- Timestamp:
- 2015-06-23 11:36:15 (4 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2015/26/EmilK/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Desert Fury.cs
r6134 r6169 11 11 const double nopeus = 900; 12 12 const double hyppyNopeus = 1150; 13 const int RUUDUN_KOKO = 75;13 const int RUUDUN_KOKO = 49; 14 14 15 15 PlatformCharacter pelaaja1; 16 16 PlatformCharacter vihollinen; 17 17 18 Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 18 19 20 Image pelaajanKuva = LoadImage("Auto ajaa 1"); 19 21 Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 20 Image vihollisenKuva = LoadImage("tahti"); 22 Image vihollisenKuva = LoadImage("eka bossi"); 23 Image bossinkuva = LoadImage("eka bossi"); 24 Image ammuksenKuva = LoadImage("Ammus"); 25 Image kranunKuva = LoadImage("kranaattikeihäs"); 21 26 22 27 Image taustakuva = LoadImage("Tausta 1"); 23 28 24 29 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 30 31 25 32 26 33 public override void Begin() … … 35 42 Camera.ZoomFactor = 1.2; 36 43 Camera.StayInLevel = true; 37 } 44 45 MediaPlayer.Play("musa1"); 46 MediaPlayer.IsRepeating = true; 47 } 48 49 38 50 39 51 void LuoKentta() … … 51 63 } 52 64 65 66 67 68 53 69 void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 54 70 { 55 vihollinen = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 56 vihollinen.Position = paikka; 57 vihollinen.Mass = 4.0; 58 vihollinen.Image = pelaajanKuva; 59 Add(vihollinen); 60 61 PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); 62 tasoAivot.Speed = 100; 63 64 65 66 67 FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); 68 69 seuraajanAivot.Speed = 1800; // Millä nopeudella kohdetta seurataan 70 seuraajanAivot.DistanceFar = 600; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 71 seuraajanAivot.DistanceClose = 00; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta 72 seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta 73 seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot ; // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 74 75 //Aivot käyttöön oliolle 76 vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 77 } 78 79 void LisaaToinenVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 80 { 81 vihollinen = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 71 vihollinen = new PlatformCharacter(leveys * 5.5, korkeus * 2.6); 82 72 vihollinen.Position = paikka; 83 73 vihollinen.Mass = 4.0; 84 74 vihollinen.Image = vihollisenKuva; 85 75 Add(vihollinen); 76 77 PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); 78 tasoAivot.Speed = 100; 79 80 81 82 83 FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); 84 85 seuraajanAivot.Speed = 1800; // Millä nopeudella kohdetta seurataan 86 seuraajanAivot.DistanceFar = 1200; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 87 seuraajanAivot.DistanceClose = 00; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta 88 seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta 89 seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot ; // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 90 91 //Aivot käyttöön oliolle 92 vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 93 } 94 95 96 97 98 void LisaaToinenVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 99 { 100 vihollinen = new PlatformCharacter(leveys * 2, korkeus * 2); 101 vihollinen.Position = paikka; 102 vihollinen.Mass = 4.0; 103 vihollinen.Image = tahtiKuva; 104 Add(vihollinen); 105 106 PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); 107 tasoAivot.Speed = 100; 108 109 110 111 112 FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); 113 114 seuraajanAivot.Speed = 800; // Millä nopeudella kohdetta seurataan 115 seuraajanAivot.DistanceFar = 500; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 116 seuraajanAivot.DistanceClose = 00; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta 117 seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta 118 seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot; // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 119 120 //Aivot käyttöön oliolle 121 vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 86 122 87 123 } … … 107 143 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 108 144 { 109 pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys , korkeus);145 pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys * 5.5, korkeus * 2.6); 110 146 pelaaja1.Position = paikka; 111 147 pelaaja1.Mass = 4.0; … … 119 155 120 156 //Ammusten määrä aluksi: 121 pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 100 0;157 pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 100; 122 158 123 159 //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? … … 128 164 void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 129 165 { 130 //ammus.Destroy();166 ammus.Destroy(); 131 167 } 132 168 … … 138 174 if (ammus != null) 139 175 { 140 //ammus.Size *= 3;141 //ammus.Image = ...142 //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);176 ammus.Size *= 1; 177 ammus.Image = ammuksenKuva; 178 ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); 143 179 } 144 180 } … … 201 237 //pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(13), 60000); 202 238 239 kranu.Image = kranunKuva; 240 203 241 kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui; 204 242 kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("vihollinen", KranaattiOsui);
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.