Ignore:
Timestamp:
2010-06-09 11:59:33 (11 years ago)
Author:
ekeimaja
Message:

tässäpä on

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/23/ekeimaja/Labyrinth/Labyrinth/Peli.cs

    r593 r609  
    1010    public class Peli : Game 
    1111    { 
     12        GameObject Pelaaja1; 
     13 
    1214        const int RuudunLeveys = 50; 
    1315        const int RuudunKorkeus = 50; 
     
    2325            merkit['0'] = LuoRuoka; 
    2426            merkit['1'] = LuoPelaaja1; 
    25             //merkit['2'] = LuoPelaaja2; 
     27            merkit['2'] = LuoPelaaja2; 
     28            merkit['F'] = LuoMaali; 
    2629 
    2730            char[,] ruudut = Tiles.ReadFromFile("kentta1.txt"); 
    2831 
    2932            Tiles.Insert(this, ruudut, merkit, RuudunLeveys, RuudunKorkeus); 
     33 
     34            LuoOhjain(); 
     35 
    3036            Camera.ZoomToLevel(); 
    3137        } 
     
    3339        GameObject LuoPelaaja1() 
    3440        { 
    35             GameObject Pelaaja1 = new GameObject(50.0,50.0); 
     41            Pelaaja1 = new GameObject(50.0,50.0); 
    3642            Pelaaja1.Image = LoadImage("player1"); 
    3743            Add(Pelaaja1); 
    3844            return Pelaaja1; 
     45 
     46        } 
     47 
     48        GameObject LuoPelaaja2() 
     49        { 
     50            GameObject Pelaaja2 = new GameObject(50.0, 50.0); 
     51            Pelaaja2.Image = LoadImage("player2"); 
     52            Add(Pelaaja2); 
     53            return Pelaaja2; 
    3954        } 
    4055 
     
    5570        } 
    5671 
     72        GameObject LuoMaali() 
     73        {  
     74            GameObject Maali = new GameObject(50.0, 50.0); 
     75            Maali.Image = LoadImage("goal"); 
     76            Add(Maali); 
     77            return Maali; 
     78        } 
     79 
    5780        PhysicsObject LuoSeina() 
    5881        { 
     
    6386 
    6487        } 
     88        void LuoOhjain() 
     89        { 
    6590 
    66         
     91            Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaVasemmalle, null); 
     92            Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaOikealle, null); 
     93            Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaYlos, null); 
     94            Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaAlas, null); 
     95             
     96        } 
    6797 
     98 
     99        void LiikutaPelaajaaVasemmalle() 
     100        { 
     101            Pelaaja1.Move(new Vector(-20, 0)); 
     102        } 
     103 
     104        void LiikutaPelaajaaOikealle() 
     105        { 
     106            Pelaaja1.Move(new Vector(20, 0)); 
     107        } 
     108 
     109        void LiikutaPelaajaaYlos() 
     110        { 
     111            Pelaaja1.Move(new Vector(0, -0)); 
     112        } 
     113 
     114        void LiikutaPelaajaaAlas() 
     115        { 
     116            Pelaaja1.Move(new Vector(-0, 0)); 
     117        } 
    68118 
    69119    } 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.