            MessageDisplay.Add("Pelaaja 1 hävisi pelin."); 
    315             toplista.EnterAndShow(pelaajan1Tahdet.Value); 
    316             toplista.HighScoreWindow.Closed += toplistapois; 
    317  
    318         } 
    319     } 
    320  
    321  
    322     void KasittelePelaajanPutoaminen(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde) 
    323     { 
    324  
    325         pelaajan1Elamat.Value -= 1; 
    326  
    327         PlaySound("osuma"); 
    328  
    329         MessageDisplay.Add("Putosit!"); 
    330  
    331         pelaaja1.Position = pelaajanaloituspaikka; 
    332  
    333         if (pelaajan1Elamat == 0) 
    334         { 
    335             pelaaja1.Destroy(); 
    336             MessageDisplay.Add("Pelaaja 1 hävisi pelin."); 
     366            ControllerOne.Vibrate(2.5, 2.5, 0.0, 0.0, 2.0); 
    337367            toplista.EnterAndShow(pelaajan1Tahdet.Value); 
    338368            toplista.HighScoreWindow.Closed += toplistapois; 
     
    385415    { 
    386416        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value += 5; 
     417        maaliAani.Play(); 
     418        MessageDisplay.Add("Keräsit 5 ammusta!"); 
     419 
     420        ExplosionSystem rajahdys = new ExplosionSystem(ammukset, pMaxMaara); 
     421 
     422        double x = ammo.X; 
     423        double y = ammo.Y; 
     424        int pMaara = 10; 
     425 
     426        rajahdys.AddEffect(x, y, pMaara); 
     427 
     428        Add(rajahdys, 1); 
     429 
    387430        ammo.Destroy(); 
    388431    } 
     
    394437        MessageDisplay.Add("Keräsit kolikon!"); 
    395438 
    396          
     439 
    397440 
    398441        ExplosionSystem rajahdys = new ExplosionSystem(Kolikko, pMaxMaara); 
    399          
     442 
    400443        double x = tahti.X; 
    401         double y = tahti.Y;  
     444        double y = tahti.Y; 
    402445        int pMaara = 10; 
    403446 
     
    407450 
    408451        tahti.Destroy(); 
    409       
     452 
    410453 
    411454        if (pelaajan1Tahdet == 51) 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.