Changeset 6053
- Timestamp:
- 2015-06-12 11:33:09 (8 years ago)
- Location:
- 2015/24/EemeliN/Space-adventure
- Files:
-
- 8 added
- 3 deleted
- 15 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventure.csproj.Debug.cachefile
r6025 r6053 1 1 Content\maali.xnb 2 2 Content\norsu.xnb 3 Content\tahti.xnb4 3 Content\space tausta.xnb 5 4 Content\kenttÀ 2.xnb … … 15 14 Content\Koliket.xnb 16 15 Content\Effect1.xnb 16 Content\tehtaan tausta.xnb 17 Content\punainen ase.xnb -
2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventure/Space_adventure.cs
r6025 r6053 10 10 { 11 11 const double nopeus = 200; 12 const double hyppyNopeus = 12 const double hyppyNopeus = 800; 13 13 const int RUUDUN_KOKO = 40; 14 14 … … 21 21 Image PahisKuva = LoadImage("pelin pahis"); 22 22 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 23 Image kentan2Tausta = LoadImage("asteroidi kenttä"); 24 Image kentan3Tausta = LoadImage("tehtaan tausta"); 25 Image aseKuva = LoadImage("punainen ase"); 23 26 int kenttaNro = 2; 24 27 25 28 List<Vector> spawnit = new List<Vector>(); 26 29 30 IntMeter pisteLaskuri; 31 IntMeter pisteLaskuri2; 32 27 33 public override void Begin() 28 34 { 29 35 30 OneInTheChamper();31 32 33 36 LataaKentta(); 37 luoAse(pelaaja1); 38 luoAse(pelaaja2); 39 34 40 //LisaaNappaimet(); 35 41 … … 39 45 } 40 46 47 48 49 IntMeter LuoPistelaskurit(PlatformCharacter hahmo, double x) 50 { 51 IntMeter pisteLaskuri = new IntMeter(0); 52 53 Label pisteNaytto = new Label(); 54 pisteNaytto.X = x; 55 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 56 pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 57 pisteNaytto.Color = Color.White; 58 pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 59 Add(pisteNaytto); 60 61 Label ammusNaytto = new Label(); 62 ammusNaytto.X = x; 63 ammusNaytto.Y = Screen.Top - 200; 64 ammusNaytto.TextColor = Color.Black; 65 ammusNaytto.Color = Color.White; 66 ammusNaytto.BindTo(hahmo.Weapon.Ammo); 67 Add(ammusNaytto); 68 69 return pisteLaskuri; 70 } 41 71 42 72 void LuoKentta(string kentanNimi) … … 48 78 kentta.SetTileMethod(Color.Rose, LisaaMaali); 49 79 kentta.SetTileMethod(Color.BloodRed, LisaaSpawn); 50 80 51 81 kentta.SetTileMethod(Color.White, LisaaVihollinen); 52 82 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 53 Level.Background.Image = LoadImage("asteroidi kenttä"); 83 Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja2, 1); 84 Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja2, -1); 54 85 Level.Size = new Vector(3250, 5000); 55 86 Level.Background.FitToLevel(); … … 60 91 } 61 92 62 93 63 94 64 95 void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) … … 68 99 taso.Color = Color.Black; 69 100 Add(taso); 70 101 71 102 } 72 103 73 104 void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 74 105 { 75 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(3 *leveys, 3*korkeus);106 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(3 * leveys, 3 * korkeus); 76 107 taso.Position = paikka; 77 108 taso.Image = maalikuva; … … 100 131 pahis.Image = PahisKuva; 101 132 pahis.Tag = "pahis"; 102 Add 103 133 Add(pahis); 134 104 135 } 105 136 106 137 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 107 138 { 108 pelaaja1 = new PlatformCharacter(2 *leveys, 2*korkeus);139 pelaaja1 = new PlatformCharacter(2 * leveys, 2 * korkeus); 109 140 pelaaja1.Position = paikka; 110 141 pelaaja1.Mass = 40.0; … … 118 149 Add(pelaaja1); 119 150 120 pelaaja2 = new PlatformCharacter(2 *leveys, 2*korkeus);151 pelaaja2 = new PlatformCharacter(2 * leveys, 2 * korkeus); 121 152 pelaaja2.Position = paikka; 122 153 pelaaja2.Mass = 40.0; … … 130 161 Add(pelaaja2); 131 162 132 133 163 164 134 165 } 135 166 … … 159 190 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); 160 191 192 Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja2, 1); 193 Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja2, -1); 194 Keyboard.Listen(Key.NumPad1, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja1, 1); 195 Keyboard.Listen(Key.NumPad3, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja1, -1); 161 196 } 162 197 … … 169 204 { 170 205 hahmo.Jump(nopeus); 171 206 172 207 } 173 208 … … 181 216 MessageDisplay.Add("pelaaja1 voitti!"); 182 217 } 183 184 else 218 219 else 185 220 { 186 221 MessageDisplay.Add("pelaaja2 voitti!"); … … 188 223 kenttaNro++; 189 224 ClearAll(); 190 OneInTheChamper();225 LataaKentta(); 191 226 } 192 227 … … 201 236 { 202 237 //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen 203 hahmo.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); 204 hahmo.Weapon.InfiniteAmmo = true; 238 hahmo.Weapon = new AssaultRifle(60, 20); 239 if (kenttaNro == 3) 240 { 241 hahmo.Weapon.Ammo.MaxValue = 1; 242 } 243 else 244 { 245 hahmo.Weapon.InfiniteAmmo = true; 246 } 205 247 hahmo.Weapon.CanHitOwner = false; 206 hahmo.Weapon.Image = null;248 //hahmo.Weapon.Image = null; 207 249 hahmo.Weapon.Color = Color.Transparent; 208 250 209 251 hahmo.Weapon.Power.MaxValue = 2000000; 210 252 hahmo.Weapon.AmmoIgnoresGravity = false; … … 212 254 hahmo.Weapon.CanHitOwner = true; 213 255 hahmo.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 256 hahmo.Weapon.Image = aseKuva; 257 258 214 259 } 215 260 … … 222 267 kohde.Destroy(); 223 268 } 269 270 if (kenttaNro == 3) 271 { 272 if (pelaaja1.Weapon.Ammo.Value == 0 && pelaaja2.Weapon.Ammo.Value == 0) 273 { 274 pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1; 275 pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 1; 276 } 277 if (kohde == pelaaja1) 278 { 279 pelaaja1.Position = RandomGen.SelectOne<Vector>(spawnit); 280 pisteLaskuri2.Value++; 281 pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1; 282 } 283 if (kohde == pelaaja2) 284 { 285 pelaaja2.Position = RandomGen.SelectOne<Vector>(spawnit); 286 pisteLaskuri.Value++; 287 pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 1; 288 } 289 } 224 290 } 225 291 … … 230 296 if (ammus != null) 231 297 { 298 232 299 ammus.Velocity *= 3; 300 ammus.Position += pelaaja.Weapon.Angle.GetVector() * 50; // ammus.Velocity.Normalize() * 20; 233 301 //ammus.Size *= 3; 234 302 //ammus.Image = ... 235 303 //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); 236 237 238 } 239 } 240 241 void OneInTheChamper() 304 } 305 } 306 307 void LataaKentta() 242 308 { 243 309 spawnit.Clear(); 244 if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kenttä 2"); 310 311 312 if (kenttaNro == 2) 313 { 314 LuoKentta("kenttä 2"); 315 luoAse(pelaaja1); 316 luoAse(pelaaja2); 317 Level.Background.Image = kentan2Tausta; 318 } 245 319 else if (kenttaNro == 3) 246 320 { … … 249 323 pelaaja1.Position = RandomGen.SelectOne<Vector>(spawnit); 250 324 pelaaja2.Position = RandomGen.SelectOne<Vector>(spawnit); 325 luoAse(pelaaja1); 326 luoAse(pelaaja2); 327 Level.Background.Image = kentan3Tausta; 328 pisteLaskuri = LuoPistelaskurit(pelaaja1, Screen.Right - 100); 329 pisteLaskuri2 = LuoPistelaskurit(pelaaja2, Screen.Left + 100); 251 330 } 252 331 else if (kenttaNro > 3) Exit(); 253 332 254 255 luoAse(pelaaja1); 256 luoAse(pelaaja2); 257 333 Level.Background.FitToLevel(); 334 258 335 LisaaNappaimet(); 259 336 … … 268 345 } 269 346 270 347 void KaannaAsetta(PlatformCharacter pelaaja, int kulma) 348 { 349 pelaaja.Weapon.Angle += Angle.FromDegrees(kulma); 350 351 if (pelaaja.FacingDirection.GetVector().X > 0.0) 352 { 353 if (pelaaja.Weapon.Angle.Degrees > 90) 354 pelaaja.Weapon.Angle = Angle.FromDegrees(90); 355 if (pelaaja.Weapon.Angle.Degrees < -90) 356 pelaaja.Weapon.Angle = Angle.FromDegrees(-90); 357 } 358 else 359 { 360 if (Math.Abs(pelaaja.Weapon.Angle.Degrees) < 90) 361 pelaaja.Weapon.Angle = Angle.FromDegrees(-90); 362 } 363 } 271 364 } -
2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventure/obj/x86/Debug/Space-adventure.csproj.FileListAbsolute.txt
r6025 r6053 9 9 C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\maali.xnb 10 10 C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\norsu.xnb 11 C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\tahti.xnb12 11 C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\space tausta.xnb 13 12 C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\kenttÀ 2.xnb … … 23 22 C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\Koliket.xnb 24 23 C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\Effect1.xnb 24 C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\tehtaan tausta.xnb 25 C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\punainen ase.xnb -
2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventure/obj/x86/Debug/cachefile-{2022E80C-33D9-493A-8504-9425627AE12A}-targetpath.txt
r6025 r6053 1 1 Content\maali.xnb 2 2 Content\norsu.xnb 3 Content\tahti.xnb4 3 Content\space tausta.xnb 5 4 Content\kenttÀ 2.xnb … … 15 14 Content\Koliket.xnb 16 15 Content\Effect1.xnb 16 Content\tehtaan tausta.xnb 17 Content\punainen ase.xnb -
2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventureContent/Space-adventureContent.contentproj
r6025 r6053 53 53 <Compile Include="norsu.png"> 54 54 <Name>norsu</Name> 55 <Importer>TextureImporter</Importer>56 <Processor>TextureProcessor</Processor>57 </Compile>58 <Compile Include="tahti.png">59 <Name>tahti</Name>60 55 <Importer>TextureImporter</Importer> 61 56 <Processor>TextureProcessor</Processor> … … 153 148 </Compile> 154 149 </ItemGroup> 150 <ItemGroup> 151 <Compile Include="tehtaan tausta.jpg"> 152 <Name>tehtaan tausta</Name> 153 <Importer>TextureImporter</Importer> 154 <Processor>TextureProcessor</Processor> 155 </Compile> 156 </ItemGroup> 157 <ItemGroup> 158 <Compile Include="punainen ase.png"> 159 <Name>punainen ase</Name> 160 <Importer>TextureImporter</Importer> 161 <Processor>TextureProcessor</Processor> 162 </Compile> 163 </ItemGroup> 155 164 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 156 165 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventureContent/obj/x86/Debug/ContentPipeline.xml
r6025 r6053 21 21 </Item> 22 22 <Item> 23 <Source>tahti.png</Source>24 <Name>tahti</Name>25 <Importer>TextureImporter</Importer>26 <Processor>TextureProcessor</Processor>27 <Options>None</Options>28 <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\tahti.xnb</Output>29 <Time>2015-06-09T12:52:21.3158711+03:00</Time>30 </Item>31 <Item>32 23 <Source>space tausta.jpg</Source> 33 24 <Name>space tausta</Name> … … 45 36 <Options>None</Options> 46 37 <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\kenttä 2.xnb</Output> 47 <Time>2015-06-1 1T13:13:43.2611423+03:00</Time>38 <Time>2015-06-12T11:07:35.7279406+03:00</Time> 48 39 </Item> 49 40 <Item> … … 117 108 <Options>None</Options> 118 109 <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\kenttä.3.xnb</Output> 119 <Time>2015-06-1 1T13:47:09.5927841+03:00</Time>110 <Time>2015-06-12T10:38:25.8788928+03:00</Time> 120 111 </Item> 121 112 <Item> … … 145 136 <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\Effect1.xnb</Output> 146 137 <Time>2015-06-11T13:05:44.1878977+03:00</Time> 138 </Item> 139 <Item> 140 <Source>tehtaan tausta.jpg</Source> 141 <Name>tehtaan tausta</Name> 142 <Importer>TextureImporter</Importer> 143 <Processor>TextureProcessor</Processor> 144 <Options>None</Options> 145 <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\tehtaan tausta.xnb</Output> 146 <Time>2015-06-12T09:33:29.7878786+03:00</Time> 147 </Item> 148 <Item> 149 <Source>punainen ase.png</Source> 150 <Name>punainen ase</Name> 151 <Importer>TextureImporter</Importer> 152 <Processor>TextureProcessor</Processor> 153 <Options>None</Options> 154 <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\punainen ase.xnb</Output> 155 <Time>2015-06-12T11:02:30.0837323+03:00</Time> 147 156 </Item> 148 157 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful>
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.