Changeset 6753


Ignore:
Timestamp:
2015-07-02 14:45:03 (4 years ago)
Author:
jesirkia
Message:
 
Location:
2015/27/JesseS
Files:
31 added
11 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/27/JesseS/VoltsTank/VoltsTank/VoltsTank/VoltsTank.cs

    r6733 r6753  
    1111    AssaultRifle pelaajan1Ase; 
    1212    AssaultRifle pelaajan2Ase; 
     13    AssaultRifle pelaajan3Ase; 
    1314    PhysicsObject pelaaja1; 
    1415    PhysicsObject pelaaja2; 
     16    PhysicsObject pelaaja3; 
    1517 
    1618    DoubleMeter pelaajan1Health; 
    1719    DoubleMeter pelaajan2Health; 
     20    DoubleMeter pelaajan3Health; 
    1821 
    1922    Image ammuksenKuva = LoadImage("Ammus"); 
     
    2124    Image pelaaja1tank = LoadImage("pelaaja1tank"); 
    2225    Image pelaaja2tank = LoadImage("pelaaja2tank"); 
    23  
    24     double maxNopeus = 1500.0; 
     26    Image pelaaja3tank = LoadImage("pelaaja3tank"); 
     27 
     28    Image taustakuva = LoadImage("taustakuva"); 
     29 
     30    double maxNopeus = 2000.0; 
     31    int pelaajienMaara = 3; 
    2532 
    2633    public override void Begin() 
    2734    { 
    28         IsFullScreen = true; 
    2935 
    3036        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Quit game"); 
    3137        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Quit game"); 
    3238 
    33         
    34  
     39 
     40        IsFullScreen = true; 
    3541        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("VoltsTank", 
    3642"Play", "Quit game"); 
     
    4147 
    4248 
    43        
     49 
    4450    } 
    4551 
     
    4753    { 
    4854        ClearAll(); 
    49         LuoPelaaja1(); 
    50         LuoPelaaja2(); 
     55        IsFullScreen = true; 
     56        LuoKentta(); 
    5157 
    5258        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, 
     
    6773        ControllerTwo.Listen(Button.LeftTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan2Ase); 
    6874 
    69         //ControllerTwo.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan2Ase); 
    70         //ControllerTwo.Listen(Button.LeftTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan2Ase); 
     75        ControllerThree.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan3Ase); 
     76        ControllerThree.Listen(Button.LeftTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan3Ase); 
     77 
     78        ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, 
     79  LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja3); 
     80 
     81        ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.RightTrigger, 0.1, 
     82        AmmuTykilla, "Käytä oikeaa liipasinta ampumisen tavoin.", pelaaja3); 
     83 
    7184    } 
    7285 
     
    8194        double liipasimenAsento = liipasimenTila.State; 
    8295    } 
    83     void LuoPelaaja1() 
    84     { 
    85       
    86         pelaaja1 = new PhysicsObject(40, 40); 
    87         pelaaja1.LinearDamping = 0.1; 
    88         pelaaja1.AngularDamping = 0.1; 
    89         Add(pelaaja1); 
    90  
    91         pelaaja1.Image = pelaaja1tank; 
     96    void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     97    { 
     98        pelaaja1 = LuoPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaaja1tank); 
    9299 
    93100        pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); 
     
    99106 
    100107        pelaajan1Health = new DoubleMeter(100, 0, 100); 
    101         pelaajan1Health.LowerLimit += delegate {           
     108        pelaajan1Health.LowerLimit += delegate 
     109        { 
    102110            pelaajan1Ase.Ammo.Value = 0; 
    103111            pelaajan1Ase.Destroy(); 
    104  
     112            pelaajienMaara--; 
    105113            Explosion rajahdys = new Explosion(200); 
    106114            rajahdys.Position = pelaaja1.Position; 
     
    108116 
    109117            pelaaja1.Destroy(); 
    110             LoppuValikko(); 
    111             
     118            if (pelaajienMaara < 2) 
     119                LoppuValikko(); 
     120 
    112121        }; 
    113122    } 
    114     void LuoPelaaja2() 
    115     { 
    116         pelaaja2 = new PhysicsObject(40, 40); 
    117         pelaaja2.LinearDamping = 0.1; 
    118         pelaaja2.AngularDamping = 0.1; 
    119         Add(pelaaja2); 
    120  
    121         pelaaja2.Image = pelaaja2tank; 
     123    void LuoPelaaja2(Vector paikka, Double leveys, Double korkeus) 
     124    { 
     125        pelaaja2 = LuoPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaaja2tank); 
    122126 
    123127        pelaajan2Ase = new AssaultRifle(30, 10); 
     128        pelaajan2Ase.Ammo.Value = 1000; 
    124129        pelaajan2Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
    125130        pelaajan2Ase.IsVisible = false; 
    126          
     131 
    127132        pelaaja2.Add(pelaajan2Ase); 
    128133 
     
    132137            pelaajan2Ase.Ammo.Value = 0; 
    133138            pelaajan2Ase.Destroy(); 
    134  
     139            pelaajienMaara--; 
    135140            Explosion rajahdys = new Explosion(200); 
    136             rajahdys.Position = pelaaja2.Position; 
     141            rajahdys.Position = pelaaja1.Position; 
    137142            Add(rajahdys); 
    138             pelaaja2.Destroy(); 
    139             LoppuValikko(); 
     143 
     144            pelaaja1.Destroy(); 
     145            if (pelaajienMaara < 2) 
     146                LoppuValikko(); 
     147 
    140148        }; 
    141149    } 
     150    void LuoPelaaja3(Vector paikka, Double leveys, Double korkeus) 
     151    { 
     152        pelaaja3 = LuoPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaaja3tank); 
     153 
     154        pelaajan3Ase = new AssaultRifle(30, 10); 
     155        pelaajan3Ase.Ammo.Value = 1000; 
     156        pelaajan3Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     157        pelaajan3Ase.IsVisible = false; 
     158 
     159        pelaaja3.Add(pelaajan3Ase); 
     160 
     161        pelaajan3Health = new DoubleMeter(100, 0, 100); 
     162        pelaajan3Health.LowerLimit += delegate 
     163        { 
     164            pelaajan3Ase.Ammo.Value = 0; 
     165            pelaajan3Ase.Destroy(); 
     166            pelaajienMaara--; 
     167            Explosion rajahdys = new Explosion(200); 
     168            rajahdys.Position = pelaaja3.Position; 
     169            Add(rajahdys); 
     170 
     171            pelaaja3.Destroy(); 
     172            if (pelaajienMaara < 2) 
     173                LoppuValikko(); 
     174 
     175        }; 
     176    } 
     177 
     178    PhysicsObject LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva) 
     179    { 
     180 
     181        PhysicsObject pelaaja1 = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
     182        pelaaja1.LinearDamping = 0.1; 
     183        pelaaja1.AngularDamping = 0.1; 
     184        Add(pelaaja1); 
     185 
     186        pelaaja1.Image = kuva; 
     187 
     188        pelaaja1.Position = paikka; 
     189 
     190 
     191        return pelaaja1; 
     192    } 
    142193 
    143194    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
    144195    { 
    145196        ammus.Destroy(); 
    146         if (kohde == pelaaja1)  
     197        if (kohde == pelaaja1) 
    147198        { 
    148199            pelaajan1Health.Value -= 20; 
     
    151202        { 
    152203            pelaajan2Health.Value -= 20; 
     204        } 
     205        else if (kohde == pelaaja3) 
     206        { 
     207             
     208            pelaajan3Health.Value -= 20; 
    153209        } 
    154210    } 
     
    180236 
    181237    } 
     238    void LuoKentta() 
     239    { 
     240        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("Map1"); 
     241        ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka); 
     242        ruudut.SetTileMethod('1', LuoPelaaja1); 
     243        ruudut.SetTileMethod('2', LuoPelaaja2); 
     244        ruudut.SetTileMethod('3', LuoPelaaja3); 
     245 
     246        ruudut.Execute(40, 40); 
     247        Camera.ZoomToLevel(); 
     248 
     249        //GameObject kehys = new GameObject(taustakuva); 
     250        //kehys.Width = 3000; 
     251        //kehys.Height = Screen.Height;  
     252        //Add(kehys, -3); 
     253 
     254        Level.Background.Color = Color.Aqua; 
     255 
     256    } 
     257    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     258    { 
     259        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     260        palikka.Position = paikka; 
     261        palikka.Color = Color.Black; 
     262        Add(palikka); 
     263 
     264    } 
     265 
     266 
    182267} 
  • 2015/27/JesseS/VoltsTank/VoltsTank/VoltsTank/VoltsTank.csproj.Debug.cachefile

    r6724 r6753  
    22Content\Pelaaja1Tank.xnb 
    33Content\Pelaaja2Tank.xnb 
     4Content\Map1.xnb 
     5Content\taustakuva.xnb 
     6Content\pelaaja3tank.xnb 
     7Content\Map1.txt 
  • 2015/27/JesseS/VoltsTank/VoltsTank/VoltsTank/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{2F24256F-9E1A-4769-8E9A-3FFC69AEE13C}.xml

    r6724 r6753  
    2828      <Output>C:\MyTemp\JesseS\VoltsTank\VoltsTank\VoltsTank\bin\x86\Debug\Content\Pelaaja2Tank.xnb</Output> 
    2929      <Time>2015-07-02T10:01:46.3373237+03:00</Time> 
     30    </Item> 
     31    <Item> 
     32      <Source>Map1.txt</Source> 
     33      <Name>Map1</Name> 
     34      <Importer>TextFileImporter</Importer> 
     35      <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 
     36      <Options>None</Options> 
     37      <Output>C:\MyTemp\JesseS\VoltsTank\VoltsTank\VoltsTank\bin\x86\Debug\Content\Map1.xnb</Output> 
     38      <Time>2015-07-02T14:00:33.9370237+03:00</Time> 
     39    </Item> 
     40    <Item> 
     41      <Source>taustakuva.png</Source> 
     42      <Name>taustakuva</Name> 
     43      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     44      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     45      <Options>None</Options> 
     46      <Output>C:\MyTemp\JesseS\VoltsTank\VoltsTank\VoltsTank\bin\x86\Debug\Content\taustakuva.xnb</Output> 
     47      <Time>2015-07-02T13:07:16.1524237+03:00</Time> 
     48    </Item> 
     49    <Item> 
     50      <Source>pelaaja3tank.png</Source> 
     51      <Name>pelaaja3tank</Name> 
     52      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     53      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     54      <Options>None</Options> 
     55      <Output>C:\MyTemp\JesseS\VoltsTank\VoltsTank\VoltsTank\bin\x86\Debug\Content\pelaaja3tank.xnb</Output> 
     56      <Time>2015-07-02T14:31:32.9222237+03:00</Time> 
    3057    </Item> 
    3158    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2015/27/JesseS/VoltsTank/VoltsTank/VoltsTank/obj/x86/Debug/VoltsTank.csproj.FileListAbsolute.txt

    r6724 r6753  
    1010C:\MyTemp\JesseS\VoltsTank\VoltsTank\VoltsTank\bin\x86\Debug\Content\Pelaaja1Tank.xnb 
    1111C:\MyTemp\JesseS\VoltsTank\VoltsTank\VoltsTank\bin\x86\Debug\Content\Pelaaja2Tank.xnb 
     12C:\MyTemp\JesseS\VoltsTank\VoltsTank\VoltsTank\bin\x86\Debug\Content\Map1.xnb 
     13C:\MyTemp\JesseS\VoltsTank\VoltsTank\VoltsTank\bin\x86\Debug\Content\Map1.txt 
     14C:\MyTemp\JesseS\VoltsTank\VoltsTank\VoltsTank\bin\x86\Debug\Content\taustakuva.xnb 
     15C:\MyTemp\JesseS\VoltsTank\VoltsTank\VoltsTank\bin\x86\Debug\Content\pelaaja3tank.xnb 
  • 2015/27/JesseS/VoltsTank/VoltsTank/VoltsTank/obj/x86/Debug/cachefile-{2F24256F-9E1A-4769-8E9A-3FFC69AEE13C}-targetpath.txt

    r6724 r6753  
    22Content\Pelaaja1Tank.xnb 
    33Content\Pelaaja2Tank.xnb 
     4Content\Map1.xnb 
     5Content\taustakuva.xnb 
     6Content\pelaaja3tank.xnb 
     7Content\Map1.txt 
  • 2015/27/JesseS/VoltsTank/VoltsTank/VoltsTankContent/VoltsTankContent.contentproj

    r6724 r6753  
    6666    </Compile> 
    6767  </ItemGroup> 
     68  <ItemGroup> 
     69    <Compile Include="Map1.txt"> 
     70      <Name>Map1</Name> 
     71      <Importer>TextFileImporter</Importer> 
     72      <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 
     73      <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 
     74    </Compile> 
     75  </ItemGroup> 
     76  <ItemGroup> 
     77    <Compile Include="taustakuva.png"> 
     78      <Name>taustakuva</Name> 
     79      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     80      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     81    </Compile> 
     82  </ItemGroup> 
     83  <ItemGroup> 
     84    <Compile Include="pelaaja3tank.png"> 
     85      <Name>pelaaja3tank</Name> 
     86      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     87      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     88    </Compile> 
     89  </ItemGroup> 
    6890  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    6991  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.