Changeset 6687 for 2015/27/MiroS/Raiskintapeli/Raiskintapeli
- Timestamp:
- 2015-07-01 14:57:35 (8 years ago)
- Location:
- 2015/27/MiroS/Raiskintapeli/Raiskintapeli
- Files:
-
- 5 added
- 12 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2015/27/MiroS/Raiskintapeli/Raiskintapeli/Raiskintapeli/TankkiPeli.cs
r6655 r6687 10 10 { 11 11 Image tankkikuva = LoadImage("Tankki"); 12 Image Vihulainen = LoadImage("Vihulainen"); 13 14 PhysicsObject tankki; 12 15 13 16 public override void Begin() 14 17 { 18 19 //IsFullScreen = true; 20 21 Level.Width = Screen.Width; 22 Level.Height = Screen.Height; 23 Camera.ZoomToLevel(); 15 24 25 Level.CreateBorders(); 26 LisaaPelaaja(); 27 LisaaOhjaimet(); 28 LuoMappi(1); 29 } 30 void LisaaPelaaja() 31 { 16 32 17 PhysicsObjecttankki = new PhysicsObject(50.0, 50.0);18 tankki.X = - 01.0;33 tankki = new PhysicsObject(50.0, 50.0); 34 tankki.X = -1.0; 19 35 tankki.Y = -300.0; 20 36 tankki.Image = tankkikuva; 37 tankki.LinearDamping = 0.1; 38 tankki.AngularDamping = 0.1; 21 39 Add(tankki); 22 40 23 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "LiikutaYlos", tankki, new Vector(0.0, 300.0)); 24 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Liikuta, null, tankki, Vector.Zero); 25 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuta alas", tankki, new Vector(0.0, -300.0)); 26 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Liikuta, null, tankki, Vector.Zero); 27 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuta oikealle", tankki, new Vector(300.0, 0.0)); 28 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Liikuta, null, tankki, Vector.Zero); 29 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "LiikutaYlos", tankki, new Vector(-300.0, 0.0)); 30 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Liikuta, null, tankki, Vector.Zero); 31 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Ammu, "ampuu tuykillä", tankki); 41 } 42 43 void LuoVihulainen() 44 { 45 PhysicsObject vihu = new PhysicsObject(Vihulainen); 46 vihu.Size = vihu.Size * 0.1; 47 vihu.Position = new Vector(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top)); 48 vihu.CanRotate = false; 49 Add(vihu); 50 51 } 52 53 void JättääPommin(PhysicsObject tankki) 54 { 55 PhysicsObject pommi = new PhysicsObject(15.0, 15.0); 56 pommi.Position = tankki.Position; 57 Add(pommi); 58 pommi.Color = Color.Black; 59 pommi.CanRotate=false; 60 Timer.SingleShot(2.0, delegate 61 { 62 pommi.Destroy(); 63 Explosion räjähdys = new Explosion(100.0); 64 räjähdys.Position = pommi.Position; 65 Add(räjähdys); 66 }); 67 68 } 69 void Ampuu(PhysicsObject tankki) 70 { 71 PhysicsObject ammus = new PhysicsObject(5.0, 5.0); 72 ammus.Position = tankki.Position; 73 Add(ammus); 74 ammus.Color = Color.Yellow; 75 ammus.Hit(tankki.Angle.GetVector()*1000); 76 Timer.SingleShot(2.0, delegate 77 { 78 ammus.Destroy(); 79 }); 80 81 } 82 void LuoMappi(int vaikeusaste) 83 { 84 for (int i = 0; i < 3*vaikeusaste; i++) 85 { 86 LuoVihulainen(); 87 } 88 } 89 void LisaaOhjaimet() 90 { 91 92 Keyboard.Listen(Key.X, ButtonState.Pressed, JättääPommin, "Jättää pommin", tankki); 93 Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Pressed, Ampuu, "Ampuu tykillä", tankki); 32 94 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 33 95 96 Mouse.ListenMovement(0.0, Tahtaa, ""); 97 Mouse.IsCursorVisible = true; 98 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikuWASD, "LiikutaYlos"); 99 } 100 void Tahtaa(AnalogState hiirenTila) 101 { 102 tankki.Angle = (Mouse.PositionOnWorld - tankki.Position).Angle; 34 103 35 104 36 105 } 37 void Liiku ta(PhysicsObject tankki, Vector nopeus)106 void LiikuWASD() 38 107 { 39 if (nopeus != Vector.Zero) 40 { 41 tankki.Angle = nopeus.Angle; 42 } 43 tankki.Velocity = nopeus; 44 } 45 46 void Ammu(PhysicsObject tankki) 47 { 48 PhysicsObject ammus = new PhysicsObject(15.0, 15.0); 49 ammus.Position = tankki.Position; 50 Add(ammus); 108 tankki.Push(Vector.FromLengthAndAngle(8000, tankki.Angle)); 51 109 } 52 110 } -
2015/27/MiroS/Raiskintapeli/Raiskintapeli/Raiskintapeli/TankkiPeli.csproj.Debug.cachefile
r6655 r6687 1 1 Content\Tankki.xnb 2 Content\Vihulainen.xnb -
2015/27/MiroS/Raiskintapeli/Raiskintapeli/Raiskintapeli/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{81739508-248F-43AA-A768-73E659A05863}.xml
r6655 r6687 9 9 <Options>None</Options> 10 10 <Output>C:\MyTemp\MiroS\Raiskintapeli\Raiskintapeli\Raiskintapeli\bin\x86\Debug\Content\Tankki.xnb</Output> 11 <Time>2015-07-01T11:20:47.3152287+03:00</Time> 11 <Time>2015-07-01T12:41:54.277392+03:00</Time> 12 </Item> 13 <Item> 14 <Source>Vihulainen.png</Source> 15 <Name>Vihulainen</Name> 16 <Importer>TextureImporter</Importer> 17 <Processor>TextureProcessor</Processor> 18 <Options>None</Options> 19 <Output>C:\MyTemp\MiroS\Raiskintapeli\Raiskintapeli\Raiskintapeli\bin\x86\Debug\Content\Vihulainen.xnb</Output> 20 <Time>2015-07-01T13:52:00.884992+03:00</Time> 12 21 </Item> 13 22 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2015/27/MiroS/Raiskintapeli/Raiskintapeli/Raiskintapeli/obj/x86/Debug/TankkiPeli.csproj.FileListAbsolute.txt
r6655 r6687 7 7 C:\MyTemp\MiroS\Raiskintapeli\Raiskintapeli\Raiskintapeli\obj\x86\Debug\Raiskintapeli.pdb 8 8 C:\MyTemp\MiroS\Raiskintapeli\Raiskintapeli\Raiskintapeli\bin\x86\Debug\Content\Tankki.xnb 9 C:\MyTemp\MiroS\Raiskintapeli\Raiskintapeli\Raiskintapeli\obj\x86\Debug\TankkiPeli.csprojResolveAssemblyReference.cache 10 C:\MyTemp\MiroS\Raiskintapeli\Raiskintapeli\Raiskintapeli\bin\x86\Debug\Content\Vihulainen.xnb -
2015/27/MiroS/Raiskintapeli/Raiskintapeli/Raiskintapeli/obj/x86/Debug/cachefile-{81739508-248F-43AA-A768-73E659A05863}-targetpath.txt
r6655 r6687 1 1 Content\Tankki.xnb 2 Content\Vihulainen.xnb -
2015/27/MiroS/Raiskintapeli/Raiskintapeli/RaiskintapeliContent/TankkiPeliContent.contentproj
r6655 r6687 52 52 </Compile> 53 53 </ItemGroup> 54 <ItemGroup> 55 <Compile Include="Vihulainen.png"> 56 <Name>Vihulainen</Name> 57 <Importer>TextureImporter</Importer> 58 <Processor>TextureProcessor</Processor> 59 </Compile> 60 </ItemGroup> 54 61 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 55 62 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.