Changeset 6266 for 2015/26/SanteriP


Ignore:
Timestamp:
2015-06-24 14:58:27 (4 years ago)
Author:
sieerinn
Message:
 
Location:
2015/26/SanteriP/gunmayhem
Files:
3 added
13 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem.cs

    r6239 r6266  
    1010{ 
    1111    const double nopeus = 200; 
    12     const double hyppyNopeus = 750; 
     12    const double hyppyNopeus = 800; 
    1313    const int RUUDUN_KOKO = 40; 
    1414 
     
    2727    Image ruohokuva = LoadImage("ruoho"); 
    2828    Image pommikuva = LoadImage("pommi"); 
     29    Image pilvikuva = LoadImage("pilvi"); 
    2930    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
    3031 
     
    4041        pisteLaskuri2 = LuoPistelaskuri(Screen.Left + 100); 
    4142 
    42         Camera.Follow(pelaaja1); 
     43        Camera.Follow(pelaaja1,pelaaja2); 
    4344        Camera.ZoomFactor = 1.2; 
    4445        Camera.StayInLevel = true; 
     
    7172        kentta.SetTileMethod('%', LisaaPommi); 
    7273        kentta.SetTileMethod('"', Lisaapohja); 
     74        kentta.SetTileMethod('/', lisaapilvi); 
    7375        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    7476        Level.CreateBorders(); 
     
    8284        taso.Image = ruohokuva; 
    8385        Add(taso); 
     86    } 
     87 
     88    void lisaapilvi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     89    { 
     90        PhysicsObject pilvi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*4, korkeus); 
     91        pilvi.Position = paikka; 
     92        pilvi.Image = pilvikuva; 
     93        Add(pilvi); 
    8494    } 
    8595 
     
    110120        tahti.Tag = "tahti"; 
    111121        Add(tahti); 
     122    } 
     123    void Tiputapommi(PlatformCharacter kuka) 
     124    { 
     125        PhysicsObject pommi = new PhysicsObject(LoadImage("pommi")); 
     126        pommi.Position = kuka.Position; 
     127        Add(pommi); 
     128 
     129        Timer ajastin = new Timer(); 
     130        ajastin.Interval = 2.0; 
     131        ajastin.Timeout += delegate 
     132        { 
     133            Explosion räjähdys = new Explosion(10); 
     134            räjähdys.Force = 5000; 
     135            räjähdys.Speed = 4000; 
     136            räjähdys.Position = pommi.Position; 
     137            Add(räjähdys); 
     138 
     139            pommi.Destroy(); 
     140        }; 
     141        ajastin.Start(1); 
    112142    } 
    113143 
     
    171201        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    172202 
    173         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
    174         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 
    175         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    176         Keyboard.Listen(Key.Enter, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); 
    177  
    178  
    179         Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); 
    180         Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); 
    181         Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 
    182         Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); 
    183  
     203        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); 
     204        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); 
     205        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 
     206        Keyboard.Listen(Key.Enter, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); 
     207        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, Tiputapommi, "Tiputa pommi", pelaaja2); 
     208 
     209        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
     210        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 
     211        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     212        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); 
     213        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, Tiputapommi, "Tiputa pommi", pelaaja1); 
    184214 
    185215        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
     
    211241    void Tormaapommiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject pommi) 
    212242    { 
    213         Explosion räjähdys = new Explosion(200); 
     243        Explosion räjähdys = new Explosion(250); 
    214244        räjähdys.Position = pommi.Position + new Vector(0, 10); 
    215245        Add(räjähdys); 
     
    227257        if (hahmo == pelaaja2) 
    228258        { 
    229             pisteLaskuri1.Value += 1; 
     259            pisteLaskuri1 .Value += 1; 
    230260        } 
    231261    } 
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem.csproj.Debug.cachefile

    r6239 r6266  
    88Content\pelaaja2.xnb 
    99Content\ase.xnb 
     10Content\pilvi.xnb 
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{B5D35D2A-3E3E-40F5-A3F8-C04AAA7ACEBD}.xml

    r6239 r6266  
    5454      <Options>None</Options> 
    5555      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 
    56       <Time>2015-06-24T11:44:06.7247146+03:00</Time> 
     56      <Time>2015-06-24T14:37:18.4439146+03:00</Time> 
    5757    </Item> 
    5858    <Item> 
     
    8282      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\ase.xnb</Output> 
    8383      <Time>2015-06-24T11:33:31.5597146+03:00</Time> 
     84    </Item> 
     85    <Item> 
     86      <Source>pilvi.png</Source> 
     87      <Name>pilvi</Name> 
     88      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     89      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     90      <Options>None</Options> 
     91      <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pilvi.xnb</Output> 
     92      <Time>2015-06-24T13:08:48.5621146+03:00</Time> 
    8493    </Item> 
    8594    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/obj/x86/Debug/cachefile-{B5D35D2A-3E3E-40F5-A3F8-C04AAA7ACEBD}-targetpath.txt

    r6239 r6266  
    88Content\pelaaja2.xnb 
    99Content\ase.xnb 
     10Content\pilvi.xnb 
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/obj/x86/Debug/gunmayhem.csproj.FileListAbsolute.txt

    r6239 r6266  
    1616C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pelaaja2.xnb 
    1717C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\ase.xnb 
     18C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pilvi.xnb 
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhemContent/gunmayhemContent.contentproj

    r6239 r6266  
    102102    </Compile> 
    103103  </ItemGroup> 
     104  <ItemGroup> 
     105    <Compile Include="pilvi.png"> 
     106      <Name>pilvi</Name> 
     107      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     108      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     109    </Compile> 
     110  </ItemGroup> 
    104111  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    105112  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhemContent/kentta1.txt

    r6239 r6266  
    11          
    2           
     2                 
     3 
     4                    
     5 
     6                              /        /         /            / 
     7                                    
     8                           
     9                          /         /         / 
     10                                     
     11             
     12                            ###         ### 
     13         
     14                          ######............................###### 
     15       
     16                 ##########%##        ##%########## 
     17 
     18                            E             N 
     19                       #########%   %######### 
    320 
    421 
    5  
    6  
    7                  ##        ##      ## 
    8             
    9                ####    ####     
    10          ## 
    11              
    12   ####                 ####### 
     22     """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" 
    1323         
    1424 
    15        
    16     ###%##         ##%###### 
    17  
    18         E           N 
    19     ########%   %######### 
    20  
    21  
    22 """"""""""""""""""""""""""""""""" 
    23          
    24  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.