Changeset 6053


Ignore:
Timestamp:
2015-06-12 11:33:09 (8 years ago)
Author:
eeonilni
Message:
 
Location:
2015/24/EemeliN/Space-adventure
Files:
8 added
3 deleted
15 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventure.csproj.Debug.cachefile

    r6025 r6053  
    11Content\maali.xnb 
    22Content\norsu.xnb 
    3 Content\tahti.xnb 
    43Content\space tausta.xnb 
    54Content\kenttÀ 2.xnb 
     
    1514Content\Koliket.xnb 
    1615Content\Effect1.xnb 
     16Content\tehtaan tausta.xnb 
     17Content\punainen ase.xnb 
  • 2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventure/Space_adventure.cs

    r6025 r6053  
    1010{ 
    1111    const double nopeus = 200; 
    12     const double hyppyNopeus =  800; 
     12    const double hyppyNopeus = 800; 
    1313    const int RUUDUN_KOKO = 40; 
    1414 
     
    2121    Image PahisKuva = LoadImage("pelin pahis"); 
    2222    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     23    Image kentan2Tausta = LoadImage("asteroidi kenttä"); 
     24    Image kentan3Tausta = LoadImage("tehtaan tausta"); 
     25    Image aseKuva = LoadImage("punainen ase"); 
    2326    int kenttaNro = 2; 
    2427 
    2528    List<Vector> spawnit = new List<Vector>(); 
    2629 
     30    IntMeter pisteLaskuri; 
     31    IntMeter pisteLaskuri2; 
     32 
    2733    public override void Begin() 
    2834    { 
    2935 
    30         OneInTheChamper(); 
    31          luoAse(pelaaja1); 
    32          luoAse(pelaaja2); 
    33          
     36        LataaKentta(); 
     37        luoAse(pelaaja1); 
     38        luoAse(pelaaja2); 
     39 
    3440        //LisaaNappaimet(); 
    3541 
     
    3945    } 
    4046 
     47 
     48 
     49    IntMeter LuoPistelaskurit(PlatformCharacter hahmo, double x) 
     50    { 
     51        IntMeter pisteLaskuri = new IntMeter(0); 
     52 
     53        Label pisteNaytto = new Label(); 
     54        pisteNaytto.X = x; 
     55        pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 
     56        pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 
     57        pisteNaytto.Color = Color.White; 
     58        pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 
     59        Add(pisteNaytto); 
     60 
     61        Label ammusNaytto = new Label(); 
     62        ammusNaytto.X = x; 
     63        ammusNaytto.Y = Screen.Top - 200; 
     64        ammusNaytto.TextColor = Color.Black; 
     65        ammusNaytto.Color = Color.White; 
     66        ammusNaytto.BindTo(hahmo.Weapon.Ammo); 
     67        Add(ammusNaytto); 
     68 
     69        return pisteLaskuri; 
     70    } 
    4171 
    4272    void LuoKentta(string kentanNimi) 
     
    4878        kentta.SetTileMethod(Color.Rose, LisaaMaali); 
    4979        kentta.SetTileMethod(Color.BloodRed, LisaaSpawn); 
    50        
     80 
    5181        kentta.SetTileMethod(Color.White, LisaaVihollinen); 
    5282        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    53         Level.Background.Image = LoadImage("asteroidi kenttä"); 
     83        Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja2, 1); 
     84        Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja2, -1); 
    5485        Level.Size = new Vector(3250, 5000); 
    5586        Level.Background.FitToLevel(); 
     
    6091    } 
    6192 
    62     
     93 
    6394 
    6495    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    6899        taso.Color = Color.Black; 
    69100        Add(taso); 
    70          
     101 
    71102    } 
    72103 
    73104    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    74105    { 
    75         PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(3*leveys, 3*korkeus); 
     106        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(3 * leveys, 3 * korkeus); 
    76107        taso.Position = paikka; 
    77108        taso.Image = maalikuva; 
     
    100131        pahis.Image = PahisKuva; 
    101132        pahis.Tag = "pahis"; 
    102         Add (pahis); 
    103   
     133        Add(pahis); 
     134 
    104135    } 
    105136 
    106137    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    107138    { 
    108         pelaaja1 = new PlatformCharacter(2*leveys, 2*korkeus); 
     139        pelaaja1 = new PlatformCharacter(2 * leveys, 2 * korkeus); 
    109140        pelaaja1.Position = paikka; 
    110141        pelaaja1.Mass = 40.0; 
     
    118149        Add(pelaaja1); 
    119150 
    120         pelaaja2 = new PlatformCharacter(2*leveys, 2*korkeus); 
     151        pelaaja2 = new PlatformCharacter(2 * leveys, 2 * korkeus); 
    121152        pelaaja2.Position = paikka; 
    122153        pelaaja2.Mass = 40.0; 
     
    130161        Add(pelaaja2); 
    131162 
    132        
    133          
     163 
     164 
    134165    } 
    135166 
     
    159190        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); 
    160191 
     192        Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja2, 1); 
     193        Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja2, -1); 
     194        Keyboard.Listen(Key.NumPad1, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja1, 1); 
     195        Keyboard.Listen(Key.NumPad3, ButtonState.Down, KaannaAsetta, "käännäAsetta", pelaaja1, -1); 
    161196    } 
    162197 
     
    169204    { 
    170205        hahmo.Jump(nopeus); 
    171          
     206 
    172207    } 
    173208 
     
    181216            MessageDisplay.Add("pelaaja1 voitti!"); 
    182217        } 
    183  
    184         else  
     218             
     219        else 
    185220        { 
    186221            MessageDisplay.Add("pelaaja2 voitti!"); 
     
    188223        kenttaNro++; 
    189224        ClearAll(); 
    190         OneInTheChamper(); 
     225        LataaKentta(); 
    191226    } 
    192227 
     
    201236    { 
    202237        //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen 
    203         hahmo.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); 
    204         hahmo.Weapon.InfiniteAmmo = true; 
     238        hahmo.Weapon = new AssaultRifle(60, 20); 
     239        if (kenttaNro == 3) 
     240        { 
     241            hahmo.Weapon.Ammo.MaxValue = 1; 
     242        } 
     243        else 
     244        { 
     245            hahmo.Weapon.InfiniteAmmo = true; 
     246        } 
    205247        hahmo.Weapon.CanHitOwner = false; 
    206         hahmo.Weapon.Image = null; 
     248        //hahmo.Weapon.Image = null; 
    207249        hahmo.Weapon.Color = Color.Transparent; 
    208          
     250 
    209251        hahmo.Weapon.Power.MaxValue = 2000000; 
    210252        hahmo.Weapon.AmmoIgnoresGravity = false; 
     
    212254        hahmo.Weapon.CanHitOwner = true; 
    213255        hahmo.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     256        hahmo.Weapon.Image = aseKuva; 
     257 
     258 
    214259    } 
    215260 
     
    222267            kohde.Destroy(); 
    223268        } 
     269 
     270        if (kenttaNro == 3) 
     271        { 
     272            if (pelaaja1.Weapon.Ammo.Value == 0 && pelaaja2.Weapon.Ammo.Value == 0) 
     273            { 
     274                pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1; 
     275                pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 1; 
     276            } 
     277            if (kohde == pelaaja1) 
     278            { 
     279                pelaaja1.Position = RandomGen.SelectOne<Vector>(spawnit); 
     280                pisteLaskuri2.Value++; 
     281                pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1; 
     282            } 
     283            if (kohde == pelaaja2) 
     284            { 
     285                pelaaja2.Position = RandomGen.SelectOne<Vector>(spawnit); 
     286                pisteLaskuri.Value++; 
     287                pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 1; 
     288            } 
     289        } 
    224290    } 
    225291 
     
    230296        if (ammus != null) 
    231297        { 
     298             
    232299            ammus.Velocity *= 3; 
     300            ammus.Position += pelaaja.Weapon.Angle.GetVector() * 50; // ammus.Velocity.Normalize() * 20; 
    233301            //ammus.Size *= 3; 
    234302            //ammus.Image = ... 
    235303            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); 
    236             
    237  
    238         } 
    239     } 
    240  
    241     void OneInTheChamper() 
     304        } 
     305    } 
     306 
     307    void LataaKentta() 
    242308    { 
    243309        spawnit.Clear(); 
    244         if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kenttä 2"); 
     310         
     311 
     312        if (kenttaNro == 2) 
     313        { 
     314            LuoKentta("kenttä 2"); 
     315            luoAse(pelaaja1); 
     316        luoAse(pelaaja2); 
     317            Level.Background.Image = kentan2Tausta; 
     318        } 
    245319        else if (kenttaNro == 3) 
    246320        { 
     
    249323            pelaaja1.Position = RandomGen.SelectOne<Vector>(spawnit); 
    250324            pelaaja2.Position = RandomGen.SelectOne<Vector>(spawnit); 
     325            luoAse(pelaaja1); 
     326            luoAse(pelaaja2); 
     327            Level.Background.Image = kentan3Tausta; 
     328            pisteLaskuri = LuoPistelaskurit(pelaaja1, Screen.Right - 100); 
     329            pisteLaskuri2 = LuoPistelaskurit(pelaaja2, Screen.Left + 100); 
    251330        } 
    252331        else if (kenttaNro > 3) Exit(); 
    253332 
    254  
    255          luoAse(pelaaja1); 
    256          luoAse(pelaaja2); 
    257          
     333        Level.Background.FitToLevel(); 
     334 
    258335        LisaaNappaimet(); 
    259336 
     
    268345    } 
    269346 
    270  
     347    void KaannaAsetta(PlatformCharacter pelaaja, int kulma) 
     348    { 
     349        pelaaja.Weapon.Angle += Angle.FromDegrees(kulma); 
     350 
     351        if (pelaaja.FacingDirection.GetVector().X > 0.0) 
     352        { 
     353            if (pelaaja.Weapon.Angle.Degrees > 90) 
     354                pelaaja.Weapon.Angle = Angle.FromDegrees(90); 
     355            if (pelaaja.Weapon.Angle.Degrees < -90) 
     356                pelaaja.Weapon.Angle = Angle.FromDegrees(-90); 
     357        } 
     358        else 
     359        { 
     360            if (Math.Abs(pelaaja.Weapon.Angle.Degrees) < 90) 
     361                pelaaja.Weapon.Angle = Angle.FromDegrees(-90); 
     362        } 
     363    } 
    271364} 
  • 2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventure/obj/x86/Debug/Space-adventure.csproj.FileListAbsolute.txt

    r6025 r6053  
    99C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\maali.xnb 
    1010C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\norsu.xnb 
    11 C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\tahti.xnb 
    1211C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\space tausta.xnb 
    1312C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\kenttÀ 2.xnb 
     
    2322C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\Koliket.xnb 
    2423C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\Effect1.xnb 
     24C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\tehtaan tausta.xnb 
     25C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\punainen ase.xnb 
  • 2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventure/obj/x86/Debug/cachefile-{2022E80C-33D9-493A-8504-9425627AE12A}-targetpath.txt

    r6025 r6053  
    11Content\maali.xnb 
    22Content\norsu.xnb 
    3 Content\tahti.xnb 
    43Content\space tausta.xnb 
    54Content\kenttÀ 2.xnb 
     
    1514Content\Koliket.xnb 
    1615Content\Effect1.xnb 
     16Content\tehtaan tausta.xnb 
     17Content\punainen ase.xnb 
  • 2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventureContent/Space-adventureContent.contentproj

    r6025 r6053  
    5353    <Compile Include="norsu.png"> 
    5454      <Name>norsu</Name> 
    55       <Importer>TextureImporter</Importer> 
    56       <Processor>TextureProcessor</Processor> 
    57     </Compile> 
    58     <Compile Include="tahti.png"> 
    59       <Name>tahti</Name> 
    6055      <Importer>TextureImporter</Importer> 
    6156      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     
    153148    </Compile> 
    154149  </ItemGroup> 
     150  <ItemGroup> 
     151    <Compile Include="tehtaan tausta.jpg"> 
     152      <Name>tehtaan tausta</Name> 
     153      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     154      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     155    </Compile> 
     156  </ItemGroup> 
     157  <ItemGroup> 
     158    <Compile Include="punainen ase.png"> 
     159      <Name>punainen ase</Name> 
     160      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     161      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     162    </Compile> 
     163  </ItemGroup> 
    155164  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    156165  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventureContent/obj/x86/Debug/ContentPipeline.xml

    r6025 r6053  
    2121    </Item> 
    2222    <Item> 
    23       <Source>tahti.png</Source> 
    24       <Name>tahti</Name> 
    25       <Importer>TextureImporter</Importer> 
    26       <Processor>TextureProcessor</Processor> 
    27       <Options>None</Options> 
    28       <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\tahti.xnb</Output> 
    29       <Time>2015-06-09T12:52:21.3158711+03:00</Time> 
    30     </Item> 
    31     <Item> 
    3223      <Source>space tausta.jpg</Source> 
    3324      <Name>space tausta</Name> 
     
    4536      <Options>None</Options> 
    4637      <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\kenttä 2.xnb</Output> 
    47       <Time>2015-06-11T13:13:43.2611423+03:00</Time> 
     38      <Time>2015-06-12T11:07:35.7279406+03:00</Time> 
    4839    </Item> 
    4940    <Item> 
     
    117108      <Options>None</Options> 
    118109      <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\kenttä.3.xnb</Output> 
    119       <Time>2015-06-11T13:47:09.5927841+03:00</Time> 
     110      <Time>2015-06-12T10:38:25.8788928+03:00</Time> 
    120111    </Item> 
    121112    <Item> 
     
    145136      <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\Effect1.xnb</Output> 
    146137      <Time>2015-06-11T13:05:44.1878977+03:00</Time> 
     138    </Item> 
     139    <Item> 
     140      <Source>tehtaan tausta.jpg</Source> 
     141      <Name>tehtaan tausta</Name> 
     142      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     143      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     144      <Options>None</Options> 
     145      <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\tehtaan tausta.xnb</Output> 
     146      <Time>2015-06-12T09:33:29.7878786+03:00</Time> 
     147    </Item> 
     148    <Item> 
     149      <Source>punainen ase.png</Source> 
     150      <Name>punainen ase</Name> 
     151      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     152      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     153      <Options>None</Options> 
     154      <Output>C:\MyTemp\EemeliN\Space-adventure\Space-adventure\Space-adventure\bin\x86\Debug\Content\punainen ase.xnb</Output> 
     155      <Time>2015-06-12T11:02:30.0837323+03:00</Time> 
    147156    </Item> 
    148157    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.