Changeset 6099 for 2015/24/ohjaajat/Dungeon/Dungeon/Dungeon/Dungeon.cs
- Timestamp:
- 2015-06-15 14:51:50 (8 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2015/24/ohjaajat/Dungeon/Dungeon/Dungeon/Dungeon.cs
r6097 r6099 105 105 // Tämän päivityksen antama kultuurin määrä. 106 106 public IntMeter Culture { get; set; } 107 public int Max { get; set; } //Kultuurimittarin maksimiarvo 107 108 108 109 // Label joka näyttää päivityksen antaman kultuurin määrän. … … 113 114 base.Built(peli); 114 115 115 Culture = new IntMeter(0, 0, 1000);116 Culture = new IntMeter(0, 0, Max); 116 117 117 118 // Luodaan kultuurin ilmaisin. … … 224 225 #endregion 225 226 226 int[] hinnat = { 100, 200, 300, 100 };227 int[] hinnat = { 75, 200, 300, 100 }; 227 228 int[] vahingot = { 1, 2 }; 228 229 int[] ansaHinnat = { 400, 800 }; 230 int[] kultuuriTuotot = { 100, 200, 400 }; 229 231 private int barbaariMaara = 2; 230 232 … … 248 250 Room[,] huoneet; 249 251 //public List<Room> kohteet = new List<Room>(); 250 public List<Barbaari> barbaarit = new List<Barbaari>();252 public List<Barbaari> barbaarit; 251 253 Room spawn; 252 Timer barbaariAjastin = new Timer(); 254 Timer barbaariAjastin; 255 Timer sykliAjastin; 253 256 Upgrade ostamassa; 254 257 Point digStart; // Huoneen sijainti, josta kaivuu aloitetaan. … … 258 261 GameObject digArrowHead; 259 262 260 IntMeter kultuuri = new IntMeter(1500, 0, 2000); 261 263 IntMeter kultuuri = new IntMeter(0, 0, 2000); 264 265 const int MASSI = 1500; 262 266 const int VAAKA_HUONEET = 12; 263 267 const int PYSTY_HUONEET = 8; … … 271 275 { 272 276 ClearAll(); 277 278 kultuuri.Value = MASSI; 279 kierros = 0; 280 barbaariAjastin = new Timer(); 281 barbaarit = new List<Barbaari>(); 282 273 283 SmoothTextures = false; 274 284 IsMouseVisible = true; … … 310 320 LuoSpawn(); 311 321 312 TimersykliAjastin = new Timer { Interval = 1.0 };322 sykliAjastin = new Timer { Interval = 1.0 }; 313 323 sykliAjastin.Timeout += Sykli; 314 324 sykliAjastin.Start(); 315 325 316 326 barbaariAjastin.Timeout += LuoBarbaareja; 317 barbaariAjastin.Interval = 3;327 barbaariAjastin.Interval = sykliAjastin.Interval; //TODO: säätöjä tähän, barbaarien määrään ja superbarbaarien todennäköisyyteen, kunnes peli tuntuu mielekkäältä 318 328 319 329 Level.Width = 1300; … … 379 389 kuva.Clicked += delegate 380 390 { 381 ostamassa = LuoKultuuriPaivitys(kultuuriKuvat[indeksi], hinnat[indeksi] ); // TODO: tuotto[indeksi]391 ostamassa = LuoKultuuriPaivitys(kultuuriKuvat[indeksi], hinnat[indeksi], kultuuriTuotot[indeksi]); // TODO: tuotto[indeksi] 382 392 }; 383 393 … … 390 400 } 391 401 392 LuoAnsaHuoneenPainike(ansaKuvat[0], ansaHinnat[0], ansaAnimaatiot[0], 0, vahingot[0]); 393 LuoAnsaHuoneenPainike(ansaKuvat[1], ansaHinnat[1], ansaAnimaatiot[1], 1, vahingot[1]); 394 395 /* 396 for (int i = 0; i < ansaKuvat.Length; i++) 402 for (int i = 0; i < ansaKuvat.Length; i++) 397 403 { 398 404 PushButton kuva = new PushButton(ansaKuvat[i]); … … 407 413 kuva.Clicked += delegate 408 414 { 409 ostamassa = LuoAnsaPaivitys(ansaKuvat[indeksi], ansaHinnat[indeksi], ansaAnimaatiot[indeksi] );415 ostamassa = LuoAnsaPaivitys(ansaKuvat[indeksi], ansaHinnat[indeksi], ansaAnimaatiot[indeksi], vahingot[indeksi]); 410 416 }; 411 417 … … 416 422 Text = ansaHinnat[i].ToString() 417 423 }); 418 } */424 } 419 425 } 420 426 … … 456 462 } 457 463 458 Upgrade LuoKultuuriPaivitys(Image kuva, int hinta )464 Upgrade LuoKultuuriPaivitys(Image kuva, int hinta, int kultuuriMaara) 459 465 { 460 466 return new CultureUpgrade … … 462 468 Image = kuva, 463 469 Size = new Vector(0.5, 0.5) * RUUDUN_KOKO, 464 Price = hinta 470 Price = hinta, 471 Max = kultuuriMaara 465 472 }; 466 473 } … … 468 475 void LuoBarbaareja() 469 476 { 470 Barbaari barbaari = ((RandomGen.NextInt(20) + 3 > kierros) ? new Barbaari(RUUDUN_KOKO * 0.4, RUUDUN_KOKO * 0.4, 1, vihuKuvat) : new Barbaari(RUUDUN_KOKO * 0.4, RUUDUN_KOKO * 0.4, 2, kirvesVihuKuvat)); 471 477 Barbaari barbaari = ((RandomGen.NextInt((int)(kierros * 0.90)) + 3 > kierros) ? new Barbaari(RUUDUN_KOKO * 0.4, RUUDUN_KOKO * 0.4, 1, vihuKuvat) : new Barbaari(RUUDUN_KOKO * 0.4, RUUDUN_KOKO * 0.4, 2, kirvesVihuKuvat)); 472 478 barbaari.Tenacity.LowerLimit += delegate 473 479 { … … 475 481 barbaari.Destroy(); 476 482 }; 477 478 483 //Barbaari barbaari = new Barbaari(RUUDUN_KOKO * 0.4, RUUDUN_KOKO * 0.4, 0); 479 484 barbaari.Color = Color.Red; … … 573 578 //Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Näytä valikko"); 574 579 //Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, Begin, null); 575 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, delegate { ClearAll(); kierros = 0;Begin(); }, "Aloita uudestaan"); //Ei toimi vielä580 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, delegate { ClearAll(); Begin(); }, "Aloita uudestaan"); //Ei toimi vielä 576 581 577 582 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, SeuraavaAalto, "Anna kivan barbaariaallon tulla"); … … 582 587 if (KultuuriHuoneidenPaikat().Count == 0 || KierrosKaynnissa % 2 == 0) return; 583 588 589 barbaariAjastin.Interval = RandomGen.NextInt((int)sykliAjastin.Interval, 3); 584 590 barbaariAjastin.Start(barbaariMaara); 585 barbaariMaara = RandomGen.NextInt( 1, kierros);591 barbaariMaara = RandomGen.NextInt((int)(1 + kierros * 0.20), kierros); 586 592 KierrosKaynnissa++; 587 593 } … … 703 709 } 704 710 705 void PaivitaHuoneenKultuuri(Room room) 711 void PaivitaHuoneenKultuuri(Room room) //TODO: muokkauksia tuohon kultuurinarvonvaihtoon polun pituuden perusteella kunnes peli tuntuu oikeasti miellyttäviltä. 706 712 { 707 713 if (room != null && room.Upgrade != null && room.Upgrade is CultureUpgrade) … … 710 716 711 717 List<Point> polku = FindPath(room.Location, spawn.Location); 712 upg.Culture.Value = Math.Max(0, 150 - 5 * polku.Count);718 upg.Culture.Value = Math.Max(0, upg.Culture.MaxValue - (int)(upg.Culture.MaxValue * 0.10 * polku.Count)); 713 719 } 714 720 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.