Changeset 6378


Ignore:
Timestamp:
2015-06-25 15:02:09 (4 years ago)
Author:
sapaloka
Message:
 
Location:
2015/26/SanteriP
Files:
19 added
13 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem.cs

    r6266 r6378  
    99public class gunmayhem : PhysicsGame 
    1010{ 
    11     const double nopeus = 200; 
     11    const double nopeus = 250; 
    1212    const double hyppyNopeus = 800; 
    1313    const int RUUDUN_KOKO = 40; 
    1414 
    15     PlatformCharacter pelaaja1; 
    16     PlatformCharacter pelaaja2; 
     15    PlatformCharacter2 pelaaja1; 
     16    PlatformCharacter2 pelaaja2; 
    1717    IntMeter pisteLaskuri1; 
    1818    IntMeter pisteLaskuri2; 
     
    2626    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
    2727    Image ruohokuva = LoadImage("ruoho"); 
    28     Image pommikuva = LoadImage("pommi"); 
     28    Image pommikuva = LoadImage("tramppa"); 
    2929    Image pilvikuva = LoadImage("pilvi"); 
     30    Image tiilikuva = LoadImage("tiili3"); 
     31    Image arkkukuva = LoadImage("arkku"); 
    3032    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     33    SoundEffect aseaani = LoadSoundEffect("aseaani"); 
     34    SoundEffect pomppuaani = LoadSoundEffect("pomppuaani"); 
     35    SoundEffect kranaattiaani = LoadSoundEffect("kranaattiaani"); 
    3136 
    3237    public override void Begin() 
     
    4146        pisteLaskuri2 = LuoPistelaskuri(Screen.Left + 100); 
    4247 
    43         Camera.Follow(pelaaja1,pelaaja2); 
     48        Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); 
    4449        Camera.ZoomFactor = 1.2; 
    4550        Camera.StayInLevel = true; 
     
    7378        kentta.SetTileMethod('"', Lisaapohja); 
    7479        kentta.SetTileMethod('/', lisaapilvi); 
     80        kentta.SetTileMethod('¤', Lisaaarkku); 
    7581        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    76         Level.CreateBorders(); 
    7782        Level.Background.CreateGradient(Color.Gray, Color.Blue); 
    7883    } 
     
    8287        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    8388        taso.Position = paikka; 
    84         taso.Image = ruohokuva; 
     89        taso.Image = tiilikuva; 
    8590        Add(taso); 
    8691    } 
     
    8893    void lisaapilvi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    8994    { 
    90         PhysicsObject pilvi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*4, korkeus); 
     95        PhysicsObject pilvi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 4, korkeus); 
    9196        pilvi.Position = paikka; 
    9297        pilvi.Image = pilvikuva; 
     
    98103        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    99104        taso.Position = paikka; 
    100         taso.IsVisible=false; 
     105        taso.IsVisible = false; 
    101106        taso.Tag = "pohja"; 
    102107        Add(taso); 
     
    121126        Add(tahti); 
    122127    } 
    123     void Tiputapommi(PlatformCharacter kuka) 
     128    void Tiputapommi(PlatformCharacter2 kuka) 
    124129    { 
    125130        PhysicsObject pommi = new PhysicsObject(LoadImage("pommi")); 
    126         pommi.Position = kuka.Position; 
    127131        Add(pommi); 
     132 
     133        if (kuka.FacingDirection == Direction.Right) 
     134        { 
     135            pommi.Position = kuka.Position + Vector.FromLengthAndAngle(10, Angle.FromDegrees(0)); 
     136            pommi.Hit(Vector.FromLengthAndAngle(700, Angle.FromDegrees(45))); 
     137        } 
     138        else 
     139        { 
     140            pommi.Position = kuka.Position + Vector.FromLengthAndAngle(10, Angle.FromDegrees(180)); 
     141            pommi.Hit(Vector.FromLengthAndAngle(700, Angle.FromDegrees(135))); 
     142        } 
    128143 
    129144        Timer ajastin = new Timer(); 
     
    132147        { 
    133148            Explosion räjähdys = new Explosion(10); 
    134             räjähdys.Force = 5000; 
    135             räjähdys.Speed = 4000; 
     149            räjähdys.Force = 3000; 
     150            räjähdys.Speed = 2000; 
    136151            räjähdys.Position = pommi.Position; 
    137152            Add(räjähdys); 
    138  
     153            räjähdys.Sound = kranaattiaani; 
    139154            pommi.Destroy(); 
    140155        }; 
     
    142157    } 
    143158 
    144     PlatformCharacter LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus,Image kuva) 
    145     { 
    146         PlatformCharacter pelaaja = new PlatformCharacter(pelaajanKuva.Width * 1.4, pelaajanKuva.Height * 1.4); 
     159    PlatformCharacter2 LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva) 
     160    { 
     161        PlatformCharacter2 pelaaja = new PlatformCharacter2(pelaajanKuva.Width * 1.4, pelaajanKuva.Height * 1.4); 
    147162        pelaaja.Position = paikka; 
    148163        pelaaja.Mass = 4.0; 
     
    162177    } 
    163178 
    164     void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) 
     179    void AmmuAseella(PlatformCharacter2 pelaaja) 
    165180    { 
    166181        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); 
     
    168183        if (ammus != null) 
    169184        { 
     185            aseaani.Play(); 
    170186            //ammus.Size *= 3; 
    171187            //ammus.Image = ... 
     
    180196        if (kohde.Tag.Equals("pelaaja")) 
    181197        { 
    182             kohde.Velocity = ammus.Velocity*7; 
     198            //kohde.Velocity = ammus.Velocity*20; 
     199            kohde.Velocity = ammus.Velocity * 1; 
    183200        } 
    184201    } 
     
    210227        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 
    211228        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    212         Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); 
     229        Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); 
    213230        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, Tiputapommi, "Tiputa pommi", pelaaja1); 
    214231 
     
    222239    } 
    223240 
    224     void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    225     { 
    226         hahmo.Walk(nopeus); 
    227     } 
    228  
    229     void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
     241    void Liikuta(PlatformCharacter2 hahmo, double nopeus) 
     242    { 
     243        //hahmo.Walk(nopeus); 
     244        hahmo.Walk(new Vector(nopeus, 0).Angle.MainDirection); 
     245    } 
     246 
     247    void Hyppaa(PlatformCharacter2 hahmo, double nopeus) 
    230248    { 
    231249        hahmo.Jump(nopeus); 
     
    241259    void Tormaapommiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject pommi) 
    242260    { 
    243         Explosion räjähdys = new Explosion(250); 
     261        Explosion räjähdys = new Explosion(230); 
    244262        räjähdys.Position = pommi.Position + new Vector(0, 10); 
     263        räjähdys.Sound = null; 
    245264        Add(räjähdys); 
     265        pomppuaani.Play(); 
    246266    } 
    247267 
     
    251271        pelaaja2.Position = alkupaikka2; 
    252272 
    253         if (hahmo == pelaaja1) 
    254         { 
     273        if (hahmo == pelaaja2 && hahmo.Tag.Equals("pelaaja")) 
     274        { 
     275            hahmo.Tag = "pelaaja_ei_pisteita"; 
    255276            pisteLaskuri2.Value += 1; 
    256         } 
    257         if (hahmo == pelaaja2) 
    258         { 
    259             pisteLaskuri1 .Value += 1; 
    260         } 
     277            Timer.SingleShot(1, delegate { hahmo.Tag = "pelaaja"; }); 
     278        } 
     279        if (hahmo == pelaaja1 && hahmo.Tag.Equals("pelaaja")) 
     280        { 
     281            hahmo.Tag = "pelaaja_ei_pisteita"; 
     282            pisteLaskuri1.Value += 1; 
     283            Timer.SingleShot(1, delegate { hahmo.Tag = "pelaaja"; }); 
     284        } 
     285 
     286 
     287 
     288 
     289    } 
     290 
     291    void Lisaaarkku(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     292    { 
     293        PhysicsObject arkku = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     294        arkku.Position = paikka; 
     295        arkku.Image = arkkukuva; 
     296        Add(arkku); 
     297        arkku.Tag = "arkku"; 
    261298    } 
    262299} 
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem.csproj.Debug.cachefile

    r6266 r6378  
    99Content\ase.xnb 
    1010Content\pilvi.xnb 
     11Content\tiili.xnb 
     12Content\tiili3.xnb 
     13Content\tramppa.xnb 
     14Content\aseaani.xnb 
     15Content\pomppuaani.xnb 
     16Content\kranaattiaani.xnb 
     17Content\arkku.xnb 
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{B5D35D2A-3E3E-40F5-A3F8-C04AAA7ACEBD}.xml

    r6266 r6378  
    5454      <Options>None</Options> 
    5555      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 
    56       <Time>2015-06-24T14:37:18.4439146+03:00</Time> 
     56      <Time>2015-06-25T15:00:42.5510751+03:00</Time> 
    5757    </Item> 
    5858    <Item> 
     
    9191      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pilvi.xnb</Output> 
    9292      <Time>2015-06-24T13:08:48.5621146+03:00</Time> 
     93    </Item> 
     94    <Item> 
     95      <Source>tiili.jpg</Source> 
     96      <Name>tiili</Name> 
     97      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     98      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     99      <Options>None</Options> 
     100      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\tiili.xnb</Output> 
     101      <Time>2015-06-25T10:08:58.3882613+03:00</Time> 
     102    </Item> 
     103    <Item> 
     104      <Source>tiili3.png</Source> 
     105      <Name>tiili3</Name> 
     106      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     107      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     108      <Options>None</Options> 
     109      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\tiili3.xnb</Output> 
     110      <Time>2015-06-25T10:16:58.8344613+03:00</Time> 
     111    </Item> 
     112    <Item> 
     113      <Source>tramppa.png</Source> 
     114      <Name>tramppa</Name> 
     115      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     116      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     117      <Options>None</Options> 
     118      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\tramppa.xnb</Output> 
     119      <Time>2015-06-25T10:31:07.8913613+03:00</Time> 
     120    </Item> 
     121    <Item> 
     122      <Source>aseaani.wav</Source> 
     123      <Name>aseaani</Name> 
     124      <Importer>WavImporter</Importer> 
     125      <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 
     126      <Options>None</Options> 
     127      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\aseaani.xnb</Output> 
     128      <Time>2015-06-25T11:10:22.8253613+03:00</Time> 
     129    </Item> 
     130    <Item> 
     131      <Source>pomppuaani.wav</Source> 
     132      <Name>pomppuaani</Name> 
     133      <Importer>WavImporter</Importer> 
     134      <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 
     135      <Options>None</Options> 
     136      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pomppuaani.xnb</Output> 
     137      <Time>2015-06-25T11:15:07.1888613+03:00</Time> 
     138    </Item> 
     139    <Item> 
     140      <Source>kranaattiaani.wav</Source> 
     141      <Name>kranaattiaani</Name> 
     142      <Importer>WavImporter</Importer> 
     143      <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 
     144      <Options>None</Options> 
     145      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\kranaattiaani.xnb</Output> 
     146      <Time>2015-06-25T11:24:20.1238613+03:00</Time> 
     147    </Item> 
     148    <Item> 
     149      <Source>arkku.png</Source> 
     150      <Name>arkku</Name> 
     151      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     152      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     153      <Options>None</Options> 
     154      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\arkku.xnb</Output> 
     155      <Time>2015-06-25T14:40:52.2736751+03:00</Time> 
    93156    </Item> 
    94157    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/obj/x86/Debug/cachefile-{B5D35D2A-3E3E-40F5-A3F8-C04AAA7ACEBD}-targetpath.txt

    r6266 r6378  
    99Content\ase.xnb 
    1010Content\pilvi.xnb 
     11Content\tiili.xnb 
     12Content\tiili3.xnb 
     13Content\tramppa.xnb 
     14Content\aseaani.xnb 
     15Content\pomppuaani.xnb 
     16Content\kranaattiaani.xnb 
     17Content\arkku.xnb 
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/obj/x86/Debug/gunmayhem.csproj.FileListAbsolute.txt

    r6266 r6378  
    1717C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\ase.xnb 
    1818C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pilvi.xnb 
     19C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\tiili.xnb 
     20C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\tiili3.xnb 
     21C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\tramppa.xnb 
     22C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\aseaani.xnb 
     23C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pomppuaani.xnb 
     24C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\kranaattiaani.xnb 
     25C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\arkku.xnb 
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhemContent/gunmayhemContent.contentproj

    r6266 r6378  
    109109    </Compile> 
    110110  </ItemGroup> 
     111  <ItemGroup> 
     112    <Compile Include="tiili.jpg"> 
     113      <Name>tiili</Name> 
     114      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     115      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     116    </Compile> 
     117  </ItemGroup> 
     118  <ItemGroup> 
     119    <Compile Include="tiili3.png"> 
     120      <Name>tiili3</Name> 
     121      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     122      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     123    </Compile> 
     124  </ItemGroup> 
     125  <ItemGroup> 
     126    <Compile Include="tramppa.png"> 
     127      <Name>tramppa</Name> 
     128      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     129      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     130    </Compile> 
     131  </ItemGroup> 
     132  <ItemGroup> 
     133    <Compile Include="aseaani.wav"> 
     134      <Name>aseaani</Name> 
     135      <Importer>WavImporter</Importer> 
     136      <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 
     137    </Compile> 
     138  </ItemGroup> 
     139  <ItemGroup> 
     140    <Compile Include="pomppuaani.wav"> 
     141      <Name>pomppuaani</Name> 
     142      <Importer>WavImporter</Importer> 
     143      <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 
     144    </Compile> 
     145  </ItemGroup> 
     146  <ItemGroup> 
     147    <Compile Include="kranaattiaani.wav"> 
     148      <Name>kranaattiaani</Name> 
     149      <Importer>WavImporter</Importer> 
     150      <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 
     151    </Compile> 
     152  </ItemGroup> 
     153  <ItemGroup> 
     154    <Compile Include="arkku.png"> 
     155      <Name>arkku</Name> 
     156      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     157      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     158    </Compile> 
     159  </ItemGroup> 
    111160  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    112161  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhemContent/kentta1.txt

    r6266 r6378  
    1           
    2                  
    3  
    4                     
    5  
    6                               /        /         /            / 
    7                                     
    8                            
    9                           /         /         / 
    10                                      
    11              
    12                             ###         ### 
    13          
    14                           ######............................###### 
    15        
    16                  ##########%##        ##%########## 
    17  
    18                             E             N 
    19                        #########%   %######### 
     1..................................................................... 
     2"..................................................................." 
     3"..................................................................." 
     4"..................................................................." 
     5"..................................................................." 
     6"....................../......../........./............/............" 
     7"..................................................................." 
     8"..................................................................." 
     9"........................./........./........./....................." 
     10"..................................................................." 
     11"..................................................................." 
     12"...........................###......###............................" 
     13"..................%.............................%.................." 
     14"...............#######......................#######................" 
     15"..................................................................." 
     16"....................N...%................%........................." 
     17"................############..........############................." 
     18"..................................................................." 
     19"..........................................E........................" 
     20"......................#########%...%#########......................" 
     21"..................................................................." 
     22"..................................................................." 
     23""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" 
     24"....... 
    2025 
    2126 
    22      """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" 
    23          
    24  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.