Changeset 609 for 2010/23/ekeimaja/Labyrinth/Labyrinth/Peli.cs
- Timestamp:
- 2010-06-09 11:59:33 (11 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/23/ekeimaja/Labyrinth/Labyrinth/Peli.cs
r593 r609 10 10 public class Peli : Game 11 11 { 12 GameObject Pelaaja1; 13 12 14 const int RuudunLeveys = 50; 13 15 const int RuudunKorkeus = 50; … … 23 25 merkit['0'] = LuoRuoka; 24 26 merkit['1'] = LuoPelaaja1; 25 //merkit['2'] = LuoPelaaja2; 27 merkit['2'] = LuoPelaaja2; 28 merkit['F'] = LuoMaali; 26 29 27 30 char[,] ruudut = Tiles.ReadFromFile("kentta1.txt"); 28 31 29 32 Tiles.Insert(this, ruudut, merkit, RuudunLeveys, RuudunKorkeus); 33 34 LuoOhjain(); 35 30 36 Camera.ZoomToLevel(); 31 37 } … … 33 39 GameObject LuoPelaaja1() 34 40 { 35 GameObjectPelaaja1 = new GameObject(50.0,50.0);41 Pelaaja1 = new GameObject(50.0,50.0); 36 42 Pelaaja1.Image = LoadImage("player1"); 37 43 Add(Pelaaja1); 38 44 return Pelaaja1; 45 46 } 47 48 GameObject LuoPelaaja2() 49 { 50 GameObject Pelaaja2 = new GameObject(50.0, 50.0); 51 Pelaaja2.Image = LoadImage("player2"); 52 Add(Pelaaja2); 53 return Pelaaja2; 39 54 } 40 55 … … 55 70 } 56 71 72 GameObject LuoMaali() 73 { 74 GameObject Maali = new GameObject(50.0, 50.0); 75 Maali.Image = LoadImage("goal"); 76 Add(Maali); 77 return Maali; 78 } 79 57 80 PhysicsObject LuoSeina() 58 81 { … … 63 86 64 87 } 88 void LuoOhjain() 89 { 65 90 66 91 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaVasemmalle, null); 92 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaOikealle, null); 93 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaYlos, null); 94 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaAlas, null); 95 96 } 67 97 98 99 void LiikutaPelaajaaVasemmalle() 100 { 101 Pelaaja1.Move(new Vector(-20, 0)); 102 } 103 104 void LiikutaPelaajaaOikealle() 105 { 106 Pelaaja1.Move(new Vector(20, 0)); 107 } 108 109 void LiikutaPelaajaaYlos() 110 { 111 Pelaaja1.Move(new Vector(0, -0)); 112 } 113 114 void LiikutaPelaajaaAlas() 115 { 116 Pelaaja1.Move(new Vector(-0, 0)); 117 } 68 118 69 119 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.