Changeset 6684 for 2015/27/VilleHy


Ignore:
Timestamp:
2015-07-01 14:55:38 (4 years ago)
Author:
misakana
Message:
 
Location:
2015/27/VilleHy/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2
Files:
6 added
4 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/27/VilleHy/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2.cs

    r6652 r6684  
    1717    Image pelaajan1Kuva = LoadImage("pelaaja"); 
    1818    Image pelaajan2Kuva = LoadImage("pelaaja2"); 
     19    Image[] vihukuvat = LoadImages("pahis", "pahis2", "pahis3", "pahis4", "pahis5", "pahis6"); 
    1920    AssaultRifle pelaajan1ase; 
     21    AssaultRifle pelaajan2ase; 
    2022 
    2123     
     
    3335        Camera.ZoomFactor = 1.2; 
    3436        Camera.StayInLevel = true; 
     37 
     38        Timer ajastin = new Timer(); 
     39        ajastin.Interval = 5; 
     40        ajastin.Timeout += luovihu; 
     41        ajastin.Start(); 
    3542    } 
    3643 
     
    7077        pelaajan1ase = new AssaultRifle(leveys * 0.3, korkeus * 0.2); 
    7178        pelaaja1.Weapon = pelaajan1ase; 
     79        AddCollisionHandler(pelaaja1,"ammus", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 
     80        { 
     81            pelaaja1.Weapon.Destroy(); 
     82            a.Destroy(); 
     83        }); 
    7284    } 
    7385    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    7890        pelaaja2.Image = pelaajan2Kuva; 
    7991        Add(pelaaja2); 
     92 
     93        pelaajan2ase = new AssaultRifle(leveys * 0.3, korkeus * 0.2); 
     94        pelaaja2.Weapon = pelaajan2ase; 
    8095} 
    8196    void LisaaNappaimet() 
     
    87102        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 
    88103        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     104 
     105        Keyboard.Listen(Key.RightControl, ButtonState.Down, Ampuu, "pelaaja ampuu", pelaaja1); 
     106        Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Down, Ampuu, "pelaaja ampuu", pelaaja2); 
    89107 
    90108        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
     
    108126        hahmo.Jump(nopeus); 
    109127    } 
     128    void Ampuu(PlatformCharacter hahmo) 
     129    { 
     130     PhysicsObject ammus = hahmo.Weapon.Shoot(); 
     131     if (ammus != null) 
     132     { 
     133 
     134         ammus.Tag = "ammus"; 
     135         AddCollisionHandler(ammus, delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b)  
     136         {  
     137             a.Destroy();  
     138         }); 
     139 
     140          
     141     } 
     142    } 
     143    void luovihu() 
     144    { 
     145        PlatformCharacter vihu = new PlatformCharacter(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
     146        vihu.X = RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right); 
     147        vihu.Y = RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top); 
     148        vihu.Mass = 4.0; 
     149        vihu.Image = RandomGen.SelectOne(vihukuvat); 
     150        Add(vihu); 
     151    } 
     152 
    110153} 
  • 2015/27/VilleHy/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2.csproj.Debug.cachefile

    r6652 r6684  
    11Content\maali.xnb 
    2 Content\tahti.xnb 
    32Content\pelaaja.xnb 
    43Content\kentta1.xnb 
    54Content\pelaaja2.xnb 
     5Content\pahis.xnb 
     6Content\pahis2.xnb 
     7Content\pahis3.xnb 
     8Content\pahis4.xnb 
     9Content\pahis5.xnb 
     10Content\pahis6.xnb 
  • 2015/27/VilleHy/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2Content/Tasohyppelypeli2Content.contentproj

    r6652 r6684  
    7171    </Compile> 
    7272  </ItemGroup> 
     73  <ItemGroup> 
     74    <Compile Include="pahis.png"> 
     75      <Name>pahis</Name> 
     76      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     77      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     78    </Compile> 
     79    <Compile Include="pahis2.png"> 
     80      <Name>pahis2</Name> 
     81      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     82      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     83    </Compile> 
     84    <Compile Include="pahis3.png"> 
     85      <Name>pahis3</Name> 
     86      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     87      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     88    </Compile> 
     89    <Compile Include="pahis4.png"> 
     90      <Name>pahis4</Name> 
     91      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     92      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     93    </Compile> 
     94    <Compile Include="pahis5.png"> 
     95      <Name>pahis5</Name> 
     96      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     97      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     98    </Compile> 
     99    <Compile Include="pahis6.png"> 
     100      <Name>pahis6</Name> 
     101      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     102      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     103    </Compile> 
     104  </ItemGroup> 
    73105  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    74106  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2015/27/VilleHy/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2Content/kentta1.txt

    r6652 r6684  
    11          
    2          ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## # 
     2         ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ## # 
    33 
    44            
    5        ##  ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## # 
     5       ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  
    66 
    77              
    8      ##  ##  ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ##  
     8     ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  #  
    99 
    10                   
    11    ##  ##  ##  ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## # 
     10  #  ##  ##  ## ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ## # 
    1211 
    1312                
    14  ##  ##  ##  ##  ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## 
     13# ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ##  ## ##  ## ## 
    1514 
    1615                           N  K 
    17 ################################################# 
     16########################################################## 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.