Changeset 6239
- Timestamp:
- 2015-06-24 12:02:28 (7 years ago)
- Location:
- 2015/26/SanteriP/gunmayhem
- Files:
-
- 7 added
- 14 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem.cs
r6185 r6239 14 14 15 15 PlatformCharacter pelaaja1; 16 16 PlatformCharacter pelaaja2; 17 IntMeter pisteLaskuri1; 18 IntMeter pisteLaskuri2; 19 20 Vector alkupaikka1; 21 Vector alkupaikka2; 22 23 Image asekuva = LoadImage("ase"); 17 24 Image pelaajanKuva = LoadImage("pelaaja"); 25 Image pelaajanKuva2 = LoadImage("pelaaja2"); 18 26 Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 19 27 Image ruohokuva = LoadImage("ruoho"); 20 28 Image pommikuva = LoadImage("pommi"); 21 29 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 22 30 … … 28 36 LuoKentta(); 29 37 LisaaNappaimet(); 38 39 pisteLaskuri1 = LuoPistelaskuri(Screen.Right - 100); 40 pisteLaskuri2 = LuoPistelaskuri(Screen.Left + 100); 30 41 31 42 Camera.Follow(pelaaja1); … … 34 45 } 35 46 47 48 49 IntMeter LuoPistelaskuri(double x) 50 { 51 IntMeter pisteLaskuri = new IntMeter(0); 52 53 Label pisteNaytto = new Label(); 54 pisteNaytto.X = x; 55 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 56 pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 57 pisteNaytto.Color = Color.White; 58 59 pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 60 Add(pisteNaytto); 61 return pisteLaskuri; 62 } 63 36 64 void LuoKentta() 37 65 { … … 39 67 kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 40 68 kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 41 kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 69 kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja1); 70 kentta.SetTileMethod('E', LisaaPelaaja2); 71 kentta.SetTileMethod('%', LisaaPommi); 72 kentta.SetTileMethod('"', Lisaapohja); 42 73 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 43 74 Level.CreateBorders(); … … 50 81 taso.Position = paikka; 51 82 taso.Image = ruohokuva; 52 //taso.MakeOneWay(new Vector(0, 1));53 83 Add(taso); 84 } 85 86 void Lisaapohja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 87 { 88 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 89 taso.Position = paikka; 90 taso.IsVisible=false; 91 taso.Tag = "pohja"; 92 Add(taso); 93 } 94 95 void LisaaPommi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 96 { 97 PhysicsObject pommi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 98 pommi.Position = paikka; 99 pommi.Image = pommikuva; 100 Add(pommi); 101 pommi.Tag = "pommi"; 54 102 } 55 103 … … 64 112 } 65 113 66 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 67 { 68 pelaaja1 = new PlatformCharacter(pelaajanKuva.Width * 1.4, pelaajanKuva.Height * 1.4); 69 pelaaja1.Position = paikka; 70 pelaaja1.Mass = 4.0; 71 pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 72 pelaaja1.Shape = Shape.FromImage(pelaajanKuva); 73 AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 74 Add(pelaaja1); 114 PlatformCharacter LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus,Image kuva) 115 { 116 PlatformCharacter pelaaja = new PlatformCharacter(pelaajanKuva.Width * 1.4, pelaajanKuva.Height * 1.4); 117 pelaaja.Position = paikka; 118 pelaaja.Mass = 4.0; 119 pelaaja.Image = kuva; 120 pelaaja.Tag = "pelaaja"; 121 pelaaja.Shape = Shape.FromImage(pelaajanKuva); 122 pelaaja.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); 123 pelaaja.Weapon.Image = asekuva; 124 pelaaja.Weapon.Ammo.Value = 1000; 125 pelaaja.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 126 127 AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen); 128 AddCollisionHandler(pelaaja, "pommi", Tormaapommiin); 129 AddCollisionHandler(pelaaja, "pohja", Tormaapohjaan); 130 Add(pelaaja); 131 return pelaaja; 132 } 133 134 void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) 135 { 136 PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); 137 138 if (ammus != null) 139 { 140 //ammus.Size *= 3; 141 //ammus.Image = ... 142 //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); 143 } 144 } 145 146 void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 147 { 148 ammus.Destroy(); 149 150 if (kohde.Tag.Equals("pelaaja")) 151 { 152 kohde.Velocity = ammus.Velocity*7; 153 } 154 } 155 156 void LisaaPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 157 { 158 pelaaja1 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaajanKuva); 159 alkupaikka1 = paikka; 160 } 161 162 void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 163 { 164 pelaaja2 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaajanKuva2); 165 alkupaikka2 = paikka; 75 166 } 76 167 … … 83 174 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 84 175 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 176 Keyboard.Listen(Key.Enter, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); 177 178 179 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); 180 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); 181 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 182 Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); 183 85 184 86 185 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); … … 109 208 tahti.Destroy(); 110 209 } 210 211 void Tormaapommiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject pommi) 212 { 213 Explosion räjähdys = new Explosion(200); 214 räjähdys.Position = pommi.Position + new Vector(0, 10); 215 Add(räjähdys); 216 } 217 218 void Tormaapohjaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject pohja) 219 { 220 pelaaja1.Position = alkupaikka1; 221 pelaaja2.Position = alkupaikka2; 222 223 if (hahmo == pelaaja1) 224 { 225 pisteLaskuri2.Value += 1; 226 } 227 if (hahmo == pelaaja2) 228 { 229 pisteLaskuri1.Value += 1; 230 } 231 } 111 232 } -
2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem.csproj.Debug.cachefile
r6185 r6239 3 3 Content\tahti.xnb 4 4 Content\pelaaja.xnb 5 Content\ruoho.xnb 5 6 Content\kentta1.xnb 6 Content\ruoho.xnb 7 Content\pommi.xnb 8 Content\pelaaja2.xnb 9 Content\ase.xnb -
2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{B5D35D2A-3E3E-40F5-A3F8-C04AAA7ACEBD}.xml
r6185 r6239 9 9 <Options>None</Options> 10 10 <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\maali.xnb</Output> 11 <Time>2015-06-2 3T13:16:44.2399228+03:00</Time>11 <Time>2015-06-24T09:34:53.7793838+03:00</Time> 12 12 </Item> 13 13 <Item> … … 18 18 <Options>None</Options> 19 19 <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\norsu.xnb</Output> 20 <Time>2015-06-2 3T13:16:44.241923+03:00</Time>20 <Time>2015-06-24T09:34:53.8417838+03:00</Time> 21 21 </Item> 22 22 <Item> … … 27 27 <Options>None</Options> 28 28 <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\tahti.xnb</Output> 29 <Time>2015-06-2 3T13:16:44.2429231+03:00</Time>29 <Time>2015-06-24T09:34:53.8885838+03:00</Time> 30 30 </Item> 31 31 <Item> … … 36 36 <Options>None</Options> 37 37 <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pelaaja.xnb</Output> 38 <Time>2015-06-23T14:22:50.8920104+03:00</Time> 38 <Time>2015-06-24T09:34:53.7793838+03:00</Time> 39 </Item> 40 <Item> 41 <Source>ruoho.png</Source> 42 <Name>ruoho</Name> 43 <Importer>TextureImporter</Importer> 44 <Processor>TextureProcessor</Processor> 45 <Options>None</Options> 46 <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\ruoho.xnb</Output> 47 <Time>2015-06-24T09:34:53.7793838+03:00</Time> 39 48 </Item> 40 49 <Item> … … 45 54 <Options>None</Options> 46 55 <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 47 <Time>2015-06-2 3T14:56:00.5414104+03:00</Time>56 <Time>2015-06-24T11:44:06.7247146+03:00</Time> 48 57 </Item> 49 58 <Item> 50 <Source> ruoho.png</Source>51 <Name> ruoho</Name>59 <Source>pommi.png</Source> 60 <Name>pommi</Name> 52 61 <Importer>TextureImporter</Importer> 53 62 <Processor>TextureProcessor</Processor> 54 63 <Options>None</Options> 55 <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\ruoho.xnb</Output> 56 <Time>2015-06-23T14:49:33.3748104+03:00</Time> 64 <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pommi.xnb</Output> 65 <Time>2015-06-24T09:58:31.5882838+03:00</Time> 66 </Item> 67 <Item> 68 <Source>pelaaja2.png</Source> 69 <Name>pelaaja2</Name> 70 <Importer>TextureImporter</Importer> 71 <Processor>TextureProcessor</Processor> 72 <Options>None</Options> 73 <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pelaaja2.xnb</Output> 74 <Time>2015-06-24T10:46:23.474349+03:00</Time> 75 </Item> 76 <Item> 77 <Source>ase.png</Source> 78 <Name>ase</Name> 79 <Importer>TextureImporter</Importer> 80 <Processor>TextureProcessor</Processor> 81 <Options>None</Options> 82 <Output>C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\ase.xnb</Output> 83 <Time>2015-06-24T11:33:31.5597146+03:00</Time> 57 84 </Item> 58 85 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> … … 103 130 <Assembly> 104 131 <Key>C:\Windows\Microsoft.Net\assembly\GAC_32\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline\v4.0_4.0.0.0__842cf8be1de50553\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.dll</Key> 105 <Value>2014-04-23T00: 30:18.4504836+03:00</Value>132 <Value>2014-04-23T00:12:49.5168169+03:00</Value> 106 133 </Assembly> 107 134 </Assemblies> -
2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/obj/x86/Debug/cachefile-{B5D35D2A-3E3E-40F5-A3F8-C04AAA7ACEBD}-targetpath.txt
r6185 r6239 3 3 Content\tahti.xnb 4 4 Content\pelaaja.xnb 5 Content\ruoho.xnb 5 6 Content\kentta1.xnb 6 Content\ruoho.xnb 7 Content\pommi.xnb 8 Content\pelaaja2.xnb 9 Content\ase.xnb -
2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/obj/x86/Debug/gunmayhem.csproj.FileListAbsolute.txt
r6185 r6239 12 12 C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\obj\x86\Debug\gunmayhem.pdb 13 13 C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\ruoho.xnb 14 C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\obj\x86\Debug\gunmayhem.csprojResolveAssemblyReference.cache 15 C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pommi.xnb 16 C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\pelaaja2.xnb 17 C:\MyTemp\SanteriP\gunmayhem\gunmayhem\gunmayhem\bin\x86\Debug\Content\ase.xnb -
2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhemContent/gunmayhemContent.contentproj
r6185 r6239 81 81 </Compile> 82 82 </ItemGroup> 83 <ItemGroup> 84 <Compile Include="pommi.png"> 85 <Name>pommi</Name> 86 <Importer>TextureImporter</Importer> 87 <Processor>TextureProcessor</Processor> 88 </Compile> 89 </ItemGroup> 90 <ItemGroup> 91 <Compile Include="pelaaja2.png"> 92 <Name>pelaaja2</Name> 93 <Importer>TextureImporter</Importer> 94 <Processor>TextureProcessor</Processor> 95 </Compile> 96 </ItemGroup> 97 <ItemGroup> 98 <Compile Include="ase.png"> 99 <Name>ase</Name> 100 <Importer>TextureImporter</Importer> 101 <Processor>TextureProcessor</Processor> 102 </Compile> 103 </ItemGroup> 83 104 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 84 105 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhemContent/kentta1.txt
r6185 r6239 1 1 2 2 3 ## ## 3 4 5 6 7 ## ## ## 4 8 5 #### #### 9 #### #### 10 ## 11 12 #### ####### 13 6 14 7 8 ###### ########9 15 10 ####### #########16 ###%## ##%###### 11 17 12 13 ######### ##########18 E N 19 ########% %######### 14 20 15 N 16 ###################### 21 22 """"""""""""""""""""""""""""""""" 23 24
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.