Ignore:
Timestamp:
2015-06-10 13:50:44 (4 years ago)
Author:
oslahtin
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/24/OskariL/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs

    r5976 r5996  
    1 using Jypeli; 
    2 using Jypeli.Controls; 
    3 using Jypeli.Widgets; 
    4 using Jypeli.Effects; 
    5 using Jypeli.Content; 
    6 using Jypeli.Assets; 
    7 using Jypeli.GameObjects; 
    8 public class Tasohyppelypeli1 : PhysicsGame 
     1    using Jypeli; 
     2    using Jypeli.Controls; 
     3    using Jypeli.Widgets; 
     4    using Jypeli.Effects; 
     5    using Jypeli.Content; 
     6    using Jypeli.Assets; 
     7    using Jypeli.GameObjects; 
     8    public class Tasohyppelypeli1 : PhysicsGame 
    99{ 
    1010    const double nopeus = 10000; 
     
    2222    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
    2323    IntMeter pisteLaskuri; 
    24     AssaultRifle pelaajan1Ase; 
    2524 
    2625    bool peliKaynnissa = false; 
     
    6261 
    6362    } 
    64  
    65   void SiirraPelaajaaVasemmalle(PlatformCharacter hahmo) 
     63    void SiirraPelaajaaVasemmalle(PlatformCharacter hahmo) 
    6664    { 
    6765        hahmo.Push(new Vector(nopeus, 0.0)); 
    6866    } 
    69  
    7067    void SiirraPelaajaaOikeammalle(PlatformCharacter hahmo) 
    7168    { 
     
    8582        ruudut.SetTileMethod(Color.DarkAzure, LisaaPelaaja2); 
    8683        ruudut.SetTileMethod(Color.Azure, LisaaSamppanja); 
     84        ruudut.Optimize(Color.Black); 
    8785        ruudut.Execute(20, 20); 
    8886    
     
    9391        oikeaReuna.Tag = "oikea"; 
    9492 
    95         Level.Background.CreateGradient(Color.SkyBlue, Color.Azure); 
     93        Level.Background.CreateGradient(Color.Aqua, Color.Azure); 
    9694    } 
    9795 
     
    122120        ammus.Destroy(); 
    123121    } 
    124  
    125  
    126122    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    127123    { 
     
    139135        Add(pelaaja1); 
    140136 
    141         pelaajan1Ase = new AssaultRifle(20, 5); 
    142  
    143         //Ammusten määrä aluksi: 
    144         pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000; 
    145         pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true; 
    146         //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? 
    147         pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
    148         pelaajan1Ase.AmmoIgnoresGravity = true; 
    149         pelaajan1Ase.AmmoIgnoresExplosions = false; 
    150         pelaajan1Ase.Image = pelaajanKuva; 
    151         pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); 
    152  
    153137    } 
    154138    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    177161        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
    178162        vihollinen.Color = Color.Azure; 
    179         vihollinen.Shape = Shape.Rectangle; 
     163        vihollinen.Shape = Shape.Octagon; 
    180164        vihollinen.Position = paikka; 
    181165        vihollinen.IgnoresGravity = true; 
     
    213197 
    214198    } 
    215  
    216199    void LuoParsakaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    217200    { 
     
    243226        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    244227        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Begin, "Aloita alusta"); 
    245         Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella"); 
    246228 
    247229        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 
    248230        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Begin, "Aloita alusta"); 
    249  
    250     } 
    251     void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) 
    252     { 
    253         Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja1.Weapon.AbsolutePosition).Normalize(); 
    254         pelaaja1.Weapon.Angle = suunta.Angle; 
     231        Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin"); 
    255232    } 
    256233    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
     
    258235        hahmo.Walk(nopeus); 
    259236    } 
    260  
    261237    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    262238    { 
    263239        hahmo.ForceJump(nopeus); 
    264240    } 
    265  
    266     void TormaaParsakaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject parsakaali) 
     241    void TormaaParsakaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 
    267242    { 
    268243        maaliAani.Play(); 
    269244        pisteLaskuri.Value += 3; 
    270245        MessageDisplay.Add("Popping-whirling!!!"); 
    271         parsakaali.Destroy(); 
    272     } 
    273  
    274     void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 
    275     { 
    276         maaliAani.Play(); 
    277         pisteLaskuri.Value += 1; 
    278         MessageDisplay.Add("Jaa."); 
    279246        tahti.Destroy(); 
     247    } 
     248 
     249    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject parsakaali) 
     250   { 
     251       maaliAani.Play(); 
     252       pisteLaskuri.Value += 1; 
     253       MessageDisplay.Add("Jaa."); 
     254       parsakaali.Destroy(); 
    280255    } 
    281256    void LuoPistelaskuri() 
     
    294269 
    295270    void TormaaTasoon(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) 
    296     { 
    297         if (peliKaynnissa) 
     271   { 
     272       if (peliKaynnissa) 
     273       { 
     274            
     275   //       MessageDisplay.Add("Kuolit! :("); 
     276   //       Keyboard.Disable(Key.Up); 
     277   //       liikutusajastin.Stop(); 
     278   //       peliKaynnissa = false; 
     279   //       Begin(); 
     280       } 
     281   
     282       
     283   } 
     284 
     285    void TormaaOikeaanReunaan(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) 
     286    { 
     287        if (pisteLaskuri.Value > 1500) 
    298288        { 
    299             MessageDisplay.Add("Kuolit! :("); 
    300             Keyboard.Disable(Key.Up); 
     289            topLista.Show(); 
     290            MessageDisplay.Add("Pääsit kentän läpi"); 
    301291            liikutusajastin.Stop(); 
    302             peliKaynnissa = false; 
     292            pisteLaskuri.Value += 10; 
    303293            Begin(); 
    304294        } 
    305  
    306         
    307     } 
    308  
    309     void TormaaOikeaanReunaan(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) 
    310     { 
    311         MessageDisplay.Add("Pääsit kentän läpi"); 
    312         liikutusajastin.Stop(); 
    313         pisteLaskuri.Value += 10; 
    314         Begin(); 
     295        else if (pisteLaskuri.Value < 1500) 
     296        { 
     297            topLista.Show(); 
     298            MessageDisplay.Add("Hävisit! :)"); 
     299            Begin(); 
     300 
     301        } 
    315302    } 
    316303    void TormaaSamppanjaan(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject samppanja) 
     
    320307        samppanja.Destroy(); 
    321308    } 
    322     void Rajahdys(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject pommi) 
     309    void Rajahdys(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject  
     310        pommi) 
    323311    { 
    324312        Explosion rajahdys = new Explosion(100); 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.