Changeset 6171
- Timestamp:
- 2015-06-23 11:37:58 (8 years ago)
- Location:
- 2014/30/MitjaK/Attack to Agora
- Files:
-
- 8 added
- 4 deleted
- 16 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/30/MitjaK/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora.csproj.Debug.cachefile
r6139 r6171 1 Content\Agora_paaovi_pixelate.xnb2 1 Content\olio.xnb 2 Content\varjo.xnb 3 3 Content\pelaajaliikkuu.xnb 4 4 Content\pelaajaliikkuu\pelaajaliikkuu1_0.xnb … … 8 8 Content\pelaajaliikkuu\pelaajaliikkuu5_0.xnb 9 9 Content\pelaajaliikkuu\pelaajaliikkuu6_0.xnb 10 Content\ varjo.xnb11 Content\ Agora_paaovi_pixelate.png10 Content\kentta1.xnb 11 Content\kentta2.xnb -
2014/30/MitjaK/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack_to_Agora.cs
r6139 r6171 9 9 public class Attack_to_Agora : PhysicsGame 10 10 { 11 11 12 private Animation chuckinkavely; 12 13 double nopeus = 200; 13 14 double hyppyvoima = 1000; 14 15 15 Image level1 = LoadImage("Agora_paaovi_pixelate"); 16 //Image level1 = LoadImage("Agora_paaovi_pixelate"); 17 Image level1 = LoadImage("kentta1"); 16 18 Image taistelijanvarjo = LoadImage("varjo"); 19 17 20 Image taistelijaolio = LoadImage("olio"); 21 PlatformCharacter taistelija; 22 23 int kenttanro = 1; 24 // int Kenttanro = -1; 25 public override void Begin() 26 27 28 { 18 29 19 public override void Begin() 30 Luokentta(); 31 32 33 34 } 35 36 37 void Liikuta(PlatformCharacter pelaaja, double suunta) 38 { 39 pelaaja.Walk(suunta); 40 41 if (!pelaaja.Animation.IsPlaying) 42 43 pelaaja.Animation.Resume(); 44 } 45 46 47 48 49 50 void LiikutaYlos(PlatformCharacter pelaaja) 51 { 52 pelaaja.Jump(hyppyvoima); 53 54 55 } 56 57 void Luokentta() 20 58 { 21 59 chuckinkavely = LoadAnimation("pelaajaliikkuu"); 22 60 SmoothTextures = false; 23 Level.Background.Image = level1; 61 Level.Background.Image = LoadImage("kentta"+kenttanro); 62 //Level.Background.Image = level1; 24 63 Level.Background.Color = Color.Black; 25 //Level.Size = Level.Background.Size;26 64 Level.Width = 2000; 27 65 Level.Height = 1200; 28 66 Level.Background.FitToLevel(); 29 //Camera.Zoom(2);30 //Camera.ZoomToLevel();31 67 Gravity = new Vector(0, -2500); 32 68 … … 34 70 pohja.Y = Level.Bottom + 100; 35 71 pohja.IsVisible = false; 72 PhysicsObject vasenreuna = Level.CreateLeftBorder(); 73 vasenreuna.X -= 75; 74 vasenreuna.Tag = "vasenreuna"; 75 PhysicsObject oikeareuna = Level.CreateRightBorder(); 76 oikeareuna.X += 75; 77 oikeareuna.Tag = "oikeareuna"; 36 78 37 PlatformCharacter taistelija = new PlatformCharacter( 75, 75 ); 79 80 Luotaistelija(); 81 Varjo(pohja); 82 83 IsFullScreen = true; 84 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 85 86 87 88 89 } 90 91 void Luotaistelija() 92 { 93 94 taistelija = new PlatformCharacter(75, 75); 38 95 taistelija.Shape = Shape.Circle; 39 96 taistelija.Animation = new Animation(chuckinkavely); 40 97 taistelija.Animation.Start(); 98 taistelija.Position = new Vector(900, 0); 41 99 100 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, null, taistelija, -nopeus); 101 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, null, taistelija, nopeus); 102 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, LiikutaYlos, null, taistelija); 103 AddCollisionHandler(taistelija, "vasenreuna",Seuraavakentta); 42 104 105 taistelija.Mass = 10.0; 106 Add(taistelija); 107 Camera.Follow(taistelija); 108 Camera.StayInLevel = true; 109 } 110 void Varjo(PhysicsObject pohja) 111 { 43 112 GameObject varjo = new GameObject(70, 30); 44 113 varjo.Image = taistelijanvarjo; … … 52 121 }; 53 122 ajastin.Start(); 54 55 taistelija.Mass = 10.0;56 Add( taistelija );57 Camera.Follow(taistelija);58 Camera.StayInLevel = true;59 60 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, null, taistelija, -nopeus);61 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, null, taistelija, nopeus);62 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, pysahtyy, null, taistelija, -nopeus);63 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, pysahtyy, null, taistelija, nopeus);64 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, LiikutaYlos, null, taistelija);65 66 67 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");68 IsFullScreen = true;69 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");70 }71 void pysahtyy()72 {73 // pelaaja parametriksi ja animaation pysäytys74 }75 void Liikuta(PlatformCharacter pelaaja, double suunta)76 {77 pelaaja.Walk(suunta);78 79 if (!pelaaja.Animation.IsPlaying)80 {81 pelaaja.Animation.Resume();82 }83 123 } 84 124 85 void LiikutaYlos(PlatformCharacter pelaaja)125 void Seuraavakentta(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject tormatty) 86 126 { 87 pelaaja.Jump(hyppyvoima); 88 89 127 ClearAll(); 128 kenttanro++; 129 //Kenttanro--; 130 Luokentta(); 90 131 } 91 92 93 94 95 132 96 133 -
2014/30/MitjaK/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/obj/x86/Debug/Attack to Agora.csproj.FileListAbsolute.txt
r6139 r6171 7 7 C:\MyTemp\MitjaK\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\obj\x86\Debug\Attack to Agora.exe 8 8 C:\MyTemp\MitjaK\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\obj\x86\Debug\Attack to Agora.pdb 9 C:\MyTemp\MitjaK\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\bin\x86\Debug\Content\Agora_paaovi_pixelate.xnb10 C:\MyTemp\MitjaK\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\bin\x86\Debug\Content\Agora_paaovi_pixelate.png11 9 C:\MyTemp\MitjaK\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\bin\x86\Debug\Content\olio.xnb 12 10 C:\MyTemp\MitjaK\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\bin\x86\Debug\Content\pelaajaliikkuu.xnb … … 18 16 C:\MyTemp\MitjaK\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\bin\x86\Debug\Content\pelaajaliikkuu\pelaajaliikkuu6_0.xnb 19 17 C:\MyTemp\MitjaK\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\bin\x86\Debug\Content\varjo.xnb 18 C:\MyTemp\MitjaK\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb 19 C:\MyTemp\MitjaK\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\Attack to Agora\bin\x86\Debug\Content\kentta2.xnb -
2014/30/MitjaK/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/obj/x86/Debug/cachefile-{2930AD0E-5824-4386-8008-3C0C45D1DA86}-targetpath.txt
r6158 r6171 1 Content\Agora_paaovi_pixelate.xnb2 1 Content\olio.xnb 3 2 Content\varjo.xnb … … 9 8 Content\pelaajaliikkuu\pelaajaliikkuu5_0.xnb 10 9 Content\pelaajaliikkuu\pelaajaliikkuu6_0.xnb 11 Content\Agora_paaovi_pixelate.png 10 Content\kentta1.xnb 11 Content\kentta2.xnb -
2014/30/MitjaK/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to AgoraContent/Attack to AgoraContent.contentproj
r6139 r6171 46 46 </ItemGroup> 47 47 <ItemGroup> 48 <Compile Include="Agora_paaovi_pixelate.png">49 <Name>Agora_paaovi_pixelate</Name>50 <Importer>TextureImporter</Importer>51 <Processor>TextureProcessor</Processor>52 <CopyToOutputDirectory>Always</CopyToOutputDirectory>53 </Compile>54 </ItemGroup>55 <ItemGroup>56 48 <Compile Include="olio.png"> 57 49 <Name>olio</Name> … … 74 66 </Compile> 75 67 </ItemGroup> 68 <ItemGroup> 69 <Compile Include="kentta1.png"> 70 <Name>kentta1</Name> 71 <Importer>TextureImporter</Importer> 72 <Processor>TextureProcessor</Processor> 73 </Compile> 74 </ItemGroup> 75 <ItemGroup> 76 <Compile Include="kentta2.png"> 77 <Name>kentta2</Name> 78 <Importer>TextureImporter</Importer> 79 <Processor>TextureProcessor</Processor> 80 </Compile> 81 </ItemGroup> 76 82 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 77 83 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.