Ignore:
Timestamp:
2015-06-23 11:36:15 (4 years ago)
Author:
iisaaira
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/26/EmilK/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Desert Fury.cs

    r6134 r6169  
    1111    const double nopeus = 900; 
    1212    const double hyppyNopeus = 1150; 
    13     const int RUUDUN_KOKO = 75; 
     13    const int RUUDUN_KOKO = 49; 
    1414 
    1515    PlatformCharacter pelaaja1; 
    1616    PlatformCharacter vihollinen; 
    1717 
    18     Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 
     18 
     19 
     20    Image pelaajanKuva = LoadImage("Auto ajaa 1"); 
    1921    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
    20     Image vihollisenKuva = LoadImage("tahti"); 
     22    Image vihollisenKuva = LoadImage("eka bossi"); 
     23    Image bossinkuva = LoadImage("eka bossi"); 
     24    Image ammuksenKuva = LoadImage("Ammus"); 
     25    Image kranunKuva = LoadImage("kranaattikeihäs"); 
    2126 
    2227    Image taustakuva = LoadImage("Tausta 1"); 
    2328 
    2429    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     30 
     31 
    2532 
    2633    public override void Begin() 
     
    3542        Camera.ZoomFactor = 1.2; 
    3643        Camera.StayInLevel = true; 
    37     } 
     44 
     45        MediaPlayer.Play("musa1"); 
     46        MediaPlayer.IsRepeating = true; 
     47    } 
     48 
     49 
    3850 
    3951    void LuoKentta() 
     
    5163    } 
    5264 
     65 
     66 
     67 
     68 
    5369    void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    5470    { 
    55         vihollinen = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
    56         vihollinen.Position = paikka; 
    57         vihollinen.Mass = 4.0; 
    58         vihollinen.Image = pelaajanKuva; 
    59         Add(vihollinen); 
    60  
    61         PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); 
    62         tasoAivot.Speed = 100; 
    63  
    64  
    65          
    66  
    67         FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); 
    68  
    69         seuraajanAivot.Speed = 1800;                 // Millä nopeudella kohdetta seurataan 
    70         seuraajanAivot.DistanceFar = 600;           // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 
    71         seuraajanAivot.DistanceClose = 00;         // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta 
    72         seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true;  // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta 
    73         seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot ;   // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 
    74  
    75         //Aivot käyttöön oliolle 
    76         vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 
    77     } 
    78  
    79     void LisaaToinenVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    80     { 
    81         vihollinen = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     71        vihollinen = new PlatformCharacter(leveys * 5.5, korkeus * 2.6); 
    8272        vihollinen.Position = paikka; 
    8373        vihollinen.Mass = 4.0; 
    8474        vihollinen.Image = vihollisenKuva; 
    8575        Add(vihollinen); 
     76 
     77        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); 
     78        tasoAivot.Speed = 100; 
     79 
     80 
     81         
     82 
     83        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); 
     84 
     85        seuraajanAivot.Speed = 1800;                 // Millä nopeudella kohdetta seurataan 
     86        seuraajanAivot.DistanceFar = 1200;           // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 
     87        seuraajanAivot.DistanceClose = 00;         // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta 
     88        seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true;  // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta 
     89        seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot ;   // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 
     90 
     91        //Aivot käyttöön oliolle 
     92        vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 
     93    } 
     94 
     95 
     96   
     97 
     98    void LisaaToinenVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     99    { 
     100        vihollinen = new PlatformCharacter(leveys * 2, korkeus * 2); 
     101        vihollinen.Position = paikka; 
     102        vihollinen.Mass = 4.0; 
     103        vihollinen.Image = tahtiKuva; 
     104        Add(vihollinen); 
     105 
     106        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); 
     107        tasoAivot.Speed = 100; 
     108 
     109 
     110 
     111 
     112        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); 
     113 
     114        seuraajanAivot.Speed = 800;                 // Millä nopeudella kohdetta seurataan 
     115        seuraajanAivot.DistanceFar = 500;           // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 
     116        seuraajanAivot.DistanceClose = 00;         // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta 
     117        seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true;  // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta 
     118        seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot;   // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 
     119 
     120        //Aivot käyttöön oliolle 
     121        vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 
    86122 
    87123    } 
     
    107143    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    108144    { 
    109         pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     145        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys * 5.5, korkeus * 2.6); 
    110146        pelaaja1.Position = paikka; 
    111147        pelaaja1.Mass = 4.0; 
     
    119155 
    120156        //Ammusten määrä aluksi: 
    121         pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; 
     157        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 100; 
    122158 
    123159        //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? 
     
    128164    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
    129165    { 
    130         //ammus.Destroy(); 
     166        ammus.Destroy(); 
    131167    } 
    132168 
     
    138174        if (ammus != null) 
    139175        { 
    140             //ammus.Size *= 3; 
    141             //ammus.Image = ... 
    142             //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); 
     176            ammus.Size *= 1; 
     177            ammus.Image = ammuksenKuva; 
     178            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); 
    143179        } 
    144180    } 
     
    201237        //pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(13), 60000); 
    202238 
     239        kranu.Image = kranunKuva; 
     240 
    203241        kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui; 
    204242        kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("vihollinen", KranaattiOsui); 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.