Changeset 6657


Ignore:
Timestamp:
2015-07-01 11:52:35 (4 years ago)
Author:
aaelruut
Message:
 
Location:
2015/27/AakeR/IMBT
Files:
53 added
4 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/27/AakeR/IMBT/IMBT/IMBT/IMBT.cs

    r6606 r6657  
    1111    public IntMeter healthit; 
    1212 
     13 
    1314    public AssaultRifle Ase; 
    1415     
     
    1819        this.healthit = new IntMeter(100, 0, 100); 
    1920        this.LinearDamping = 0.95; 
     21        this.healthit.LowerLimit += delegate() {  
     22             
     23            Explosion rajahdys = new Explosion(200); 
     24            rajahdys.Position = this.Position; 
     25            ((IMBT)Game.Instance).Add(rajahdys); 
     26             
     27            this.Destroy(); 
     28        }; 
     29 
     30        ((IMBT)Game.Instance).AddCollisionHandler(this, "ammus", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 
     31        { 
     32            this.healthit.Value -= 8; 
     33        }); 
    2034 
    2135        this.Ase = new AssaultRifle(30, 30); 
     
    2943{ 
    3044 
    31     Image Pelaaja1Kone1 = LoadImage("Pelaaja1Kone1"); 
    32     Image Pelaaja2Kone1 = LoadImage("Pelaaja2Kone1"); 
    33     Image Pelaaja3Kone1 = LoadImage("Pelaaja3Kone1"); 
    34     Image Pelaaja4Kone1 = LoadImage("Pelaaja4Kone1"); 
    35     Image Palikka = LoadImage("Palikka"); 
    36     Image PieniPalikka = LoadImage("PieniPalikka"); 
    37     Image Pelaaja4Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja4Kone1Tykki"); 
    38     Image Pelaaja3Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja3Kone1Tykki"); 
    39     Image Pelaaja2Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja2Kone1Tykki"); 
    40     Image Pelaaja1Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja1Kone1Tykki"); 
     45    Image pelaaja1Kone1 = LoadImage("Pelaaja1Kone1"); 
     46    Image pelaaja2Kone1 = LoadImage("Pelaaja2Kone1"); 
     47    Image pelaaja3Kone1 = LoadImage("Pelaaja3Kone1"); 
     48    Image pelaaja4Kone1 = LoadImage("Pelaaja4Kone1"); 
     49    Image palikkaKuva = LoadImage("Palikka"); 
     50    Image pelaaja4Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja4Kone1Tykki"); 
     51    Image pelaaja3Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja3Kone1Tykki"); 
     52    Image pelaaja2Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja2Kone1Tykki"); 
     53    Image pelaaja1Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja1Kone1Tykki"); 
     54    Image perusAmmus = LoadImage("Kone1PerusAmmus"); 
     55    SoundEffect ammusAani = LoadSoundEffect("AmmusÄäni"); 
    4156    Pelaaja pelaaja1; 
    4257    double maxNopeus = 1000.0; 
     
    4459    public override void Begin() 
    4560    { 
    46  
    47  
    4861        LuoKentta(); 
    4962        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     
    6174        ruudut.SetTileMethod(Color.Rose, LuoPelaaja4); 
    6275        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoPalikka); 
    63         ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPieniPalikka); 
    6476        Level.Background.Color = Color.Silver; 
    6577         
     
    7082    void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    7183    { 
    72         pelaaja1 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, Pelaaja1Kone1, Pelaaja1Kone1Tykki); 
     84        pelaaja1 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, pelaaja1Kone1, pelaaja1Kone1Tykki); 
    7385        pelaaja1.AngularDamping = 0.95; 
    7486        pelaaja1.Position = paikka; 
    75         ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja1); 
    76         ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja1); 
    77         ControllerOne.Listen(Button.RightShoulder, ButtonState.Pressed, Ammu, "", pelaaja1); 
     87 
     88        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja1); 
     89        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja1); 
     90        ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, Ammu, "", pelaaja1); 
    7891        Add(pelaaja1); 
    7992    } 
     
    8497        palikka.Shape = Shape.Rectangle; 
    8598        palikka.Position = paikka; 
    86         palikka.Image = Palikka; 
     99        palikka.Image = palikkaKuva; 
    87100        Add(palikka); 
    88101    } 
    89102 
    90     void LuoPieniPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    91     { 
    92         PhysicsObject pienipalikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    93         pienipalikka.Shape = Shape.Rectangle; 
    94         pienipalikka.Position = paikka; 
    95         pienipalikka.Image = PieniPalikka; 
    96         Add(pienipalikka); 
    97     } 
    98103 
    99104    void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    100105    { 
    101         Pelaaja pelaaja2 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, Pelaaja2Kone1, Pelaaja2Kone1Tykki); 
     106        Pelaaja pelaaja2 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, pelaaja2Kone1, pelaaja2Kone1Tykki); 
    102107        pelaaja2.AngularDamping = 0.1; 
    103108        pelaaja2.Position = paikka; 
    104         ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja2); 
    105         ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja2); 
     109        ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja2); 
     110        ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja2); 
     111        ControllerTwo.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, Ammu, "", pelaaja2); 
    106112        Add(pelaaja2); 
    107113    } 
     
    109115    void LuoPelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    110116    { 
    111         Pelaaja pelaaja3 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, Pelaaja3Kone1, Pelaaja3Kone1Tykki); 
     117        Pelaaja pelaaja3 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, pelaaja3Kone1, pelaaja3Kone1Tykki); 
    112118        pelaaja3.AngularDamping = 0.95; 
    113119        pelaaja3.Position = paikka; 
    114         ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja3); 
    115         ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja3); 
     120        ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja3); 
     121        ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja3); 
     122        ControllerThree.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, Ammu, "", pelaaja3); 
    116123        Add(pelaaja3); 
    117124    } 
     
    119126    void LuoPelaaja4(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    120127    { 
    121         Pelaaja pelaaja4 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus *0.8, Pelaaja4Kone1, Pelaaja4Kone1Tykki); 
     128        Pelaaja pelaaja4 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus *0.8, pelaaja4Kone1, pelaaja4Kone1Tykki); 
    122129        pelaaja4.AngularDamping = 0.95; 
    123130        pelaaja4.Position = paikka; 
    124         ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja4); 
    125         ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja4); 
     131        ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja4); 
     132        ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja4); 
     133        ControllerFour.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, Ammu, "", pelaaja4); 
    126134        Add(pelaaja4); 
    127135    } 
     
    150158    void Ammu(Pelaaja pelaaja) 
    151159    { 
     160         
     161        PhysicsObject ammus = pelaaja.Ase.Shoot(); 
     162        if (ammus!=null) 
     163        { 
     164            ammusAani.Play(); 
     165            ammus.Image = perusAmmus; 
     166            ammus.Tag = "ammus"; 
     167            AddCollisionHandler(ammus, delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 
     168            { 
     169                a.Destroy(); 
     170            }); 
     171        } 
    152172 
    153173    } 
  • 2015/27/AakeR/IMBT/IMBT/IMBT/IMBT.csproj.Debug.cachefile

    r6606 r6657  
    1111Content\Pelaaja4Kone1Tykki.xnb 
    1212Content\AmmusÄÀni.xnb 
     13Content\Kone1PerusAmmus.xnb 
  • 2015/27/AakeR/IMBT/IMBT/IMBTContent/IMBTContent.contentproj

    r6606 r6657  
    117117    </Compile> 
    118118  </ItemGroup> 
     119  <ItemGroup> 
     120    <Compile Include="Kone1PerusAmmus.png"> 
     121      <Name>Kone1PerusAmmus</Name> 
     122      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     123      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     124    </Compile> 
     125  </ItemGroup> 
    119126  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    120127  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.