Changeset 6184
- Timestamp:
- 2015-06-23 14:56:45 (8 years ago)
- Location:
- 2015/26/Tuisku/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1
- Files:
-
- 4 added
- 1 deleted
- 6 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2015/26/Tuisku/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs
r6165 r6184 9 9 public class FysiikkaPeli1 : PhysicsGame 10 10 { 11 //korjaa piste lasku 12 //tee päävalikko 13 //pallon grafiikka 14 //verkon grafiikka 15 //lisää voittaja 16 //restart 17 //kentän grafiikka 18 19 20 21 22 23 24 25 26 Image tausta = LoadImage("ergo2"); 27 Image pallon = LoadImage("pallo"); 28 29 PhysicsObject maila1; 30 PhysicsObject maila2; 31 PhysicsObject pallo; 32 PhysicsObject oikea; 33 PhysicsObject vasen; 34 IntMeter piste1; 35 IntMeter piste2; 36 37 Vector nopeusYlos = new Vector(200, 0); 38 Vector nopeusAlas = new Vector(-200, 0); 39 40 41 11 42 public override void Begin() 12 43 { … … 14 45 LuoKenttä(); 15 46 LuoPallo(); 16 Gravity = new Vector(0.0, -800.0); 17 18 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 19 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 47 LuoOikea(); 48 laskuri(); 49 laskuri2(); 50 asetanapit(); 51 LuoVasen(); 52 53 Gravity = new Vector(0.0, -700.0); 54 55 56 20 57 } 21 58 … … 31 68 Level.CreateBorders(1.0, false); 32 69 // Camera.ZoomToLevel(); 33 Level.Background.Color = Color. PaintDotNetBlue;70 Level.Background.Color = Color.YellowGreen; 34 71 kenttä.Restitution = 1.0; 35 36 PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 80.0); 37 maila.Shape = Shape.Rectangle; 38 maila.X = Level.Left + 20.0; 39 maila.Y = 0.0; 40 maila.Restitution = 1.0; 41 maila.Angle = Angle.FromDegrees(45); 42 Add(maila); 43 44 PhysicsObject maila2= PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 80.0); 72 73 74 maila1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 80.0); 75 maila1.Shape = Shape.Rectangle; 76 maila1.X = Level.Left + 20.0; 77 maila1.Y = 0.0; 78 maila1.Restitution = 1.0; 79 maila1.Angle = Angle.FromDegrees(45); 80 Add(maila1); 81 maila1.Color = Color.Beige; 82 83 maila2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 80.0); 45 84 maila2.Shape = Shape.Rectangle; 46 85 maila2.X = Level.Right + 20.0; 47 86 maila2.Y = 0.0; 48 87 maila2.Restitution = 1.0; 49 maila2.Angle = Angle.FromDegrees(125); 88 maila2.Angle = Angle.FromDegrees(125); 50 89 Add(maila2); 51 52 90 maila2.Color = Color.Beige; 91 Level.CreateBottomBorder(1.0, true); 92 93 94 95 53 96 54 97 … … 65 108 pallo.Color = Color.Yellow; 66 109 Add(pallo); 67 pallo.X = 100; 68 Vector impulssi = new Vector(500.0, 50.0); 110 pallo.X = 480; 111 pallo.Y = 100; 112 Vector impulssi = new Vector(-20.0, 300.0); 69 113 pallo.Hit(impulssi); 70 114 pallo.Restitution = 1.0; 71 72 } 115 AddCollisionHandler(pallo, "oikea", Lp1 ); 116 AddCollisionHandler(pallo, "vasen", Lp2); 117 pallo.Shape = Shape.Circle; 118 119 } 120 121 122 123 void asetanapit() 124 { // pelaaja 1 125 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuOikealle1, "pelaaja1 liiku oikealle"); 126 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, pysähdy, ""); 127 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuVasemalle1, "pelaaja1 liiku vasemmalle"); 128 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, pysähdy, ""); 129 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikuYlös1, "pelaaja1 liiku ylös"); 130 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, pysähdy, ""); 131 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, liikuAlas1, "pelaaja1 liiku alas"); 132 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, pysähdy, ""); 133 134 135 //pelaaja 2 136 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuOikealle2, "pelaaja2 liiku oikealle"); 137 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, pysähdy, "p"); 138 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuVasemalle2, "pelaaja2 liiku vasemalle"); 139 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, pysähdy, ""); 140 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, liikuYlös2, "pelaaja2 liiku ylös"); 141 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, pysähdy, ""); 142 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, liikuAlas2, "pelaaja2 liiku alas"); 143 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, pysähdy, ""); 144 145 146 147 148 //yleiset 149 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "näytäohje"); 150 Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, stadionkenttä, "Stadiono kenttä"); 151 Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, beachkenttä, "Beach kenttä (kesken)"); 152 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 153 Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Pressed, värikenttä, "värikenttä (kesken)"); 154 155 156 157 158 159 160 } 161 162 void värikenttä() 163 { 164 //Level.Background.Color = Color.YellowGreen; 165 //Level.Background.Image = ; 166 } 167 168 169 void beachkenttä() 170 { 171 //Level.Background.Image = beach; 172 } 173 174 void stadionkenttä() 175 { 176 Level.Background.Image = tausta; 177 } 178 179 void pysähdy() 180 { 181 Vector stopaa = new Vector(0.0, 0.0); 182 maila1.Velocity = stopaa; 183 maila2.Velocity = stopaa; 184 } 185 186 187 void liikuOikealle1() 188 { 189 Vector liikuo1 = new Vector(400.0, 0.0); 190 maila1.Velocity = liikuo1; 191 } 192 193 194 void liikuVasemalle1() 195 { 196 Vector liikuv1 = new Vector(-400.0, 00.0); 197 maila1.Velocity = (liikuv1); 198 } 199 200 void liikuOikealle2() 201 { 202 Vector liikuo2 = new Vector(400.0, 00.0); 203 maila2.Velocity = (liikuo2); 204 } 205 206 void liikuVasemalle2() 207 { 208 Vector liikuv2 = new Vector(-400.0, 00.0); 209 maila2.Velocity = (liikuv2); 210 } 211 212 void liikuYlös1() 213 { 214 Vector liikuy1 = new Vector(0.0, 400.0); 215 maila1.Velocity = (liikuy1); 216 } 217 218 void liikuYlös2() 219 { 220 Vector liikuy2 = new Vector(0.0, 400.0); 221 maila2.Velocity = (liikuy2); 222 } 223 224 void liikuAlas1() 225 { 226 Vector liikua1 = new Vector(0.0, -400.0); 227 maila1.Velocity = (liikua1); 228 } 229 230 void liikuAlas2() 231 { 232 Vector liikua2 = new Vector(0.0, -400.0); 233 maila2.Velocity = (liikua2); 234 } 235 236 237 238 239 240 241 242 void LuoOikea() 243 { 244 PhysicsObject oikea = PhysicsObject.CreateStaticObject(600.0, 10.0); 245 oikea.Shape = Shape.Rectangle; 246 oikea.Tag = "oikea"; 247 Add(oikea); 248 oikea.X = 300; 249 oikea.Y = -400; 250 oikea.Color = Color.Yellow; 251 oikea.Restitution = 1.0; 252 } 253 254 void LuoVasen() 255 { 256 PhysicsObject vasen = PhysicsObject.CreateStaticObject(600.0, 10.0); 257 vasen.Shape = Shape.Rectangle; 258 vasen.Tag = "vasen"; 259 Add(vasen); 260 vasen.X = -300; 261 vasen.Y = -400; 262 vasen.Color = Color.Yellow; 263 vasen.Restitution = 1.0; 264 } 265 266 void laskuri() 267 { 268 piste1 = new IntMeter(0); 269 270 Label pisteNaytto = new Label(); 271 pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 272 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 273 pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 274 pisteNaytto.Color = Color.White; 275 276 pisteNaytto.BindTo(piste1); 277 Add(pisteNaytto); 278 } 279 void laskuri2() 280 { 281 piste2 = new IntMeter(0); 282 283 Label pisteNaytto2 = new Label(); 284 pisteNaytto2.X = Screen.Right + 100; 285 pisteNaytto2.Y = Screen.Top - 100; 286 pisteNaytto2.TextColor = Color.Black; 287 pisteNaytto2.Color = Color.White; 288 289 pisteNaytto2.BindTo(piste2); 290 Add(pisteNaytto2); 291 } 292 293 294 295 296 void Lp2(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 297 { 298 piste2.Value += 1; 299 } 300 301 void Lp1(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 302 { 303 piste1.Value += 1; 304 } 305 73 306 74 307 75 308 } 309 310 311 312 -
2015/26/Tuisku/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{72989F03-B961-4654-BCCE-3D4E9F8FECD7}.xml
r6165 r6184 2 2 <XnaContent xmlns:Pipeline="Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline"> 3 3 <Asset Type="Pipeline:BuildItemCollection"> 4 <Item> 5 <Source>ergo2.jpg</Source> 6 <Name>ergo2</Name> 7 <Importer>TextureImporter</Importer> 8 <Processor>TextureProcessor</Processor> 9 <Options>None</Options> 10 <Output>C:\MyTemp\Tuisku\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\ergo2.xnb</Output> 11 <Time>2015-06-23T11:33:08.3007833+03:00</Time> 12 </Item> 13 <Item> 14 <Source>pallo.jpg</Source> 15 <Name>pallo</Name> 16 <Importer>TextureImporter</Importer> 17 <Processor>TextureProcessor</Processor> 18 <Options>None</Options> 19 <Output>C:\MyTemp\Tuisku\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\pallo.xnb</Output> 20 <Time>2015-06-23T13:07:08.371333+03:00</Time> 21 </Item> 4 22 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 5 23 <Settings> … … 16 34 <Assemblies> 17 35 <Assembly> 36 <Key>C:\Program Files (x86)\Jypeli\lib\ContentExtensions\TextFileContentExtension.dll</Key> 37 <Value>2014-11-26T00:23:34+02:00</Value> 38 </Assembly> 39 <Assembly> 40 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.XImporter.dll</Key> 41 <Value>2011-09-01T17:22:30+03:00</Value> 42 </Assembly> 43 <Assembly> 44 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.VideoImporters.dll</Key> 45 <Value>2011-09-01T17:22:30+03:00</Value> 46 </Assembly> 47 <Assembly> 48 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.TextureImporter.dll</Key> 49 <Value>2011-09-01T17:22:30+03:00</Value> 50 </Assembly> 51 <Assembly> 52 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.FBXImporter.dll</Key> 53 <Value>2011-09-01T17:22:30+03:00</Value> 54 </Assembly> 55 <Assembly> 56 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.EffectImporter.dll</Key> 57 <Value>2011-09-01T17:22:30+03:00</Value> 58 </Assembly> 59 <Assembly> 60 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.AudioImporters.dll</Key> 61 <Value>2011-09-01T17:22:30+03:00</Value> 62 </Assembly> 63 <Assembly> 64 <Key>C:\Program Files (x86)\Jypeli\lib\ContentExtensions\AnimationExtension.dll</Key> 65 <Value>2014-11-26T00:23:36+02:00</Value> 66 </Assembly> 67 <Assembly> 18 68 <Key>C:\Windows\Microsoft.Net\assembly\GAC_32\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline\v4.0_4.0.0.0__842cf8be1de50553\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.dll</Key> 19 69 <Value>2012-03-16T14:35:21.2332043+02:00</Value> -
2015/26/Tuisku/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/FysiikkaPeli1.csproj.FileListAbsolute.txt
r6165 r6184 7 7 C:\MyTemp\Tuisku\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\obj\x86\Debug\FysiikkaPeli1.exe 8 8 C:\MyTemp\Tuisku\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\obj\x86\Debug\FysiikkaPeli1.pdb 9 C:\MyTemp\Tuisku\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\ergo2.xnb 10 C:\MyTemp\Tuisku\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\pallo.xnb
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.