Ignore:
Timestamp:
2015-06-10 11:33:35 (6 years ago)
Author:
sieerinn
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/24/TuroR/Omapeli/Omapeli/Omapeli/Omapeli.cs

    r5962 r5980  
    99public class Omapeli : PhysicsGame 
    1010{ 
     11    Image taustaKuva = LoadImage(""); 
     12 
     13    Image ukkoAmpuu = LoadImage("ukko ampuu2"); 
     14 
    1115    IntMeter pisteLaskuri; 
     16    IntMeter ammusLaskuri; 
    1217 
    1318    Image panoksenKuva = LoadImage("panos"); 
    1419 
    15     Image[] pallonKuvat = LoadImages("apina", "UUS APINA", "sukkamato", "silma", "kännykkä", "Cannon"); 
     20    Image[] pallonKuvat = LoadImages("apina", "UUS APINA", "sukkamato", "silma", "kännykkä", "Cannon", "possu", "tamm", "putin"); 
    1621 
    1722    AssaultRifle pelaajan1Ase; 
     
    1924    Image ukonKuva = LoadImage("ukko"); 
    2025 
     26 
     27 
    2128    public override void Begin() 
    2229    { 
     30         
     31 
    2332        LuoUusiApina(); 
    2433 
     
    4150        Add(alaReuna); 
    4251 
     52         
     53 
    4354        PlatformCharacter2 ukko = new PlatformCharacter2(50, 50); 
    4455        ukko.Shape = Shape.Circle; 
     
    4758        Add(ukko); 
    4859        ukko.Image = ukonKuva; 
     60        //ukko.Animation = new Animation(ukkoAmpuu); 
    4961 
    5062        pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); 
     
    5264        pelaajan1Ase.Y = -12; 
    5365 
    54         pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000; 
     66        pelaajan1Ase.Ammo.Value = 100; 
    5567        pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
    5668        ukko.Add(pelaajan1Ase); 
    5769 
    5870        LuoPistelaskuri(); 
     71        LuoAmmusLaskuri(); 
    5972 
    6073        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    6174        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    62         Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); 
     75        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu",ukko, pelaajan1Ase); 
     76        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Released, AmpumisenLopetus, null, ukko); 
    6377        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Hyppääukolla, "Hyppää", ukko); 
    6478        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liiku, "Liiku", ukko, Direction.Left); 
     
    86100    } 
    87101 
    88     void AmmuAseella(AssaultRifle ase) 
     102    void AmmuAseella(PlatformCharacter2 ukko, AssaultRifle ase) 
    89103    { 
    90104        PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); 
     
    92106        if (ammus != null) 
    93107        { 
     108            ammusLaskuri.Value += 1;  
    94109            ammus.Image = panoksenKuva; 
    95110            ammus.Velocity = ammus.AbsoluteAngle.GetVector()*3000; 
     111            ukko.Image = ukkoAmpuu; 
    96112        } 
    97113    } 
     114 
     115    void AmpumisenLopetus(PlatformCharacter2 ukko) 
     116    { 
     117        ukko.Image = ukonKuva;    
     118    } 
     119 
    98120 
    99121    void Hyppääukolla(PlatformCharacter2 ukko) 
     
    116138    void LuoUusiApina() 
    117139    { 
    118         PhysicsObject apina = new PhysicsObject(50, 50); 
     140        PhysicsObject apina = new PhysicsObject(60, 60); 
    119141        apina.Shape = Shape.Circle; 
    120142        apina.IgnoresGravity = true; 
     
    142164        Add(pisteNaytto); 
    143165    } 
     166 
     167    void LuoAmmusLaskuri() 
     168    { 
     169        ammusLaskuri = new IntMeter(0); 
     170 
     171        Label ammusNaytto = new Label(); 
     172        ammusNaytto.X = Screen.Right - 100; 
     173        ammusNaytto.Y = Screen.Top - 100; 
     174        ammusNaytto.TextColor = Color.Black; 
     175        ammusNaytto.Color = Color.White; 
     176 
     177        ammusNaytto.BindTo(ammusLaskuri); 
     178        Add(ammusNaytto);  
     179    } 
    144180} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.