Ignore:
Timestamp:
2015-06-09 12:01:51 (5 years ago)
Author:
sieerinn
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/24/OttoK/Grand Theft Norsu II/Grand Theft Norsu II/Grand Theft Norsu II/Grand_Theft_Norsu_II.cs

    r5909 r5931  
    99public class Grand_Theft_Norsu_II : PhysicsGame 
    1010{ 
     11     
    1112    Image kaupunkitausta = LoadImage("kaupunkitausta"); 
    1213      
     
    1718    const int RUUDUN_KOKO = 42; 
    1819 
     20    
     21 
    1922    PlatformCharacter pelaaja1; 
    2023 
    2124    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 
    2225    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
     26    Image auto1kuva = LoadImage("auto1kuva"); 
     27    double hyppykerroin = 1.0; 
    2328 
    2429    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     
    2934        SetWindowSize(1024, 768, true);  
    3035        Gravity = new Vector(0, -1000); 
     36 
     37        Mouse.IsCursorVisible = true; 
     38        Vector paikkaRuudulla = Mouse.PositionOnScreen; 
     39        Vector paikkaKentalla = Mouse.PositionOnWorld; 
    3140 
    3241        LuoKentta(); 
     
    4453        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 
    4554        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
     55        kentta.SetTileMethod('A', LuoAuto); 
    4656        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    4757        Level.CreateBorders(); 
     
    8494        Add(pelaaja1); 
    8595 
    86         PhysicsObject auto1 = new PhysicsObject(150 
    87             , 100); 
    88         auto1.Shape = Shape.Rectangle; 
    89         Add(auto1); 
     96         
    9097    } 
     98    void MeneAutoon(PhysicsObject auto) 
     99    { 
     100        pelaaja1.Image = auto1kuva; 
     101        pelaaja1.Shape = Shape.FromImage(auto1kuva); 
     102 
     103        Vector autonPaikka = auto.Position; 
     104         
     105 
     106 
     107 
     108    } 
     109 
     110 
    91111 
    92112 
     
    100120        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    101121        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     122        Keyboard.Listen(Key.F2, ButtonState.Down, AvaaKirjoitusIkkuna, "Avaa kirjoitusikkunan"); 
     123        Keyboard.Listen(Key.LeftControl, ButtonState.Pressed, AsetaHyppykerroin, "Korkeampi hyppy", 1.5); 
     124        Keyboard.Listen(Key.LeftControl, ButtonState.Released, AsetaHyppykerroin, null, 1.0); 
     125        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, TarkistaHiirenPainallus, "Objektin kohdalla toiminto"); 
     126      
    102127 
    103128        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
     
    107132        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    108133        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 2.0, 
    109   LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); 
     134        LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); 
    110135        Vector tatinAsento = ControllerOne.LeftThumbDirection; 
    111136 
     
    120145    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    121146    { 
    122         hahmo.Jump(nopeus); 
     147        hahmo.Jump(nopeus*hyppykerroin); 
    123148    } 
    124149 
     
    133158        Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; 
    134159    } 
     160    void TarkistaHiirenPainallus() 
     161    {  
     162 
     163    } 
     164    void LuoAuto(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     165    { 
     166        PhysicsObject auto1 = new PhysicsObject(auto1kuva); 
     167        auto1.Shape = Shape.FromImage(auto1kuva); 
     168        auto1.Position = paikka+ new Vector(0, 40); 
     169        auto1.Image = auto1kuva; 
     170        auto1.Mass = 350; 
     171        Add(auto1); 
     172 
     173    } 
     174    void AvaaKirjoitusIkkuna() 
     175    { 
     176        InputWindow kysymysIkkuna = new InputWindow(""); 
     177        kysymysIkkuna.TextEntered += ProcessInput; 
     178        Add(kysymysIkkuna); 
     179 
     180    } 
     181    void ProcessInput(InputWindow ikkuna) 
     182    { 
     183        string vastaus = ikkuna.InputBox.Text; 
     184        // tehdään jotain vastauksella 
     185    } 
     186    void AsetaHyppykerroin(double haluttukerroin) 
     187    { 
     188        hyppykerroin = haluttukerroin; 
     189    } 
    135190} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.