Changeset 6269 for 2015/26/TopiL


Ignore:
Timestamp:
2015-06-24 14:58:57 (4 years ago)
Author:
tolappal
Message:
 
Location:
2015/26/TopiL/Wanha 2012/Spike Fall
Files:
12 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/26/TopiL/Wanha 2012/Spike Fall/Spike Fall/Spike Fall/Spike Fall.csproj.Debug.cachefile

    r6221 r6269  
    11Content\veri.xnb 
    2 Content\Piikki.xnb 
     2Content\piikki1.xnb 
     3Content\Piikki2.xnb 
     4Content\piikki3.xnb 
     5Content\Luolatesti2.xnb 
  • 2015/26/TopiL/Wanha 2012/Spike Fall/Spike Fall/Spike Fall/Spike_Fall.cs

    r6221 r6269  
    1414        SetWindowSize(1280, 1024, true); 
    1515        Valikko(); 
    16     } 
    17  
    18     class RagDoll : PhysicsObject 
    19     { 
    20         public RagDoll(double leveys, double korkeus) 
    21             : base(leveys, korkeus) 
    22         { 
    23             this.Shape = Shape.Circle; 
    24             CollisionIgnoreGroup = 100; 
    25             Mass = 1000; 
     16        LuoAikaLaskuri(); 
     17        AjastinPiikit(); 
     18    } 
     19 
     20     
     21 
     22    // "Räjähdyst"juuba 
     23    ExplosionSystem es; 
     24 
     25    // Alkuvalikko 
     26    void Valikko() 
     27    { 
     28        ClearAll(); 
     29        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Alkuvalikko", 
     30        "Pelaa peliä", "Lopeta"); 
     31        Add(alkuValikko); 
     32        alkuValikko.ItemSelected += PainettiinValikonNappia; 
     33    } 
     34 
     35    // Menu 
     36    void PainettiinValikonNappia(int valinta) 
     37    { 
     38        switch (valinta) 
     39        { 
     40            case 0: 
     41                AloitaPeli(); 
     42                break; 
     43            case 1: 
     44                Exit(); 
     45                break; 
    2646        } 
    2747    } 
    28     ExplosionSystem es; 
    29  
     48 
     49    void LopetaPeli() 
     50    { 
     51        Keyboard.DisableAll(); 
     52        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Valikko, ""); 
     53    } 
     54 
     55 
     56    // Tawaraa 
    3057    void AloitaPeli() 
    3158    { 
    32         Gravity = new Vector(0, -1000); 
     59 
     60 
     61        Gravity = new Vector(0, -800); 
    3362        Level.CreateBorders(1.0, true); 
    3463        Level.Background.Color = Color.Black; 
     
    3665        Camera.ZoomToLevel(); 
    3766 
     67        // Veri-effectin tippuminen 
    3868        Wind = new Vector(0, -300); 
    3969        es = new ExplosionSystem(LoadImage("veri"), 3000); 
     
    5383        parameters.MaxVertexDistance = 1; 
    5484 
    55         PhysicsObject paa = new PhysicsObject(30, 30, Shape.Circle, parameters); 
     85        PhysicsObject paa = new PhysicsObject(35, 40, Shape.Circle, parameters); 
    5686        paa.CollisionIgnoreGroup = 1; 
    5787        paa.Color = Color.Silver; 
    5888        Add(paa); 
    5989 
    60         paa.MaxVelocity = 700; 
     90        paa.MaxVelocity = 500; 
    6191 
    6292        // Tästä voi vaihtaa koko hahmon (vartalon) kokoa 
    63         PhysicsObject vartalo = new PhysicsObject(paa.Width / 3, paa.Height * 2.5, Shape.Rectangle, parameters); 
     93        // paa.Width = ruumiinosien paksuus (suurempi luku = ohuempia) 
     94        // paa.Height = ruumiinosien pituus ( pienempi = lyhyempiä) 
     95        PhysicsObject vartalo = new PhysicsObject(paa.Width / 2.75, paa.Height * 2.25, Shape.Rectangle, parameters); 
    6496        vartalo.Position = paa.Position + new Vector(0, -paa.Height / 2 - vartalo.Height / 2); 
    6597        vartalo.Image = Image.FromGradient((int)vartalo.Width, (int)vartalo.Height, Color.Ivory, Color.Charcoal); 
     
    164196 
    165197        // Näppäimet 
    166         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, null, paa, new Vector(-130, 0)); 
    167         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, null, paa, new Vector(130, 0)); 
    168         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, null, paa, new Vector(0, 180)); 
    169         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, null, paa, new Vector(0, -50)); 
     198        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liiku vasemmalle", paa, new Vector(-110, 0)); 
     199        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liiku oikealle", paa, new Vector(110, 0)); 
     200        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Liiku ylös", paa, new Vector(0, 160)); 
     201        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liiku alas", paa, new Vector(0, -50)); 
    170202        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     203        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
    171204 
    172205 
     
    176209        //vartalo.Oscillate(Vector.UnitX, 2, 1); 
    177210        //Gravity = new Vector(0, -50); 
     211 
    178212         
    179  
    180  
    181  
    182         // Ajastin piikeille 
    183         Timer ajastin = new Timer(); 
    184         ajastin.Interval = RandomGen.NextInt(1, 2); 
    185         ajastin.Timeout += Piikit; 
    186         ajastin.Start(); 
    187  
    188         Timer ajastin2 = new Timer(); 
    189         ajastin2.Interval = RandomGen.NextInt(2, 5); 
    190         ajastin2.Timeout += Piikit2; 
    191         ajastin2.Start(); 
    192  
    193         Timer ajastin3 = new Timer(); 
    194         ajastin3.Interval = RandomGen.NextInt(1, 6); 
    195         ajastin3.Timeout += Piikit3; 
    196         ajastin3.Start(); 
    197  
    198         Timer ajastin4 = new Timer(); 
    199         ajastin4.Interval = RandomGen.NextInt(4, 9); 
    200         ajastin4.Timeout += Piikit4; 
    201         ajastin4.Start(); 
    202  
    203         LuoAikaLaskuri(); 
    204  
    205     } 
    206  
    207     void Valikko() 
    208     { 
    209         ClearAll(); 
    210         MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Alkuvalikko", 
    211         "Pelaa peliä", "Lopeta"); 
    212         Add(alkuValikko); 
    213         alkuValikko.ItemSelected += PainettiinValikonNappia; 
    214     } 
    215  
    216     void PainettiinValikonNappia(int valinta) 
    217     { 
    218         switch (valinta) 
    219         { 
    220             case 0: 
    221                 AloitaPeli(); 
    222                 break; 
    223             case 1: 
    224                 Exit(); 
    225                 break; 
    226         } 
    227     }  
    228  
    229     void LopetaPeli() 
    230     { 
    231         Keyboard.DisableAll(); 
    232         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Valikko, ""); 
    233     } 
    234  
     213    } 
     214 
     215 
     216    // Aikalaskuri 
    235217    void LuoAikaLaskuri() 
    236218    { 
    237219        Timer aikaLaskuri = new Timer(); 
     220        aikaLaskuri.Interval = 25; 
     221        aikaLaskuri.Timeout += Ilmoitus; 
    238222        aikaLaskuri.Start(); 
    239223 
     
    245229    } 
    246230 
    247     void Piikit() 
    248     { 
    249         LuoPiikki(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), 340); 
     231    void Ilmoitus() 
     232    { 
     233        MessageDisplay.Add("Vielä menee!"); 
     234    } 
     235 
     236    void AjastinPiikit() 
     237    { 
     238    // Ajastin piikeille 
     239        Timer ajastin = new Timer(); 
     240        ajastin.Interval = RandomGen.NextInt(1, 2); 
     241        ajastin.Timeout += Piikit1; 
     242        ajastin.Start(); 
     243 
     244        Timer ajastin2 = new Timer(); 
     245        ajastin2.Interval = RandomGen.NextInt(2, 5); 
     246        ajastin2.Timeout += Piikit2; 
     247        ajastin2.Start(); 
     248 
     249        Timer ajastin3 = new Timer(); 
     250        ajastin3.Interval = RandomGen.NextInt(1, 6); 
     251        ajastin3.Timeout += Piikit3; 
     252        ajastin3.Start(); 
     253 
     254        Timer ajastin4 = new Timer(); 
     255        ajastin4.Interval = RandomGen.NextInt(4, 9); 
     256        ajastin4.Timeout += Piikit4; 
     257        ajastin4.Start(); 
     258 
     259        Timer ajastin5 = new Timer(); 
     260        ajastin4.Interval = RandomGen.NextInt(6, 12); 
     261        ajastin4.Timeout += Piikit5; 
     262        ajastin4.Start(); 
     263    } 
     264 
     265 
     266    // Piikkien spawnit 
     267    void Piikit1() 
     268    { 
     269        LuoPiikki1(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), 340); 
    250270    } 
    251271 
     
    270290    } 
    271291 
    272     void LuoPiikki(double x, double y) 
    273     { 
    274         PhysicsObject Piikki = new PhysicsObject(25, 100); 
    275         Piikki.Image = LoadImage("Piikki"); 
    276         Piikki.Position = new Vector(x, y); 
    277         Piikki.Tag = "piikki"; 
    278         Piikki.IgnoresCollisionResponse = true; 
    279         Add(Piikki); 
    280         AddCollisionHandler(Piikki, CollisionHandler.DestroyObject); 
     292    void Piikit5() 
     293    { 
     294        LuoVaikeaPiikki(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), 340); 
     295        LuoVaikeaPiikki(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), 340); 
     296    } 
     297 
     298 
     299    // Piikit 
     300    void LuoPiikki1(double x, double y) 
     301    { 
     302        PhysicsObject Piikki1 = new PhysicsObject(20, 100); 
     303        Piikki1.Image = LoadImage("piikki1"); 
     304        Piikki1.Position = new Vector(x, y); 
     305        Piikki1.Tag = "piikki"; 
     306        Piikki1.IgnoresCollisionResponse = true; 
     307        Add(Piikki1); 
     308        AddCollisionHandler(Piikki1, CollisionHandler.DestroyObject); 
     309        // HC modi - poista ylläoleva rivi 
    281310    } 
    282311 
    283312    void LuoPiikki2(double x, double y) 
    284313    { 
    285         PhysicsObject Piikki2 = new PhysicsObject(25, 100); 
    286         Piikki2.Image = LoadImage("Piikki"); 
     314        PhysicsObject Piikki2 = new PhysicsObject(20, 100); 
     315        Piikki2.Image = LoadImage("piikki2"); 
    287316        Piikki2.Position = new Vector(x, y); 
    288317        Piikki2.Tag = "piikki"; 
     
    290319        Add(Piikki2); 
    291320        AddCollisionHandler(Piikki2, CollisionHandler.DestroyObject); 
     321        // HC modi - poista ylläoleva rivi 
    292322    } 
    293323 
    294324    void LuoPiikki3(double x, double y) 
    295325    { 
    296         PhysicsObject Piikki3 = new PhysicsObject(25, 100); 
    297         Piikki3.Image = LoadImage("Piikki"); 
     326        PhysicsObject Piikki3 = new PhysicsObject(20, 100); 
     327        Piikki3.Image = LoadImage("piikki1"); 
    298328        Piikki3.Position = new Vector(x, y); 
    299329        Piikki3.Tag = "piikki"; 
     
    301331        Add(Piikki3); 
    302332        AddCollisionHandler(Piikki3, CollisionHandler.DestroyObject); 
     333        // HC modi - poista ylläoleva rivi 
    303334    } 
    304335 
    305336    void LuoPiikki4(double x, double y) 
    306337    { 
    307         PhysicsObject Piikki4 = new PhysicsObject(25, 100); 
    308         Piikki4.Image = LoadImage("Piikki"); 
     338        PhysicsObject Piikki4 = new PhysicsObject(20, 100); 
     339        Piikki4.Image = LoadImage("piikki2"); 
    309340        Piikki4.Position = new Vector(x, y); 
    310341        Piikki4.Tag = "piikki"; 
     
    312343        Add(Piikki4); 
    313344        AddCollisionHandler(Piikki4, CollisionHandler.DestroyObject); 
     345        // HC modi - poista ylläoleva rivi 
     346    } 
     347 
     348    // "Erikoispiikki" 
     349    void LuoVaikeaPiikki(double x, double y) 
     350    { 
     351        PhysicsObject LuoVaikeaPiikki = new PhysicsObject(25, 125); 
     352        LuoVaikeaPiikki.Image = LoadImage("piikki3"); 
     353        LuoVaikeaPiikki.Position = new Vector(x, y); 
     354        LuoVaikeaPiikki.Tag = "piikki"; 
     355        LuoVaikeaPiikki.IgnoresCollisionResponse = true; 
     356        Add(LuoVaikeaPiikki); 
     357        //AddCollisionHandler(Piikki5, CollisionHandler.DestroyObject); 
     358        // Ez modi - poista ylläoleva rivi --> No piercing 
    314359    } 
    315360 
  • 2015/26/TopiL/Wanha 2012/Spike Fall/Spike Fall/Spike Fall/obj/x86/Debug/Spike Fall.csproj.FileListAbsolute.txt

    r6221 r6269  
    88C:\MyTemp\TopiL\Wanha 2012\Spike Fall\Spike Fall\Spike Fall\obj\x86\Debug\Spike Fall.exe 
    99C:\MyTemp\TopiL\Wanha 2012\Spike Fall\Spike Fall\Spike Fall\obj\x86\Debug\Spike Fall.pdb 
    10 C:\MyTemp\TopiL\Wanha 2012\Spike Fall\Spike Fall\Spike Fall\bin\x86\Debug\Content\Piikki.xnb 
     10C:\MyTemp\TopiL\Wanha 2012\Spike Fall\Spike Fall\Spike Fall\bin\x86\Debug\Content\piikki1.xnb 
     11C:\MyTemp\TopiL\Wanha 2012\Spike Fall\Spike Fall\Spike Fall\bin\x86\Debug\Content\Piikki2.xnb 
     12C:\MyTemp\TopiL\Wanha 2012\Spike Fall\Spike Fall\Spike Fall\bin\x86\Debug\Content\piikki3.xnb 
  • 2015/26/TopiL/Wanha 2012/Spike Fall/Spike Fall/Spike Fall/obj/x86/Debug/cachefile-{1EFCD899-16E0-4CFE-A4E9-BCA0B582E991}-targetpath.txt

    r6221 r6269  
    11Content\veri.xnb 
    2 Content\Piikki.xnb 
     2Content\piikki1.xnb 
     3Content\Piikki2.xnb 
     4Content\piikki3.xnb 
  • 2015/26/TopiL/Wanha 2012/Spike Fall/Spike Fall/Spike FallContent/Spike FallContent.contentproj

    r6221 r6269  
    5252  </ItemGroup> 
    5353  <ItemGroup> 
    54     <Compile Include="Piikki.png"> 
    55       <Name>Piikki</Name> 
     54    <Compile Include="piikki1.png"> 
     55      <Name>piikki1</Name> 
     56      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     57      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     58    </Compile> 
     59  </ItemGroup> 
     60  <ItemGroup> 
     61    <Compile Include="Piikki2.png"> 
     62      <Name>Piikki2</Name> 
     63      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     64      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     65    </Compile> 
     66  </ItemGroup> 
     67  <ItemGroup> 
     68    <Compile Include="piikki3.png"> 
     69      <Name>piikki3</Name> 
    5670      <Importer>TextureImporter</Importer> 
    5771      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
  • 2015/26/TopiL/Wanha 2012/Spike Fall/Spike Fall/Spike FallContent/obj/x86/Debug/ContentPipeline.xml

    r6221 r6269  
    1212    </Item> 
    1313    <Item> 
    14       <Source>Piikki.png</Source> 
    15       <Name>Piikki</Name> 
     14      <Source>piikki1.png</Source> 
     15      <Name>piikki1</Name> 
    1616      <Importer>TextureImporter</Importer> 
    1717      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
    1818      <Options>None</Options> 
    19       <Output>C:\MyTemp\TopiL\Wanha 2012\Spike Fall\Spike Fall\Spike Fall\bin\x86\Debug\Content\Piikki.xnb</Output> 
     19      <Output>C:\MyTemp\TopiL\Wanha 2012\Spike Fall\Spike Fall\Spike Fall\bin\x86\Debug\Content\piikki1.xnb</Output> 
    2020      <Time>2015-06-23T10:53:22.7300283+03:00</Time> 
     21    </Item> 
     22    <Item> 
     23      <Source>Piikki2.png</Source> 
     24      <Name>Piikki2</Name> 
     25      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     26      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     27      <Options>None</Options> 
     28      <Output>C:\MyTemp\TopiL\Wanha 2012\Spike Fall\Spike Fall\Spike Fall\bin\x86\Debug\Content\Piikki2.xnb</Output> 
     29      <Time>2015-06-24T10:14:48.6838259+03:00</Time> 
     30    </Item> 
     31    <Item> 
     32      <Source>piikki3.png</Source> 
     33      <Name>piikki3</Name> 
     34      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     35      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     36      <Options>None</Options> 
     37      <Output>C:\MyTemp\TopiL\Wanha 2012\Spike Fall\Spike Fall\Spike Fall\bin\x86\Debug\Content\piikki3.xnb</Output> 
     38      <Time>2015-06-24T10:34:53.3498259+03:00</Time> 
    2139    </Item> 
    2240    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.